وزارت آموزش و پرورش قرداد بیمه تکمیلی فرهنگیان را به روش بیمه گری با شرکت بیمه دانا منعقد کرد.

وزارت آموزش‌وپرورش با شرکت بیمه دانا قراداد منعقد کرد.

سعید عسکری معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در اینباره اظهار کرد: پیش‌ازاین، روش بیمه تکمیلی فرهنگیان به‌صورت صندوقی بود که مورد رضایت همکاران فرهنگی نبود، لذا با سازوکاری جدید، تفاهم‌نامه‌ای را با شرکت بیمه دانا برای تغییر از روش «صندوقی» به «بیمه گری» امضا کردیم.

در خصوص توجه به حوزه خدمات درمانی فرهنگیان عنوان کرد: افزایش تعهدات بیمه‌ای از اهداف این تفاهم‌نامه است. بخشی از حق بیمه تکمیلی از سوی دولت و بخش دیگر توسط بیمه‌گر پرداخت خواهد شد. همچنین خدمات عینک و خدمات دندانپزشکی ازجمله مواردی است که در این تفاهم‌نامه آمده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تلاش‌های بسیاری برای جایگزینی بیمه جدید صورت گرفته و این قرارداد از اول تیرماه اجرایی خواهد شد.

رضا جعفری مدیرعامل شرکت بیمه دانا نیز در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم در چارچوب این قرارداد از اول تیرماه بتوانیم خدمات اثربخشی را به فرهنگیان ارائه دهیم.

جعفری افزود: در اغلب کشورهای جهان از روش بیمه صندوقی کمتر استفاده می‌شود و تجربه سال‌های اخیر نشان می‌دهد این روش، رضایت فرهنگیان را جلب نکرده است.

ارائه بیمه شخص ثالث و بدنه

وی بابیان اینکه 90 شعبه شرکت بیمه دانا در سراسر کشور آماده ارائه خدمات بیمه‌ای به فرهنگیان هستند، اظهار کرد: به استناد این تفاهم‌نامه و با اصرار وزارت آموزش‌وپرورش پرداخت هزینه‌ها در بسیاری از موارد بیمه‌ای را بدون سقف پذیرش کردیم.

وی با اشاره به فرانشیز 15 درصدی در این تفاهم‌نامه گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، بیمه‌نامه شخص ثالث و بدنه اتومبیل با لحاظ شرایط مناسبی از سوی بیمه دانا به فرهنگیان ارائه خواهد شد.