شرکت بیمه زندگی خاورمیانه اولین شرکت بیمه‌ای است که به صورت تخصصی در رشته بیمه عمر از سال ۱۳۹۵ در ایران در حال فعالیت می‌باشد. بیمه خاورمیانه محصولات و طرح‌های مختلف و به روز بیمه عمر را بر اساس نیاز‌های مشتریان از سال ۹۵ ارائه می‌دهد در این نوشته نگاه کلی به بیمه زندگی خاورمیانه و طرح‌ها و پوشش‌های مختلف این بیمه نامه می‌پردازیم.

بیمه خاورمیانه یکی از متنوع‌ترین انواع بیمه نامه‌های عمر را در صنعت بیمه داشته و شما می‌توانید بر اساس نیازهای بیمه‌ای که دارید طرح بیمه  عمرتان را انتخاب و خریداری نمایید. البته شاید با توجه به این که شرکت بیمه خاورمیانه سابقه کاری چندانی نداشته یکی از دل نگرانی‌های بیمه گذاران در انتخاب این شرکت بیمه باشد. که البته نحوه عملکرد بیمه خاورمیانه در سال‌های آتی می‌تواند مبنایی برای اعتماد سازی همه افراد در جهت بهبود عملکرد این شرکت باشد.

سود بیمه عمر خاورمیانه

میزان سود مشارکتی پرداختی از طرف شرکت بیمه خاورمیانه به ترتیب زیر می‌باشد:

سود سال ۱۳۹۹ :۸۳ درصد

سود سال ۱۳۹۸: ۲۵ درصد

سود سال ۱۳۹۷: ۲۴ درصد

سود سال ۱۳۹۶: ۲۱ درصد

پوشش‌های بیمه های عمر خاورمیانه

با توجه به شرایط بیمه نامه عمر خاورمیانه پوشش‌های زیر  به عنوان بخشی از تعهدات بیمه عمر خاورمیانه برای بیمه گذاران در طول مدت داشتن این بیمه نامه برقرار می‌باشد.

۱- پوشش سرمایه فوت عادی

اگر فرد بیمه شده در طول داشتن بیمه‌نامه عمر خاورمیانه به هر علت فوت کند شرکت بیمه سرمایه فوت درج شده در بیمه نامه را به ذینفعان بیمه  نامه پرداخت می‌کند. میزان سرمایه فوت بر اساس ضریبی از حق بیمه پرداختی بیمه گذار مشخص می‌شود.

۲- پوشش سرمایه فوت در اثر حادثه

ممکن است فرد بیمه  شده در اثر حادثه فوت نماید که در این صورت علاوه بر سرمایه فوت  عادی، سرمایه فوت در اثر حادثه نیز به ذینفعان بیمه  نامه پرداخت می‌شود. میزان سرمایه فوت در اثر حادثه می‌تواند تا ۳ برابر سرمایه فوت عادی باشد.

۳- پوشش هزینه‌های پزشکی

از جمله پوشش‌های ویژه بیمه نامه عمر خاورمیانه امکان استفاده از پوشش هزینه‌های بستری و درمانی در پوشش‌های بیمه‌ای می‌باشد. اگر فرد بیمه شده در طول داشتن بیمه  عمر خاورمیانه در اثر حادثه نیاز به استفاده از خدمات درمان و امکانات پزشکی داشته باشد می‌تواند از این پوشش استفاده نماید، سقف پوشش هزینه پزشکی بیمه عمر خاورمیانه تا سقف ۱۵ درصد سرمایه فوت عادی و یا تا سقف ۱۰ درصد از سرمایه فوت حادثی می‌باشد.



۴- پوشش امراض خاص بیمه  عمر خاورمیانه

دارنده بیمه عمر خاورمیانه برای ۵ دسته بیماری از قبیل عمل قلب باز،پیوند اعضا اصلی بدن، سکته مغزی، سرطان و سکته قلبی تا سقف ۳۰ درصد سرمایه فوت به هر علت تحت پوشش بوده و  اگر بیمه شده در طول داشتن بیمه نامه به یکی از این امراض مبتلا شود پوشش امراض بر اساس حق بیمه و سرمایه فوت درج شده در بیمه نامه به وی پرداخت می‌شود.

البته ۱۸ بیماری دیگر به بیماری های تحت پوشش این بیمه نامه اضافه شده است.

۵- پوشش سرطان به صورت جداگانه

در زمینه پوشش بیماری سرطان، بیمه عمر شرکت خاورمیانه سرمایه جداگانه‌ای را پرداخت می‌کند. میزان پوشش سرمایه سرطان از سال اول و ۱۰درصد سرمایه فوت شروع شده و از سال دوم تا ۱۶ ام هر سال ۴ درصد به میزان پوشش سرطان وی اضافه می‌شود. سقف پوشش سرطان در بیمه عمر خاورمیانه تا ۶۲ درصد سرمایه فوت به عنوان سقف پرداختی در نظر گرفته می‌شود.

۶- سرمایه نقص عضو و ازکارافتادگی ناشی از حادثه

اگر فرد بیمه شده در اثر حادثه دچار ازکارافتادگی و یا نقص عضو دائم و کامل شود تا ۲۰۰ برابر سرمایه فوت به عنوان ازکارافتادگی به فرد بیمه شده پرداخت می‌شود. پوشش ازکارافتادگی زمانی به فرد ارائه می‌شود که بیمه شده پوشش فوت در اثر حادثه را نیز داشته باشد.

۷- معافیت از پرداخت حق بیمه

اگر نقص عضو و یا ازکارافتادگی برای فرد بیمه شده اتفاق بیافتد و بیمه شده نتواند شغل خود را ادامه داده و درآمد زایی داشته باشد، داشتن معافیت از پرداخت حق بیمه می‌تواند کمک بزرگی برای وی باشد چراکه با داشتن معافیت از پرداخت کل حق بیمه  توسط بیمه خاورمیانه تا پایان مدت بیمه نامه پرداخت می‌شود و همه پوشش‌های دیگر بیمه نامه نیز برای وی برقرار می‌ماند.

۱- معرفی بیمه مستمری و بازنشستگی خاورمیانه




یکی از طرح‌های برتر بیمه عمر خاورمیانه‌، بیمه مستمری و بازنشستگی خاورمیانه است که در طرح‌های مختلف این بیمه نامه به بیمه گذاران قابل ارائه می‌باشد. هر طرح دارای شرایط و پوشش‌های خاص می‌باشد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت:

  • بیمه مستمری آنی خاورمیانه

بیمه مستمری آنی یکی از جدیدترین طرح های بیمه عمر خاورمیانه می‌باشد که از سال ۱۳۹۹ ارائه شده که همه افراد بالای ۳۰ سال با پرداخت حق بیمه یکجا می‌تونید مستمری دریافت نمایند.

  • بیمه مستمری مادام العمر

شرکت بیمه خاورمیانه، از جمله شرکت های بیمه ای می باشد که همه می‌توانند مستمری مادام العمر رو بدون در نظر گرفتن سن دریافت نمایند. پوشش‌های بیمه ای در کنار مزایای این بیمه نامه برای همه افراد بیمه گذاران ارائه می‌شود. بیمه عمر کوتاه مدت خاورمیانه با انتخاب مدت کوتاه تر در بیمه مستمری مادام العمر خاورمیانه امکان پذیر می‌باشد.

پوشش‌های بیمه مستمری و بازنشستگی

  • پوشش سرمایه فوت به هر علت تا سقف ۷۰۰ میلیون تومان
  • پوشش سرمایه فوت در اثر حادثه تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان
  • از بدو تولد تا ۷۴ سالگی
  • پوشش نقص عضو و از کار افتادگی در اثر حادثه تا سقف سرمایه این پوشش حداکثر تا ۲۰۰ درصد سرمایه فوت
  • پوشش هزینه پزشکی ناشی از حادثه تا سقف ۴۰ میلیون  از بدو تولد تا سن ۷۵ سالگی
  • معافیت از پرداخت  کل حق بیمه در صورت از کار افتادگی کامل و دائم  ۱۸ تا ۶۵ سالگی
  • پوشش بیماری‌های خاص برای  ۱۸ بیماری از بدو تولد تا سن ۶۵ سالگی . بیماری های تحت پوشش شامل: سکته قلبی، سکته مغزی، پیوند اعضاء اصلی بدن (قلب، کبد، ریه، کلیه و مغز استخوان)عمل جراحی قلب باز، کوری، کری، از دست دادن قدرت تکلم، هموفیلی، ایدز، آنمی آپلاستیک، مننژیت، بیماریهای نورون های حرکتی، انواع هپاتیت
    جراحی آئورت قلب، بیماریهای ماهیچه قلب، نارسائی کبد، نارسائی ریه، از دست دادن اندام.
  • پوشش سرطان به صورت جداگانه تا سقف ۴۳۴ میلیون تومان

۲- معرفی بیمه عمر و سرمایه گذاری خاورمیانه

یکی از طرح‌های پر طرفدار بیمه‌های عمر، بیمه عمر و سرمایه گذاری است که در کنار پوشش‌های کامل بیمه‌ای، سرمایه گذاری ارزشمندی را برای فرد بیمه شده فراهم می‌کند. افراد می‌توانند از بدو تولد تا سن ۸۰ سالگی این بیمه نامه را خریداری کرده و تا سن ۹۰ سالگی از مزایا و پوشش های آن استفاده نمایند.  سایر پوشش‌ها و مزایا این بیمه نامه به ترتیب زیر می‌باشد:

  • ارائه سرمایه فوت تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان
  • امکان انتخاب روش پرداخت حق بیمه به صورت سالانه، شش ماهه، ، سه ماهه و ماهانه
  • سقف سرمایه فوت حادثی تا سن ۷۴ سالگی و تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان
  • پوشش نقص عضو و از کار افتادگی در اثر حادثه حداکثر تا سن ۷۵ سالگی ۲۰۰ درصد سرمایه فوت
  • پوشش هزینه پزشکی ناشی از حادثه تا سن ۷۵ سالگی و تا سقف ۴۰ میلیون تومان

طرح‌های بیمه عمر و سرمایه گذاری خاورمیانه

  • طرح آینده رویایی فرزندان
  • طرح چتر حمایت خاورمیانه
  • طرح نگین خاورمیانه
  • طرح سازمانی (مخصوص شرکت‌ها و سازمان‌ها جهت عقد قرار داد گروهی)

همه طرح‌ها دارای شرایط سنی مخصوص به خود بوده و در زمان خرید بیمه نامه می‌توانید استعلام شرایط بیمه نامه را از سامانه شهر بیمه دریافت کرده و با بررسی و مقایسه شرایط و پوشش‌های بیمه نامه‌ها بهترین و کامل‌ترین بیمه نامه را  انتخاب نمایید.

۳- بیمه تمام عمر خاورمیانه

در این بیمه نامه بیمه شده می‌تواند از بدو تولد تا سن ۱۰۶ سالگی با پرداخت حق بیمه‌ای که خودش انتخاب کرده به مدت نامحدود از پوشش‌های بیمه‌ای خود استفاده کند. پوشش‌های این بیمه  نامه شامل پوشش فوت بر اثر حادثه، نقص عضو یا ازکارافتادگی دائم ناشی از حادثه و معافیت از پرداخت حق بیمه می‌باشد.

۴- بیمه عمر و پس انداز خاورمیانه

در این نوع بیمه نامه بیمه شده می‌تواند علاوه بر پوشش‌های بیمه‌ای از جنبه سرمایه گذاری بیمه نامه خود استفاده نماید. این بیمه نامه برای افراد کم سن و یا میان سال پیشنهاد می‌شود تا از جنبه سرمایه گذاری و بیمه ای بیمه نامه شان استفاده نمایند.
پوشش‌های این بیمه نامه شامل سرمایه فوت به هر علت، سرمایه فوت بر اثر حادثه، پوشش پرداخت هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه، پوشش بیماری‌های خاص، پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه، پوشش نقص عضو یا ازکارافتادگی دائم ناشی از حادثه، پوشش سرطان می‌باشد.

مزایای بیمه عمر و پس انداز

  • امکان دریافت وام بدون نیاز به ضامن
  • امکان دریافت سود تضمینی بر روی بیمه نامه‌ها
  • امکان تبدیل اندوخته به انواع مستمری
  • امکان تعیین ذینفع بیمه نامه به دلخواه بیمه گذار
  • دریافت ارزش بازخریدی بر اساس اندوخته بیمه نامه

۵- بیمه عمر مانده بدهکار خاورمیانه

با توجه به شرایط بیمه نامه اگر فرد بیمه شده در طول مدت داشتن بیمه  نامه وامی را از بانک یا سایر موسسات مالی دریافت نماید و قبل از اتمام باز پرداخت اقساط فوت نماید با داشتن این بیمه نامه، شرکت بیمه همه اقساط باقی مانده را پرداخت می‌کند. حق بیمه این بیمه نامه به صورت یکجا پرداخت می‌شود و سال به سال نسبت به مبلغ اولیه بیمه نامه کاهش می‌یابد و سر انجام در تاریخ انقضا بیمه نامه به صفر می‌رسد سن بیمه شده‌ها می تواند ۱۵ تا ۹۰ سال باشد.


۶- بیمه سنوات کارکنان خاورمیانه

در این بیمه نامه یک ماه حقوق به عنوان سرمایه بیمه نامه برای تمامی کارکنان منظور شده و در زمان بازنشستگی و یا قطع همکاری به صورت سرمایه قابل توجه به وی بازگردانده می‌شود.

این بیمه نامه دارای اندوخته مازاد است که در پایان هر سال بیمه‌ای بر اساس سود قطعي اندوخته، امكان تشكيل اندوخته مازاد وجود دارد كه پس از كسر هرگونه بدهي قبلي بيمه‎شدگان با احتساب مشاركت در منافع، تا پايان بيمه نامه براي بيمه‎ شده سرمايه‎گ ذاري مي‎ شود. میزان سود تضمینی برای دو سال اول ۱۶ درصد، دو سال دوم ۱۳ درصد و۱۰ درصد برای سال‌های بعد می‌باشد. پوشش‌های تکمیلی این بیمه نامه شامل پوشش فوت براثر حادثه، پوشش بیماری‌های خاص می‌باشد.


۷- بیمه عمر زمانی خاورمیانه

در بیمه عمر زمانی ، شخص بیمه شده از بدو تولد تا سن ۹۰ سالگی می‌تواند از پوشش‌های این بیمه نامه استفاده نماید، با توجه به شرایط بیمه نامه اگر فرد بیمه شده طی مدت زمان و طول مدت ۲۴ ساعت شبانه روز و در هر نقطه از جهان به هر علت فوت کند سرمایه بیمه نامه به ذینفعان بیمه نامه پرداخت می‌شود. اگر فرد بیمه شده در پایان مدت قرار داد در قید حیات باشد هیچ مبلغی به وی پرداخت نمی‌شود.  معمولا بیمه عمر زمانی توسط سازمان‌ها و شرکت‌ها و موسسات برای کارکنان آن‌ها منظور می‌شود.
بیمه خاورمیانه علاوه بر پوشش اصلی که سرمایه فوت بیمه نامه است، پوشش فوت بر اثر حادثه و پوشش نقص عضو و ازکارافتادگی و معافیت از پرداخت حق بیمه را نیز به بیمه گذاران خود ارائه می‌کند.

شخص بیمه شده با خرید بیمه عمر زمانی طی مدت زمان معین و طول مدت ۲۴ ساعت شبانه روز و در تمام نقاط دنیا در مقابل خطر فوت به هر علت تحت پوشش قرار می‌گیرد. حق بیمه این بیمه‌نامه بر اساس شرایط سنی و سلامت بیمه‌شده تعیین می‌شود.

بیمه نامه عمر زمانی نوعی از بیمه نامه‌های عمر است که صرفا خطرات ناشی از فوت بیمه شده را تحت پوشش قرار می‌دهد. حق بیمه این نوع بیمه نامه بر اساس شرایط سنی و میزان سرمایه درخواستی و سلامت بیمه شده تعیین می‌گردد . در این بیمه نامه بیمه شدگان از بدو تولد تا ۹۰ سالگی تحت پوشش قرار می‌گیرند و مدت بیمه نامه می‌تواند به دلخواه بیمه گذار از یکسال تا بیست سال انتخاب گردد.


۷- بیمه مستمری آنی خاورمیانه

بیمه مستمری آنی خاورمیانه از جدیدترین طرح های بیمه عمر خاورمیانه است که فرد می تواند با پرداخت حداقل ۱۰۰ میلیون تومان و حداکثر ۲ میلیارد تومان می باشد که فرد می تواند بعد از یک سال می تواند مستمری دریافت نماید. این مستمری می تواند مادام العمر تا سن ۱۰۶ سالگی و یا با مدت تضمین شده با حداکثر مدت ۱۰ ساله می‌باشد. حداقل سن برای انجام این بیمه نامه ۳۰ سال می باشد. این بیمه نامه نیز معاف از مالیات می‌باشد. نحوه پرداخت حق بمیه به صورت یکجا می‌باشد. در این بیمه نامه سرمایه بیمه گذار از همان سال اول در دسترس بیمه گذار می‌باشد.

ذینفعان بیمه عمر خاورمیانه

در بیمه عمر خاورمیانه ، بیمه گذار می‌تواند برای سرمایه بیمه عمر و یا حتی برای مستمری که دریافت می‌کند ذینفع تعریف نماید. با تعریف ذینفع در بیمه عمر خاورمیانه، سرمایه بیمه نامه فقط به ذینفعان درج شده در بیمه نامه پرداخت می‌شود.

معایب بیمه عمر خاورمیانه

شرکت بیمه خاورمیانه تنها شرکت بیمه ای است که تخصصی بیمه عمر کار می کند و طرح های اختصاصی بیمه عمر را در انواع مختلف ارائه می نماید. شاید چند مورد زیر را می توان نام برد:

پوشش امراضی که بیمه خاورمیانه ارائه می نماید برای ۵ بیماری است با توجه به تخصصی بودن بیمه عمر خاورمیانه انتظار بر این است که امراض کامل تری را ارائه نماید چراکه در بین شرکت های بیمه های عمر هستند شرکت هایی که تعداد بیمار یهای بیشتر را با سقف تعهدات بالاتر ارائه می نمایند.

یک مورد دیگر که شاید نگرانی برای برخی از بمیه گذاران به همراه داشته باشد، سابقه کم شرکت بیمه خاورمیانه است و این موضوع با توجه به تخصصی بودن فعالیت این شرکت و خدماتی که در این چند سال ارائه کرده عملکرد مناسبی را داشته است.

سطح توانگری شرکت بیمه خاورمیانه

با توجه به گزارش بیمه مرکزی درباره سطح توانگری شرکت های بیمه ، شرکت بیمه در جند سال گذشته از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۳۹۹ سطح توانگری سطح یک را داشته است و توانسته خدمات ارزنده ای را به بیمه گذاران ارائه نماید.

جدول بیمه عمر خاورمیانه

شرکت بیمه خاورمیانه از جمله شرکت هایی می‌باشد که در کنار تعهدات بیمه ای ، مستمری مادام العمر را نیز به بیمه گذاران ارائه می‌نماید.  از این رو در زمان صدور بیمه های مستمری شما دو نوع جدول را از شرکت بیمه خاورمیانه دریافت می‌کنید.

نمونه جدول بیمه عمر خاورمیانه برای فرد ۳۰ ساله که ماهانه ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کرده و می خواهد بعد از ۲۰ سال بازنشستگی مادام العمر خریداری کند به صورت نمونه آورده شده است که می توانید برای دریافت جدول بر اساس شرایط سنی و مقدار حق بیمه مورد نظر خودتان با کارشناسان بیمه عمر شهر بیمه تماس گرفته و مشاوره رایگان را به همراه مقایسه بیمه عمر شرکت های مختلف بیمه دریافت نمایید.

پرداخت بیمه عمر خاورمیانه

پرداخت بیمه عمر خاورمیانه به صورت آنلاین از طریق سایت خود شرکت خاورمیانه و با مراجعه به بانک امکان پذیر می‌باشد. اما سریع ترین راه برای پرداخت بیمه عمر خاورمیانه پرداخت حق بیمه از طریق لینک پرداختی این شرکت به صورت انلاین می‌باشد.

معمولا لینک پرداخت قبل از سررسید موعود پرداخت حق بیمه برای بیمه گذاران ارسال می‌شود. در صورت عدم دسترسی به این لینک می‌توانید از واحد صدور بیمه نامه عمر تان این درخواست را داشته باشید.

  • پرداخت آنلاین بیمه عمر خاورمیانه از طریق سایت بیمه خاورمیانه و با وارد کردن شماره ببیمه نامه و کد ملی بیمه گذار امکان پذیر می باشد.
  • پرداخت فیزیکی بیمه عمر خاورمیانه از طریق شناسه و با مراجعه به بانک

کیف پول بیمه خاورمیانه

یکی از مهم ترین مزایای بیمه عمر خاورمیانه، امکان پرداخت حق بیمه عمر از محل کیف پول بیمه خاورمیانه می باشد. شرکت خاورمیانه این امکان را برای بیمه گذاران خود فراهم کرده که از طریق سود بیمه نامه عمرشان، که در کیف پول بیمه نامه شان پرداخت میشه حق بیمه شان را پرداخت نمایند.

بیمه عمر خاورمیانه برای زنان خانه دار

زنان خانه دار می توانند برای داشتن مستمری مادام العمر از طرح مستمری بیمه عمر خاورمیانه استفاده نمایند. با پرداخت حق بیمه های ماهانه و سالانه امکان دریافتی مستمری به همراه پوشش های بیمه ای برای بازه زمانی ۱۰ ساله، ۱۵ ساله و … تا ۳۰ سال برای تمامی خانم های خانه دار وجود دارد. این طرح با توجه به شرایطی که دارد می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که هیچگونه سابقه بیمه ای ندارند، باشد.

مقایسه بیمه عمر پاسارگاد و خاورمیانه

دو شرکت بیمه پاسارگاد و بیمه خاورمیانه در رشته بیمه های عمر تفاوت قابل توجهی را با هم دارند. چراکه بیمه عمر پاسارگاد مستمری ندارد و بیمه خاورمیانه مستمری ماهانه مادام العمر ارائه می کند. از نظر پوشش های بیمه ای هم شرکت بیمه خاورمیانه برای بیماری کرونا در پوشش هزینه‌های پزشکی دارد و بیمه پاسارگاد برای بیماری کرونا پوششی ندارد.

مقایسه بیمه عمر سامان و خاورمیانه

اگر بخواهیم بیمه عمر سامان و بیمه عمر خاورمیانه را بررسی کنیم، باید گفت که مستمری مادام العمر را تنها بیمه خاورمیانه ارائه می‌کنه ولی پوشش امراض در طرح امراض بیمه عمر سامان برای تعداد بیماری بیشتری با سقف تعهدات بالاتری می‌باشد.

خرید بیمه عمر خاورمیانه

برای خرید بیمه عمر خاورمیانه می‌توانید درخواست خرید بیمه عمرتان را در سامانه شهر بیمه ثبت کنید، به کمک مشاوران شهر بیمه می‌توانید مقایسه جدول بیمه عمر شرکت‌های مختلف را با هم مقایسه کرده و بهترین بیمه عمر را خریداری نمایید.

راهنمای خرید بیمه عمر خاورمیانه

سامانه شهر بیمه  با توجه به ماهیت کارگزاری بیمه‌ای که دارد همواره همراه مطمئنی برای همه بیمه‌گذاران در انتخاب بهترین بیمه عمر بوده است. از آنجایی که رویکرد شهربیمه در خرید هر نوع بیمه‌نامه‌ای از جمله خرید بیمه عمر مبتنی بر ارائه مشاوره تخصصی است، می‌توانید جهت خرید بیمه عمر از طریق تکمیل فرم موجود در لینک زیر منتظر تماس مشاوران ما باشید.↓

[EMS_Form_Builder id=7]