در بین تمام طرح‌های بیمه ارائه شده توسط شرکت‌ها، بیمه شخص ثالث، پرکاربردترین نوع بیمه به شمار می‌رود. مهم‌ترین دلیل پرمخاطب بودن بیمه شخص ثالث اجباری بودن آن است. این بیمه در شهریور سال 1387 به صورت آزمایشی تصویب گردید و از آن سال به بعد در قانون جدید جزء بیمه نامه‌های اجباری به شمار رفت. چنانچه وسیله نقلیه‌ای تحت پوشش بیمه شخص ثالث نباشد، دچار عواقب و هزینه‌های جبران ناپذیری خواهد شد. در بیمه شخص ثالث مالک وسیله نقلیه شخص اول یا بیمه‌گذار است. بیمه‌گر یا همان شرکت بیمه به عنوان شخص ثانی بوده و فردی که دچار ضرر شده شخص ثالث محسوب می‌شوند. برای درک بهتر بیمه ثالث مثالی مطرح می‌کنیم‌.‌ فرض کنید در یک تصادف یا سانحه رانندگی عده‌ای مصدوم شده و عده‌ای فوت شده‌اند. همچنین به وسیله نقلیه مقابل خساراتی وارد شده است.‌ پرداخت دیه افراد فوت شده، هزینه درمان مصدومین و همچنین هزینه خسارات وارد شده به وسایل نقلیه همگی بر عهده بیمه شخص ثالث می‌‌باشد. به تازگی خسارت‌های جانی وارد شده به راننده مقصر نیز جزء بیمه شخص ثالث قرار گرفته است. در واقع اگر راننده مقصر در حادثه رانندگی فوت شود، بیمه دیه او را نیز پرداخت خواهد کرد. نرخ بیمه در هر شرکت با شرکت دیگر متفاوت است. میزان کیفیت ارائه خدمات در هر شرکت با توجه با نرخ بیمه، در رضایتمندی مشتریان نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.‌در این مقاله قصد داریم درباره بیمه شخص ثالث آنلاین در مشهد صحبت کنیم.

آیا می‌توان بیمه شخص ثالث را به صورت قسطی خرید؟

همانطور که اطلاع دارید بیمه شخص ثالث از بیمه‌های‌ گران و پرهزینه می‌باشد.‌ خرید و پرداخت مبلغ این بیمه به صورت یکجا برای افرادی که از لحاظ مالی و اقتصادی وضعیت خوبی ندارند،  کار دشواری است. قسطی کردن هزینه بیمه شخص ثالث راهکار بسیار مناسبی برای این افراد است. آن ها در اقساط چند ماهه و به طور تدریجی می‌توانند مبلغ تعیین شده را به شرکت بیمه پرداخت نمایند. بیمه شخص ثالث قسطی با بیمه شخص ثالث نقدی هیچ تفاوتی ندارند. تنها فرق خرید نقدی و اقساطی این بیمه چگونگی پرداخت حق بیمه می‌باشد.‌ حتی در خرید اقساطی بیمه شخص ثالث قیمت افزایش نمی‌یابد. در واقع همان قیمت نقد بدون گرفتن هیچ کارمزد یا بهره‌ای به چند قسط مساوی تقسیم می‌کنند.‌ اعتبار بیمه شخص ثالث به صورت اقساطی از ساعت 24 اولین روز تنظیم چک‌ها و واریز پیش پرداخت فعال می‌شود.

شرایط خرید بیمه شخص ثالث قسطی

به دلیل گران‌ شدن قیمت بیمه شخص ثالث، شرکت‌های بیمه این امکان را برای متقاضیان فراهم کرده‌اند تا بتوانند به صورت قسطی و با ضمانت چند فقره چک بیمه شخص ثالث را خریداری کنند. با ورود به سایت شهر بیمه یا مراجعه حضوری به نمایندگی‌ها بیمه و کارگذاری‌ها می‌توانید خرید بیمه شخص ثالث قسطی را انجام دهید. برای خرید بیمه شخص ثالث به صورت قسطی باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت و اولین قسط به حساب شرکت بیمه‌گر واریز کنید. پس از صدور بیمه نامه و در هنگام تحویل، بیمه‌گذار باید چک‌ها را به شرکت بیمه تحویل دهد. معمولا پنجاه درصد از مبلغ کل بیمه در ابتدای خرید بیمه پرداخت می‌شود و مابقی با دادن ضمانت سه چک به صورت اقساط سه ماهیانه به حساب شرکت بیمه واریز خواهد شد که البته هر شرکت بیمه قانون خاص خودش را در این زمینه دارد.

*کارگزاری شهر بیمه امکان صدور بیمه نامه بدون سود و بدون پیش پرداخت با یک فقره چک را محیا نموده است. *

 بیمه شخص ثالث بدون چک

بیمه‌های شخص ثالث بدون چک و کوتاه مدت طبق شرایط شرکت‌های بیمه مختلف به صورت 9 ماهه، 6 ماهه، 4 ماهه، 3 ماهه و 2 ماهه ارائه می‌شوند. از لحاظ اقتصادی بیمه کوتاه مدت برای بیمه‌گذاران به صرفه نمی‌باشد و نسبت به بیمه یک ساله هزینه بیشتری نیاز دارند. قیمت بیمه شخص ثالث کوتاه مدت هیچ تناسبی با مدت اعتبار آن ندارد. به عنوان مثال قیمت بیمه یک ساله از بیمه شش ماهه کمتر است. یا قیمت یک بیمه کوتاه مدت دو ماهه از بیمه شش ماهه بیشتر خواهد بود. با توجه به این نکته هر چه اعتبار بیمه کمتر باشد، بیمه‌گذار قیمت بیشتری باید پرداخت کند و این موضوع از لحاظ اقتصادی به ضرر بیمه‌گذار است. در این شرایط خرید قسطی بیمه شخص ثالث آنلاین به صرفه‌تر از خرید بیمه‌ کوتاه مدت است.

 یکی دیگر از معایب بیمه شخص ثالث کوتاه مدت چگونگی محاسبه تخفیف عدم خسارت می‌باشد. به عنوان مثال اگر در بیمه شخص ثالث کوتاه مدت، چهار ماهه نخست بیمه کوتاه مدت به دلیل خسارت وارد شده از بیمه استفاده کنید، برای تمدید آن در چهار ماهه دوم از تخفیفات بیمه شما درصدی کسر خواهد شد و باید بیمه چهار ماه دوم را گرانتر از بیمه چهار ماه اول بخرید. درحالی که اگر بیمه شخص ثالث یک ساله داشتید، تا پایان یک سال باید از تخفیفات قبلی استفاده می‌شد. اگر چنانچه در چهار ماهه نخست خسارتی وارد شود، برای بیمه کردن در چهار ماهه دوم هیچ تخفیفی به تخفیفات بیمه اضافه نخواهد شد. برای اضافه شدن تخفیفات باید یک سال کامل را بدون خسارت سپری کنید. با تمام این اوصاف مشخص شد که بیمه شخص ثالث قسطی یک ساله از بیمه شخص ثالث کوتاه مدت نفع بیشتری برای بیمه‌گذار دارد.

آیا با خرید بیمه شخص ثالث قسطی تخفیف‌ها اعمال می‌شوند؟

در بیمه شخص ثالث قسطی تخفیفات حوادث راننده و عدم خسارت هیچ فرقی با بیمه عادی ندارد. زیرا بیمه به صورت یک ساله صادر شده و فقط نحوه پرداخت آن به شرکت بیمه به صورت قسطی انجام می‌شود. بنابراین تخفیفات نیز مانند قبل سنجیده شده و در صورت استفاده نکردن از بیمه یک سال دیگر به تخفیفات افزوده خواهد شد. اگر در طول دوره یک ساله بیمه از بیمه شخص ثالث قسطی استفاده نمایند مانند بیمه یک ساله عادی درصدی از تخفیف کم شده و برای بیمه کردن در سال بعد به مبلغ حق بیمه اضافه می‌شود.

نحوه خرید بیمه شخص ثالث اقساطی آفلاین از نمایندگی‌ها و کارگزاری‌ها

برای خرید بیمه شخص ثالث آفلاین باید به صورت حضوری و با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به کارگزاری شهر بیمه مراجعه کنید. مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • اصل سوابق بیمه نامه قبلی
  • اصل سند خودرو
  • کارت مشخصات خودرو
  • اصل کارت ملی مالک خودرو

پس از تکمیل فرم پرسشنامه و زدن امضای تایید توسط نماینده قانونی یا خود متقاضی و تحویل چک‌های ضمانت پرداخت اقساط ماهیانه، مراحل خرید بیمه شخص ثالث به پایان می‌رسد و پس از چند روز بیمه نامه به آدرس متقاضی ارسال خواهد شد.

سخن نهایی

در این مقاله درباره بیمه شخص ثالث توضیحاتی ارائه کردیم. با خواندن این مطلب متوجه شدید که بیمه شخص ثالث را می‌توان به صورت قسطی خرید. همچنین درباره شرایط خرید بیمه شخص ثالث قسطی آنلاین در مشهد، مقایسه بیمه شخص ثالث کوتاه مدت و قسطی اطلاعاتی کسب کردید.در ادامه به این نکات پی بردیم که با خرید بیمه شخص ثالث قسطی تخفیف‌‌ها اعمال می‌شوند و هیچ تغییری در سقف تعهدات بیمه و مبلغ هزینه حق بیمه ایجاد نمی‌شود.

در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری داشتید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

09154445156 05191010975