بیمه عمر بیمه‌ای نام‌آشنا برای اکثر ماها است. تبلیغ این بیمه را هرازگاهی در جاهای مختلف مشاهده می‌کنیم. اگر بخواهیم درباره بیمه عمر تحقیق کنیم و ببینیم به چه بیمه عمری خوب می گویند، قطعاً یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه داشت این است که این بیمه برای پرداخت اقساط حق بیمه چه روش‌هایی پیش پای ما می‌گذارد. همان‌طور که می‌دانید بیمه عمر می‌تواند قراردادی طولانی باشد. بنابراین اگر بخواهید برای سالیان متمادی حق بیمه خود را پرداخت کنید مهم است که چگونه این حق بیمه را می‌پردازید و شرکت بیمه در جهت سهولت پرداخت آن چه روش‌هایی را در نظر گرفته است. در اینجا می‌خواهیم روش‌های پرداخت حق بیمه عمر ایران را بررسی کنیم و ببینیم در صورت داشتن این بیمه عمر به چه روش‌هایی می‌توانیم حق بیمه خود را پرداخت کنیم.

برای اینکه با روش‌های پرداخت بیمه عمر ایران آشنا شویم باید ابتدا بدانیم بیمه عمر ایران چند طرح دارد و در کل با این بیمه بیشتر آشنا شویم.

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری برای اهداف مختلفی از جمله سرمایه‌گذاری می‌تواند خریداری شود. با داشتن بیمه عمر می‌توان از بابت دوران بازنشستگی و خرج و مخارج آن آسوده‌خاطر بود. پس از اتمام قرارداد بیمه عمر مبلغی تحت عنوان اندوخته به بیمه‌گزار تعلق می‌گیرد که حاصل حق بیمه‌های پرداختی و سودی است که به آن‌ها تعلق گرفته است.

درصورتی‌که بیمه‌گزار قبل از اتمام قرارداد خود فوت کند، مبلغی تحت عنوان سرمایه فوت به ذی‌نفعان وی می‌رسد.

بیمه عمر ایران انواع مختلفی دارد که هریک کاربرد مختص خود را می‌تواند داشته باشد. معروف‌ترین طرح‌های بیمه عمر و سرمایه‌گذاری ایران ۲ نوع است: بیمه مان و بیمه جامع زندگی.

به گفته کارشناسان بیمه ایران، بیمه عمر مان در حال حاضر بهترین طرح بیمه عمر این شرکت است که به همه پیشنهاد می‌دهند. یکی از مزایایی که این طرح بیمه عمر نسبت به سایرین دارد این است که در صورت بروز بیماری سرطان برای بیمه‌گزار، خدمات بیشتر و بهتری ارائه می‌دهد؛ البته درصورتی‌که بیمه‌گزار پوشش بیماری‌های خاص را خریداری کرده باشد.

همچنین به دلیل داشتن طرفداران بیشتر، روش‌های متنوع‌تری برای پرداخت حق بیمه عمر ایران در این طرح وجود دارد که به آن‌ها خواهیم پرداخت.


مطلب مرتبط: ۷ معیار انتخاب بهترین بیمه عمر و سرمایه‌گذاری


بیمه جامع زندگی

یکی دیگر از طرح‌های بیمه عمر ایران بیمه جامع زندگی است. این طرح به نسبت قدیمی‌تر از بیمه مان است و نسبت به بیمه عمر مان مزایای کمتری دارد؛ بنابراین در مقایسه با بیمه عمر مان شانس زیادی برای عرضه ندارد و در حال حاضر خواهان زیادی ندارد. حتی بعضی از نمایندگان بیمه از ارائه این طرح خودداری کرده‌اند و فقط بیمه مان ارائه می‌دهند.

از آنجا که بیمه ایران از سال ۱۳۲۴ بیمه عمر ارائه کرده است لذا باید برای انواع بیمه عمر روش‌های مختلفی برای پرداخت وجود داشته باشد. قطعاً پرداخت بیمه‌های قدیمی‌تر فقط به‌صورت حضوری ممکن است اما در بیمه‌هایی مثل بیمه جامع زندگی و بیمه عمر مان امکان پرداخت اینترنتی را هم برای بیمه‌گزار فراهم شده است.


مطلب مرتبط: بیمه جامع زندگی یا بیمه مان؟/ آگاهانه بیمه عمر بخریم!


روش‌های پرداخت حق بیمه عمر ایران

همان‌طور که گفته شد سال‌های متمادی است که بیمه ایران طرح‌های بیمه عمر را ارائه می‌دهد. حال باید ببینیم چه روش‌هایی برای پرداخت حق بیمه عمر ایران وجود دارد و به چه روش‌هایی می‌توانیم حق بیمه خود را پرداخت کنیم.

پرداخت حضوری حق بیمه عمر ایران

با توجه به اینکه روش‌های مختلفی برای پرداخت اینترنتی به وجود آمده است اما همچنان عده‌ای دنبال پرداخت حضوری هستند. از آنجا که سال‌های زیادی است که بیمه عمر ایران ارائه می‌شود لذا بیمه‌گزارانی از گستره سنی متفاوتی دارد. این روش پرداخت برای کسانی که به روش‌های پرداخت اینترنتی عادت ندارند و یا به آن اعتقاد ندارند مناسب است.

برای این کار می‌توان به نمایندگی‌های بیمه عمر ایران مراجعه کرد و حق بیمه خود از طریق کارت‌خوان پرداخت. البته ممکن است همه نمایندگی‌های بیمه به کارت‌خوان مجهز نباشند لذا قبل از مراجعه بهتر است با نمایندگی موردنظر تماس گرفت و نسبت به امکان پرداخت حضوری مطمئن شد.

همچنین می‌توان به بانک ملت مراجعه کرد و از این طریق حق بیمه عمر خود را به‌صورت حضوری پرداخت کرد.


مطلب مرتبط: پرداخت اینترنتی بیمه عمر سامان دغدغه پرداخت حق بیمه را حل کرده است!


روش‌های پرداخت اینترنتی حق بیمه عمر ایران

قطعاً پرداخت اینترنتی طرفداران بیشتری نسبت به پرداخت حضوری دارد. بیمه ایران برای پرداخت حق بیمه عمر به روش اینترنتی راه‌های مختلفی را فراهم کرده است؛ زیرا این روش قطعاً ساده‌تر است و زمان کمتری لازم دارد. روش‌های پرداخت حق بیمه عمر ایران به‌صورت آنلاین عبارتند از:

پرداخت از طریق سامانه پرداخت اینترنتی اقساط بیمه ایران

برای پرداخت حق بیمه عمر ایران سامانه‌ای آنلاین وجود دارد که می‌توان به آن مراجعه کرد و حق بیمه خود را پرداخت. بدین‌صورت که شناسه پرداخت را که یک عدد ۱۷ رقمی است و در بیمه‌نامه شما درج شده است وارد می‌کنید؛ سپس این سامانه وضعیت اقساط بیمه عمر شما را اعلام می‌کند. درصورتی‌که قسطی پرداخت‌نشده داشته باشید از همان‌جا می‌توانید مستقیم به درگاه بانک وصل شوید و حق بیمه خود را به‌صورت اینترنتی بپردازید.

با استفاده از سامانه پرداخت اینترنتی اقساط بیمه ایران می‌توان حق بیمه عمر خود را پرداخت کرد.

لینک پرداخت اینترنتی اینجا را کلیک کنید.


مطلب مرتبط: روش‌های پرداخت بیمه عمر کوثر و راحتی در پرداخت


پرداخت حق بیمه عمر ایران از طریق عابر بانک

می‌توان با استفاده از عابر بانک و کارت‌های عضو شبکه شتاب اقدام به پرداخت حق بیمه عمر ایران کرد. بدین‌صورت که می‌توان گزینه انتقال وجه را انتخاب کرد؛ اگر که عابر بانک ملت باشد می‌توان از طریق شماره حساب انتقال وجه را انجام داد، در غیر این صورت می‌توان با استفاده از شماره کارت اقدام به انتقال وجه کرد.


مطلب مرتبط: روش‌های پرداخت بیمه عمر سینا را بیشتر بشناسیم


پرداخت حق بیمه عمر ایران از طریق سایت بانک ملت

می‌توان با مراجعه به سایت بانک ملت پرداخت حق بیمه عمر ایران را انجام داد. بدین‌صورت که پس از مراجعه به سایت بانک ملت به بخش “واریز وجه به‌حساب سازمان‌ها” مراجعه می‌کنید، پس از آن بیمه ایران را انتخاب کنید و با انتخاب بیمه عمر خود در این بخش حق بیمه خود را به‌صورت اینترنتی بپردازید.


مطلب مرتبط: بررسی روش‌های پرداخت اینترنتی اقساط بیمه عمر پارسیان


پرداخت حق بیمه عمر ایران با همراه بانک ملت

از آنجا که پرداخت حق بیمه عمر ایران با استفاده از شماره حساب و شماره کارت امکان‌پذیر است لذا با استفاده از همراه بانک ملت هم می‌توان آن را پرداخت کرد.

علاوه بر روش‌های ذکر شده ممکن است سامانه‌های خصوصی مختلفی برای پرداخت حق بیمه عمر ایران وجود داشته باشد که بتوان از طریق آن‌ها اقدام به پرداخت کرد. البته معمولاً نمایندگان بیمه ایران سامانه پرداخت اینترنتی اقساط بیمه ایران را معرفی می‌کنند و آن را به بیمه‌گزاران خود پیشنهاد می‌دهند.


مطلب مرتبط: بررسی روش‌های پرداخت بیمه عمر و تأمین آتیه پاسارگاد


خرید بیمه عمر ایران

برای خرید بیمه عمر ایران ابتدا باید بیمه عمر موردنظر خود را بین طرح‌های مختلف این بیمه انتخاب کرد. اغلب نمایندگی‌های بیمه عمر هنگام خرید این بیمه به متقاضیان مشاوره می‌دهند. پیشنهاد می‌شود حتماً قبل از خرید بیمه عمر درباره جزئیات آن اطلاعات لازم را کسب کنید و با اطلاعات کافی درباره خرید بیمه موردنظر خود تصمیم‌گیری کنید.

همان‌طور که می‌دانید علاوه بر بیمه ایران سایر بیمه‌ها هم طرح‌های متنوعی در زمینه بیمه عمر دارند و اگر بخواهیم آن‌ها را هم در نظر بگیریم انتخاب خیلی سخت می‌شود. از آنجا که برای هر مشکلی راه‌حلی وجود دارد می‌توان برای انتخاب بیمه مناسب خود از سامانه‌های آنلاین مقایسه و خرید بیمه استفاده کرد.

راهنمای خرید بیمه عمر

سامانه شهر بیمه  با توجه به ماهیت کارگزاری بیمه‌ای که دارد همواره همراه مطمئنی برای همه بیمه‌گذاران در انتخاب بهترین بیمه عمر بوده است. از آنجایی که رویکرد شهربیمه در خرید هر نوع بیمه‌نامه‌ای از جمله خرید بیمه عمر مبتنی بر ارائه مشاوره تخصصی است، می‌توانید جهت خرید بیمه عمر از طریق تکمیل فرم موجود در لینک زیر منتظر تماس مشاوران ما باشید.↓

فرم وجود ندارد!!

فرم ساز آسان