با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و افزایش قیمت موبایل ، این روز ها بیمه موبایل یکی از مواردی است که در مدت اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است و

اشخاص زیادی در حال حاضر گوشی موبایل خود را بیمه می کنند. با توجه به این مورد برآن شدیم تا اطلاعات کاملی در مورد بیمه های موبایل و گوشی

در اختیارتان قرار دهیم . با شهر بیمه همراه باشید.

 

بیمه موبایل چیست؟

بیمه موبایل در واقع شبیه سایر رشته های بیمه ای در دنیاست که امروزه افراد زیادی در دنیا استفاده می کنند. برای مثال زمانی که شما خودروی خود را بیمه می‌کنید، شرکت بیمه گذار خسارات ناشی از صدمات و تصادفات را به شما پرداخت خواهد کرد. برای گوشی های موبایل هم دقیقا همین روند وجود دارد. با بیمه موبایل خود می‌توانید از بیمه گذار را در قبال هرگونه خرابی، شکستگی یا حتی دزدیده شدن گوشی غرامت دریافت کنید. با ذکر این مطالب متوجه می شویم که بیمه موبایل خیلی پیچیده نیست و دقیقا همان مفهومی را به همراه دارد که بیمه در سایر زمینه ها نظیر بیمه خودرو، بیمه خانه و غیره ارائه می‌کند.

سوال : چرا گوشی شما نیاز به بیمه شدن دارد؟

خیلی از افراد می‌گوید که چرا باید یک گوشی نیاز به بیمه شدن داشته باشد؟ پاسخ این سوال کاملا مشخص است. تصور کنید شما یک آیفون XS را خریداری کرده‌اید که هم اکنون قیمت نسخه پایه آن در بازار چیزی مابین 17 الی 20 میلیون تومان است! مطمئنا این گوشی ارزش بالایی داشته و شما باید مثل چشمان خودتان از آن محافظت کنید! حال تصور کنید بتوانید با صرف هزینه ناچیزی (در مقایسه با قیمت اصلی گوشی) آن را در برابر هرگونه اتفاق نظیر شکستگی ال سی دی، خرابی ناشی از آب خوردگی، دزدیده شدن و غیره بیمه نمایید و در صورتی که هر اتفاقی برای گوشی شما رخ داد مبلغ کل یا بخش عظیمی از قیمت اصلی دستگاه را از شرکت بیمه دریافت نمایید! مطمئنا در این شرایط ارزش و اهمیت بیمه موبایل نمایان می‌شود. بنابراین در یک جمله باید بگوییم اگر نگران خرابی، به سرقت رفتن یا بروز هرگونه اتفاق برای گوشی خود هستید و می‌ترسید که به این صورت ضرر و زیانی به شما وارد شود، بیمه موبایل سرویسی است که به آن نیاز خواهید داشت. برای آشنایی بیشتر و دقیق تر با جزئیات بیمه موبایل توصیه می‌کنیم حتما به مطالعه مقاله “بیمه گوشی موبایل چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟” بپردازید.

بیمه موبایل چه تفاوتی با گارانتی موبایل دارد؟

اما یکی از سوالاتی که در ذهن خیلی از افراد به وجود می‌آید این است که اصلا بیمه موبایل چه تفاوتی با گارانتی موبایل دارد؟ مگر در حین خرید گوشی آن را با ضمانت یا گارانتی خریداری نمی‌کنیم؟ بنابراین چه دلیلی وجود دارد که هزینه اضافه‌ای برای بیمه کردن گوشی موبایل خود پرداخت نماییم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تفاوت های فاحشی مابین بیمه موبایل و گارانتی موبایل وجود دارد و همین تفاوت ها سبب شده که روز به روز استقبال کاربران از بیمه موبایل بیشتر شود. برای کسب اطلاعات دقیق و جامع در رابطه با تفاوت بیمه و گارانتی موبایل توصیه می‌کنیم به مطالعه مقاله “تفاوت بیمه و گارانتی موبایل در چیست؟ مقایسه گارانتی و بیمه گوشی” بپردازید، اما به طور خلاصه اصلی ترین تفاوت های مابین این دو مسئله به شرحی است که در ادامه عنوان می‌کنیم.

زمانی که شما گوشی را با گارانتی اولیه خریداری می‌کنید، شرکت ارائه دهنده گارانتی طی قراردادی متعهد می‌شود که در شرایط خاصی گوشی شما را به صورت رایگان تعمیر کند. برای مثال اگر در مدت زمان 1 سال گوشی خود به خود خاموش شد یا قطعات سخت افزاری آن به طور خود به خود دچار مشکل شوند، شرکت ارائه دهنده خدمات گارانتی آن را بدون دریافت هزینه تعمیر می‌کند. همه ما می‌دانیم که اغلب خرابی هایی که در گوشی های موبایل رخ می‌دهند خود به خود به وجود نمی‌آیند و کاربر و عوامل جانبی در به وجود آمدن آن ها نقش دارند! متاسفانه گارانتی شامل تعمیر رایگان این نوع خرابی ها نمی‌شود! به تبصره های زیر دقت کنید:

  • خرابی گوشی در اثر آب خوردگی تحت پوشش گارانتی موبایل قرار ندارد.
  • خرابی گوشی در اثر ضربه یا افتادن از دست کاربر تحت پوشش گارانتی قرار نمی‌گیرد.
  • خرابی ناشی از بکارگیری لوازم جانبی تایید نشده شرکت تحت پوشش گارانتی قرار نخواهد گرفت.
  • خرابی ناشی از نوسانات ولتاژ برق و آسیب دیدن گوشی در حین شارژ تحت پوشش گارانتی قرار نمی‌گیرند.
  • به سرقت رفتن گوشی تحت پوشش گارانتی نبوده و ارتباطی به ضمانت دستگاه ندارد.
  • خرابی های ناشی از حوادث غیرمترقبه نظیر سیل، آتش سوزی و غیره تحت پوشش گارانتی قرار نمی‌گیرند.

بنابراین تقریبا اغلب موارد شایعی که کاربران با آن ها مشکل دارند تحت پوشش گارانتی قرار نمی‌گیرند. برای مثال چیزی در حدود 80 درصد از تعمیرات گوشی های موبایل مربوط به شکستن ال سی دی در اثر سهل انگاری کاربر و افتادن آن از دست وی می‌شود، در حالی که حتی این اتفاق هم تحت پوشش خدمات گارانتی نیست! اما در سمت مقابل بیمه موبایل تمام این موارد را تحت پوشش قرار می‌دهد. موارد زیر جالب ترین مواردی هستند که تحت پوشش بیمه موبایل قرار دارند:

  • به سرقت رفتن گوشی
  • خرابی های ناشی از آب خوردگی
  • خرابی ناشی از نوسانات ولتاژ برق در حین شارژ گوشی
  • خرابی گوشی در اثر بلایای طبیعی همچون زلزله، آتش سوزی و غیره

بنابراین کاملا مشخص است که گارانتی گوشی با بیمه موبایل دو امر کاملا متفاوت هستند. بیمه موبایل تقریبا در ازای هر اتفاقی که برای گوشی شما رخ دهد خود را مسئول دانسته و غرامت پرداخت می‌کند، این موضوع در حالیست که گارانتی موبایل تقریبا بی‌معناست چون هیچ مشکلی را تحت پوشش قرار نمی‌دهد و مسائلی را تحت پوشش قرار داده که درصد وقوع آن ها در دوره گارانتی بسیار ناچیز است. بنابراین با تفاوت گارانتی و بیمه موبایل هم آشنا شدید.

چگونه گوشی موبایل خود را بیمه کنیم؟

به منظور بیمه کردن گوشی موبایل خود کافیست با در اختیار داشتن مدارک لازم به یکی از شعب بیمه گذاری های واقع در سراسر کشور مراجعه نمایید. بیمه موبایل پروسه بسیار ساده‌ای دارد و عموما ظرف چند ساعت تکمیل می‌شود. برای اینکه گوشی شما بیمه شود، مثل سایر بیمه های دیگر باید قراردادی مابین شما و شرکت بیمه گذار امضاء گردد. این قرارداد دارای مدت زمان مشخص خواهد بود و بعد از انقضاء قابل تمدید است.

هزینه بیمه موبایل چقدر است؟

یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است در ذهن خیلی از کاربران ایجاد شده باشد مربوط به هزینه بیمه موبایل می‌شود. با توجه به اینکه بیمه موبایل شامل گستره عظیم‌تری از اتفاق های رایجی خواهد بود که ممکن است برای گوشی شما رخ دهند و پرداخت غرامت آن محدود به هزینه تعویض یک قطعه یا موارد این چنینی نیست و در خیلی از موارد هزینه‌ای معادل کل قیمت گوشی از سوی بیمه‌گذار به مشتری ارائه می‌شود، طبیعتا هزینه اولیه بیمه کردن گوشی هم از هزینه‌ای که برای گارانتی گوشی صرف می‌کنید بیشتر خواهد بود. هزینه و نرخ دقیق بیمه موبایل با توجه به عوامل مختلفی همچون تاریخ تولید گوشی، میزان سلامت آن، ارزش گوشی و غیره تعیین می‌شود. برای مشخص شدن نرخ دقیق بیمه موبایل خود می‌توانید به شعب یکی از شرکت های ارائه دهنده بیمه موبایل مراجعه کنید و در این رابطه اطلاعات لازم را کسب نمایید.

کدام شرکت بهترین سرویس و خدمات بیمه گوشی موبایل را ارائه می‌دهد؟

اما کدام شرکت بیمه گذار بهترین خدمات را در قبال بیمه موبایل ارائه می‌کند؟ این سوال شاید در ذهن خیلی از شما هم به وجود آمده باشد. برای اینکه بهترین شرکت بیمه موبایل را بشناسید باید در مورد جزئیات سرویس هر یک از شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه موبایل اطلاعات کسب کنید. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، بیمه موبایل مثل سایر بیمه های خواهد بود. زمانی که شما می‌خواهید خودروی خود را بیمه کنید، به دنبال معیارهایی خواهید بود که بهترین شرکت بیمه گذار را مشخص کند، بنابراین برای بیمه موبایل هم باید به دنبال معیارهای این چنینی باشید. برای مثال خدمات دقیقی که شرکت بیمه گذار ارائه می‌کند، هزینه اولیه‌ای که شرکت در قبال بیمه موبایل از مشتری دریافت خواهد کرد، سرعت عمل بیمه گذار در پرداخت غرامت و غیره همگی می‌توانند از معیارهای مهم انتخاب بهترین سرویس و خدمات بیمه گوشی موبایل باشد.

چگونه از بیمه موبایل خود استفاده کنیم؟

اما تصور کنید گوشی موبایل خودتان را بیمه کرده‌اید و حالا اتفاقی برای آن رخ داده و می‌خواهید از خدمات بیمه موبایل خودتان استفاده کنید. چطور باید این کار را انجام دهید؟ ضوابط مربوط به استفاده از خدمات بیمه موبایل هر شرکت بیمه گذاری به طور دقیق در چارتی که از سوی شرکت در اختیار مشتری قرار داده می‌شود قابل رویت خواهد بود، اما به طور کلی برای استفاده از خدمات بیمه موبایل لازم است که با در اختیار داشتن مدارک خاص به یکی از شعب بیمه خود مراجعه نمایید. سایر مراحل توسط شرکت طی می‌شوند و نهایتا شما قادر به استفاده از خدمات آن خواهید بود.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به طور جامع در رابطه با بیمه موبایل صحبت کردیم. بیمه موبایل سرویسی است که با استفاده از آن می‌توانید گوشی موبایل خود را در برابر هرگونه حوادثی همچون خرابی های مختلف، دزدیده شدن و غیره بیمه نمایید. امیدوار هستیم که از این مطلب اختصاصی استفاده کرده باشید.