آتش سوزی یکی از حوادث تلخی است که در کشور ما بسیار اتفاق‌ می‌افتد و علاوه بر خسارت‌‌های جانی، خسارت‌‌های مالی زیادی به همراه دارد. آمارها نشان‌ می‌دهند که در ایران روزانه 50 حادثه آتش سوزی رخ‌ می‌دهد که بهترین راه برای جبران خسارت‌‌های آن را‌ می‌توان خرید بیمه آتش سوزی و استفاده از مزایای بیمه آتش سوزی عنوان کرد.

بیمه آتش سوزی چیست؟

بیمه آتش سوزی یکی از انواع بیمه‌‌های اموال است که با خرید آن، بنا و اثاثیه شما در برابر خطر آتش سوزی و سایر خطرهای اضافی بیمه‌ می‌شود. با داشتن بیمه آتش سوزی در صورت وقوع حوادث تحت پوشش در بیمه‌نامه، خسارت‌‌های مالی رخ داده جبران خواهد شد. نکته مهم این است که به صورت کلی در این بیمه خسارت‌‌های جانی تحت پوشش نیستند. البته به جز برخی از طرح‌‌های ویژه بیمه آتش سوزی.

مزایای بیمه آتش سوزی

خرید بیمه آتش سوزی برای مناطق مختلف به ویژه کلان شهرهایی مانند تهران بسیار مهم و ضروری است. به این دلیل که در چنین شهرهایی، عدم نظارت بر روی ساخت و سازهای جدید و نبود ایمنی در سازه‌‌های قدیمی شهر، خطر وقوع آتش سوزی را افزایش داده است و در صورت وقوع این حادثه خسارت‌‌های فراوانی به بار خواهد آمد.
متاسفانه بسیاری از مردم کشور ما به دلیل عدم آشنایی با مزایای بیمه آتش سوزی ، نسبت به خرید آن بی توجه هستند و این بیمه را بیمه ای مهم و الزامی‌ نمی‌دانند. با توجه به این موضوع ما قصد داریم در ادامه این مطلب به بررسی کامل مزایای بیمه آتش سوزی و نکات مهم آن بپردازیم.

1) بیمه زلزله و پوشش‌‌های اضافی بیمه آتش سوزی

یکی از مزایای بیمه آتش سوزی ، ارائه پوشش‌‌های اضافی در این بیمه است. پوشش‌‌های اصلی بیمه آتش سوزی شامل آتش سوزی، صاعقه و انفجار‌ می‌شود. به این معنی که با خرید این بیمه، ساختمان مورد نظرتان به صورت همزمان در برابر این سه حادثه تحت پوشش قرار‌ می‌گیرد. اما بیمه آتش سوزی به همین پوشش‌ها محدود‌ نمی‌شود و شما‌ می‌توانید با پرداخت مبلغی ناچیز، از پوشش‌‌های اضافی این بیمه هم استفاده کنید.

مهم ترین پوشش‌‌های اضافی بیمه آتش سوزی شامل موارد زیر است:

  • زلزله
  • سیل و طغیان آب
  • طوفان و تندباد
  • ضایعات ناشی از برف و باران
  • ترکیدگی لوله آب
  • سرقت با شکست حرز
  • شکست شیشه
  • سقوط هواپیما و هلیكوپتر یا قطعات آنها
  • هزینه پاکسازی و برداشت ضایعات

2) شرایط طرح‌‌های ویژه در بیمه آتش سوزی

به صورت کلی پوشش‌‌هایی که شرکت‌‌های بیمه در بیمه آتش سوزی ارائه‌ می‌دهند یکسان است اما در سال‌‌های اخیر برخی از این شرکت‌ها به منظور ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود، طرح‌‌های ویژه بیمه آتش سوزی را عرضه کرده اند که با استفاده از پوشش‌‌های موجود در این طرح‌ها شما‌ می‌توانید بیمه‌نامه بهتر و کامل‌تری داشته باشید. برخی از شرکت‌‌های ارائه دهنده طرح‌‌های ویژه بیمه آتش سوزی شامل بیمه ایران، بیمه سامان، بیمه معلم، بیمه البرز و …است.

بیمه آتش سوزی ایران

بیمه ایران یکی از شرکت‌‌های ارائه دهنده بیمه آتش سوزی است که طبق سالنامه آماری بیمه مرکزی در سال 96، بیشترین فروش این بیمه را در بین سایر شرکت‌ها داشته است.

بیمه ایران در طرح ویژه خود با عنوان طرح حامی خانه و خانواده، علاوه بر پوشش‌‌های اصلی و اضافی بیمه آتش سوزی، پوشش مسئولیت مالی یا جانی در برابر همسایگان، پوشش هزینه اسکان موقت و اجاره، پوشش جبران خسارت مالی اتومبیل داخل پارکینگ، پوشش فوت و نقص عضو اعضای خانواده، پوشش هزینه پزشکی اعضای خانواده، پوشش هزینه معیشت در صورت حادثه، پوشش نوسانات برق

بیمه آتش سوزی سامان

یکی دیگر از شرکت‌‌های پیشرو در زمینه ارائه بیمه آتش سوزی، بیمه سامان است که در طرح ویژه خود با عنوان «طرح خانه امن» پوشش‌‌های کاملی را عرضه کرده است.

پوشش‌‌های ویژه طرح خانه امن سامان، علاوه بر پوشش‌‌های اصلی و اضافی بیمه‌نامه آتش سوزی شامل پوشش مسئولیت مالی یا جانی در برابر همسایگان، پوشش هزینه اسکان موقت و اجاره، پوشش فوت و نقص عضو اعضای خانواده و همچنین پوشش هزینه پزشکی اعضای خانواده است.

بیمه آتش سوزی معلم

بیمه معلم هم با هدف افزایش رضایت مشتریان خود طرح‌‌های ویژه ای در زمینه بیمه آتش سوزی ارائه کرده است که‌ می‌توان گفت کامل ترین این طرح‌ها «طرح آرامش خانواده» است.

در طرح آرامش خانواده بیمه معلم علاوه بر پوشش‌‌های اصلی و اضافی، پوشش مسئولیت مالی یا جانی در برابر همسایگان، پوشش هزینه اسکان موقت و اجاره، پوشش جبران خسارت مالی اتومبیل داخل پارکینگ، پوشش فوت و نقص عضو اعضای خانواده، پوشش هزینه پزشکی اعضای خانواده، پوشش هزینه معیشت در صورت حادثه ارائه‌ می‌شود.

حتما بخوانید:  بهترین بیمه آتش سوزی و جدول مقایسه‌ی طرح ‌های مختلف

3) مناسب بودن قیمت بیمه آتش سوزی

نرخ بیمه آتش سوزی به متراژ ساختمان، هزینه ساخت هر متر مربع از ساختمان، ارزش اثاثیه و پوشش‌‌های اضافی انتخاب شده بستگی دارد.

به صورت کلی‌ می‌توان گفت که قیمت این بیمه نسبت به سایر بیمه‌ها و با توجه به پوشش‌‌های آن، قیمت بسیار مناسبی است و شما با پرداخت هزینه ای ناچیز‌ می‌توانید جبران خسارت‌‌هایی را که در صورت وقوع آتش سوزی به بار‌ می‌آید، به شرکت بیمه واگذار کنید.

به عنوان مثال برای خانه ای 100 متری با ارزش اثاثیه 100 میلیون تومان،‌ می‌توان با قیمتی در حدود 20 تا 40 هزار تومان بیمه آتش سوزی خریداری کنید و در صورتی که بخواهید پوشش‌‌های اضافی مثل زلزله و سیل را به بیمه‌نامه خود اضافه کنید، هزینه ای نه چندان زیاد به قیمت بیمه آتش سوزی شما اضافه‌ می‌شود.

پس اگر قصد خرید این بیمه را دارید، نگران قیمت آن نباشید.

4) بیمه آتش سوزی برای اثاثیه منزل

یکی از مزایای بیمه آتش سوزی این است که شما‌ می‌توانید تنها اثاثیه منزل خود را بیمه کنید. این مزیت بیشتر برای کسانی اهمیت دارد که مستأجر هستند و‌ می‌خواهند لوازم و اثاثیه منزل خود را در برابر آتش سوزی و سایر خطرات تحت پوشش بیمه کنند.

در واقع شما‌ می‌توانید با پرداخت مبلغی بسیار کم، برای اثاثیه خود بیمه آتش سوزی تهیه کنید، بدون اینکه نیاز باشد برای ساختمان هم بیمه بخرید.

5) بیمه آتش سوزی آپارتمان‌ها

اگر شما در یک آپارتمان یا مجتمع مسکونی زندگی‌ می‌کنید،‌ می‌توانید برای منزل خود و جدای از سایر واحدها، بیمه آتش سوزی تهیه کنید.

البته یکی از وظایف مدیر ساختمان یا مدیر مجتمع مسکونی این است که پس از دریافت سهم هر واحد، برای کل ساختمان بیمه آتش سوزی خریداری کند. در این حالت هم بسیاری از شرکت‌‌های بیمه در طرح‌‌های جامع خود حق بیمه مناسبی برای بیمه آتش سوزی مجتمع‌‌های مسکونی در نظر گرفته اند که این موضوع را‌ می‌توان به عنوان یکی از مزایای بیمه آتش سوزی عنوان کرد.


در ادامه بخوانید:

طرح تدبیر بیمه کارآفرین(سرقت و آتش سوزی)

مزایای بیمه آتش سوزی

6) بیمه آتش سوزی صنعتی و غیر صنعتی

یکی دیگر از مزایای بیمه آتش سوزی این است که این بیمه فقط مختص به واحدهای مسکونی نیست و برای واحدهای صنعتی و غیر صنعتی هم‌ می‌توان بیمه آتش سوزی تهیه کرد.

منظور از واحدهای صنعتی همه کارخانه‌ها مثل کارخانه‌های صنایع غذایی، نساجی، پوشاک، چرم، چوب، کاغذ، شیمیایی و …است و واحدهای غیرصنعتی هم مراکزی مثل فروشگاه‌های تجاری، تعمیرگاه‌ها، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های اداری، آموزشگاه‌ها، مراکز خدماتی و … هستند.

اگر شما صاحب کارخانه، شرکت، فروشگاه و … هستید، یکی از بیمه‌‌های بسیار مهم برای محل کسب و کار شما بیمه آتش سوزی است. به این دلیل که خطرات بسیاری چنین واحدهایی را تهدید‌ می‌کند و بیمه آتش سوزی‌ می‌توان بخش زیادی از این خسارت‌ها را جبران نماید.

خرید اینترنتی بیمه آتش سوزی از شهر بیمه

پس از بررسی مزایای بیمه آتش سوزی ، به مرحله مهم انتخاب و خرید این بیمه‌ می‌پردازیم.

در این روش شما‌ می‌توانید در کمترین زمان ممکن و بدون صرف انرژی و هزینه اضافه، بیمه آتش سوزی را خریداری کنید.همواره می توانید فرم زیر را پر نمایید ، کارشناسان شهر بیمه در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

شهر بیمه این امکان را به شما‌ می‌دهد که قبل از خرید بیمه، قیمت و شرایط بیمه‌نامه را در شرکت‌‌های مختلف مقایسه کنید و پس از دریافت مشاوره از متخصصان شهر ، بهترین بیمه آتش سوزی را انتخاب کنید.

[EMS_Form_Builder id=8]