بیمه‌های عمر در کشور مثل  بیمه عمر ایران، بیمه عمر پاسارگاد، بیمه عمر کارآفرین و … جهت هماهنگی بیشتر با نیاز مشتریان طرح‌های متفاوت و جذابی را  ارائه می‌کنند. شرکت بیمه پارسیان نیز از جمله شرکت‌های خوشنام بیمه‌ای کشور می‌باشد که بیمه عمر را بر اساس چندین طرح بسیار متنوع و مختلف به بیمه‌گذارانش ارائه می‌کند، طرح‌های مختلف بیمه عمر و سرمایه‌گذاری پارسیان عبارتند از:


↵بیمه عمر و سرمایه‌گذاری پارسیان

بر اساس شرایط بیمه عمر پارسیان این طرح از بیمه عمر در واقع بر گرفته از طرح UNIVERSAL LIFE بوده که ترکیبی از پوشش‌های بیمه‌ای به همراه سرمایه‌گذاری در بیمه‌نامه عمر می‌باشد. با داشتن این بیمه‌نامه، بیمه شده برای خود پوشش‌های بیمه‌ای و برای خانواده و عزیزانش حمایت مالی برای زمانی که کنار آن‌ها نیست انجام می‌دهد. این طرح از محبوبترین و کاملترین انواع بیمه عمر است که  می‌توان پوشش‌ها و سرمایه گذاری نهایی شکل گرفته در این بیمه‌نامه را با کمک جدول بیمه عمر بررسی کرد.

↵بیمه عمر خانواده پارسیان

از بهترین‌های بیمه عمر پارسیان می‌باشد. در این بیمه‌نامه با پرداخت یک حق بیمه حداکثر تا ۴ نفر می‌توانند تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار بگیرند. در صورت فوت بیمه شده اول بیمه‌نامه از پرداخت ادامه حق بیمه معاف شده و مبلغی نیز به عنوان سرمایه فوت به ذینفعان این بیمه‌نامه پرداخت می‌شود. علاوه بر سرمایه فوت مبلغی نیز به صورت اندوخته بیمه عمر وسرمایه‌گذاری پارسیان برای بیمه‌نامه تشکیل می‌شود.

↵بیمه عمر و سرمایه گذاری طرح سالمندان پارسیان

در این بیمه‌نامه در کنار  سرمایه گذاری فقط پوشش فوت به فرد بیمه شده ارائه می‌شود. حداقل سرمایه فوت در این طرح ۱ میلیون تومان و حداکثر ۲ میلیون تومان می‌باشد که از پایان ۶۶ سالگی ارائه می‌شود. طرح سالمندان بیمه عمر پارسیان دارای چکاپ پزشکی است.

↵بیمه عمر و سرمایه گذاری طرح سنوات پارسیان

بیمه عمر و سرمایه گذاری طرح سنوات پارسیان برای داشتن پشتوانه‌ای برای کارفرما در زمان بازنشستگی کارمندان خود به حساب می‌آید. در این طرح کارفرما مبلغی برابر با پایه حقوق کارکنان خود به صورت سالانه به شرکت بیمه پرداخت کرده و پوشش سرمایه فوت و پوشش هزینه پزشکی حتی برای زمانی که بازنشسته شده و یا قطع همکاری کرده باشند، ارائه می‌کند.

↵بیمه عمر و سرمایه گذاری طرح کودکان پارسیان

ارزشمندترین دارایی همه ما فرزندانمان هستند، برنامه ریزی برای آینده آن‌ها از اولویت های هر پدر و مادری می‌باشد، بیمه عمر کودکان (بیمه عمر و سرمایه گذاری طرح کودکان پارسیان) یکی از بهترین برنامه ریزی‌هایی باشد که می‌توانیم برای آنها انجام دهیم. در بیمه عمر پارسیان از بدو تولد تا ۱۵ سالگی می‌توان از مزایای بیمه عمر و سرمایه‌گذاری پارسیان طرح کودکان استفاده نمود.

↵بیمه عمر و سرمایه گذاری طرح مستمری پارسیان

همانطور که گفته شد بیمه عمر و سرمایه‌گذاری پارسیان دارای اندوخته سرمایه‌گذاری و سرمایه فوت می‌باشد. مجموع هر دو مبلغ قابل پرداخت به ذینفعان بیمه‌نامه می‌باشد. نحوه پرداخت این سرمایه به انتخاب خود فرد ممکن است به صورت یکجا و یا به صورت مستمری انجام شود.

↵بیمه عمر ساده زمانی پارسیان

در بیمه عمر ساده زمانی پارسیان فقط پوشش فوت ارائه می‌شود و اگر فرد بیمه شده در طول مدت داشتن بیمه عمر ساده زمانی فوت کند سرمایه فوت بر اساس بیمه‌نامه به ذینفعان بیمه‌نامه پرداخت می شود ولی اگر فرد بیمه شده در پایان زمان بیمه‌نامه در قید حیات باشد شرکت بیمه هیچ تعهدی را نخواهد داشت.

↵بیمه عمر مانده بدهکار پارسیان

بیمه عمر مانده بدهکار پارسیان برای جبران بازپرداخت وام از بانک و یا سایر موسسات بانکی می‌باشد، اگر بیمه شده قبل از فوت نتواند بازپرداخت بدهی‌های خود را انجام دهد، بعد از فوت پرداخت بدهی های بانکی وی از طریق این بیمه‌نامه جبران می شود. مدت این بیمه‌نامه بر اساس مدت بازپرداخت وام مشخص می‌شود.


وضعیت توانگری بیمه پارسیان در چند سال گذشته

سطح توانگری یکی از مهمترین معیارها در انتخاب بهترین بیمه عمر می باشد. اگر شرکت بیمه ای مورد انتخاب شما در سطح توانگری بالا و در سطح یک باشد شما می‌توانید با خیال راحت سرمایه گذاری بیمه‌ای‌تان را شروع کنید چراکه این شرکت توانایی پرداخت تعهدات مالی بیمه‌گذاران خود را در سال‌های قبل داشته است.

آنچه از جدول فوق می‌توان نتیجه گرفت این است که بیمه پارسیان توانسته در چند سال اخیر یکی از توانگرترین شرکت‌های بیمه در سطح مالی ۱ باشد.

ارزیابی سوددهی بیمه عمر پارسیان

همانطور که می‌دانید برای تمامی بیمه‌نامه های عمر سود تضمینی و سود مشارکتی پرداخت می‌شود. سود تضمینی، تضمین بیمه مرکزی است که بر اساس آخرین مصوبه حداکثر سود تضمینی برای دو سال اول ۱۶ درصد، برای دو سال بعد ۱۳ درصد و برای سال های بعد ۱۰ درصد تعیین شده است. اما میزان سود مشارکتی در طول سال‌های مختلف متفاوت می‌باشد. در جدول زیر میزان سود های پرداخت شده در بیمه‌های عمر پارسیان از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۵ آورده شده است.

مطلب مرتبط: نحوه محاسبه بیمه عمر 

میانگین سود مشارکتی بیمه عمر پارسیان برای مدت ۸ سال( از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۵ ) برابر با ۲۳.۳۴ درصد بوده است.


پوشش‌های بیمه عمر و سرمایه‌گذاری پارسیان

بر اساس شرایط هر فرد بیمه شده می‌تواند از پوشش‌های زیر در بیمه‌نامه عمر پارسیان استفاده کند:

  • پوشش فوت: این پوشش اصلی‌ترین پوشش بیمه عمر و سرمایه‌گذاری پارسیان بوده که بر اساس حق بیمه پرداختی فرد محاسبه می‌شود. سقف این پوشش در بیمه عمر پارسیان تا ۵۰۰ میلیون تومان می‌تواند باشد.

نکته مهم: سقف سرمایه فوت برای کودکان زیر ۵ سال  تا ۳۰ میلیون تومان و برای ۶ تا ۱۵ سال تا ۶۰ میلیون تومان می باشد.

  • پوشش فوت در اثر حادثه: اگر فرد بیمه شده در طول مدت قرارداد بیمه عمر در اثر حادثه فوت کند، سرمایه فوت در اثر حادثه به ذینفعان بیمه‌نامه پرداخت می‌شود. حوادثی که در این بیمه عمر تعریف شده‌اند شامل حوادثی از قبیل مسمومیت، غرق شدن، زلزله و آتش فشان و … می‌باشد. سقف پوشش فوت بر اساس حادثه  تا ۳ برابر سرمایه فوت عادی و تا ۵۰۰ میلیون تومان می‌تواند باشد. سقف سنی برای استفاده از پوشش سرمایه فوت در اثر حادثه ۱۵ تا ۷۰ سال است.
  • پوشش امراض خاص: اگر فرد بیمه شده در طول مدت داشتن بیمه پارسیان به یکی از بیماری های سکته قلبی ، سکته مغزی، جراحی قلب باز و پیوند اعضای اصلی بدن و انواع سرطان مبتلا شود ، بیمه پارسیان تا ۳۰ درصد سرمایه فوت و حداکثر تا ۳۰ میلیون تومان به بیمه شده پرداخت می‌کند. استفاده از پوشش امراض بیمه عمر پارسیان ۳ ماه مدت انتظار دارد.
  • پوشش هزینه پزشکی بیمه عمر: اگر فرد بیمه شده در اثر حادثه در بیمارستان بستری شود می‌تواند تا ۲۰ درصد از سرمایه فوت حادثه و حداکثر تا ۴۰ میلیون تومان برای هزینه های بستری از این پوشش استفاده نماید.
  • پوشش نقص عضو: چنانچه فرد بیمه شده در طول مدت داشتن بیمه عمر دچار نقص عضو شود، تا سقف ۵۰ میلیون تومان می‌تواند از این پوشش استفاده کند.
  • پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه: اگر بیمه شده بعد از ۶ ماه از شروع بیمه پارسیان دچار از کارافتادگی شود از پرداخت حق بیمه تا پایان قرارداد معاف می‌شود و فرد بیمه شده می‌تواند بدون پرداخت حق بیمه عمر و سرمایه‌گذاری پارسیان تا پایان مدت بیمه‌نامه از همه مزایای بیمه عمر پارسیان خود استفاده نماید.
  • مستمری ازکارافتادگی: اگر فرد بیمه شده در طول مدت داشتن بیمه عمر ازکارافتاده شود می‌تواند از این پوشش بیمه پارسیان استفاده نماید. میزان مستمری ۱ تا ۴ برابر آخرین حق بیمه سالانه پرداختی فرد و نهایتا تا ۱۲ سال پرداخت می‌شود.
  • سرمایه بیکاری: یکی از پوشش‌هایی که بیمه عمر و سرمایه‌گذاری پارسیان برای بیمه‌نامه های عمر ارائه می‌کند امکان استفاده از سرمایه بیکاری در صورت ازکارافتادگی می‌باشد. میزان سرمایه بیکاری برابر با سرمایه فوت عادی می‌باشد.
  • پوشش خطرات اضافی: بر اساس این پوشش شرکت بیمه پارسیان خطر مسافرت هوایی را  بدون دریافت حق بیمه اضافی تحت پوشش قرار می‌دهد و اگر بیمه شده به صورت یک مسافر عادی در خطوط حمل و نقل فوت نماید دارای پوشش فوت در بیمه عمر پارسیان می باشد. شرکت پارسیان، سفر بیمه شده به تمامی نواحی کره زمین به استثنای مناطق حاره‌ای و گرمسیری یا قطبی را تحت پوشش قرار می دهد. اگر فوت بیمه شده در مناطقی اتفاق بیافتد که جزء استثنائات بیمه پارسیان است فقط اندوخته بیمه‌نامه به ذینفعان پرداخت می شود.

مزایا و معایب بیمه عمر و سرمایه‌گذاری پارسیان

مزایای بیمه عمر پارسیان را می‌توان به صورت زیر عنوان کرد:

  • پرداخت سود روز شمار به اندوخته بیمه عمر به صورت سود تضمینی و سود مشارکتی
  • پرداخت سود تشویقی در صورتی که حق بیمه زودتر از تاریخ سررسید پرداخت شود
  • انعطاف‌پذیری در تغییر برخی از اجزای بیمه‌نامه از قبیل تغییر در مبلغ حق بیمه به صورت افزایش یا کاهش در حق بیمه
  • عدم تعلیق بیمه عمر در صورت عدم پرداخت حق بیمه. اگر فرد بیمه شده حق بیمه را در تاریخ سررسید بیمه‌ای خود پرداخت نکند برای این که پوشش‌های بیمه عمر پارسیان وی برقرار باشد این مبلغ از اندوخته برداشت می‌شود.
  • امکان بازخرید بیمه‌نامه. فرد بیمه شده می‌تواند در سال اول ۹۰ درصد از اندوخته و به ترتیب از سال دوم تا پنجم معادل ۹۲درصد، ۹۴ درصد، ۹۶ درصد، ۹۸ درصد از اندوخته و از سال ششم ۱۰۰ درصد از اندوخته بیمه‌نامه‌اش را را می‌تواند بازخرید کند.
  •   امکان برداشت از اندوخته. بیمه شده می‌تواند در پایان سال دوم تا سقف ۵۰ درصد از اندوخته و بعد از ۶ سال تا سقف ۹۰ درصد از اندوخته بیمه‌نامه خود را برداشت نماید.
  • معاف بودن از پرداخت مالیات
  • اگر ذینفعان بیمه‌نامه مشخص شده باشد سرمایه فوت معاف از قوانین انحصار وراثت می باشد.
  • امکان استفاده از خدمات باشگاه مشتریان
  •  با خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری بیمه پارسیان سهامدار این شرکت می شوید. شرکت بیمه پارسیان به بیمه‌گذاران بیمه عمر این شرکت که در طی مدت اجرای این طرح اقدام به خرید بیمه عمر پارسیان می کنند بر اساس میزان حق بیمه پرداختی آن ها سهام می دهد. به عنوان مثال اگر حق بیمه پرداختی فرد ۱۰ میلیون ریال باشد مجموعا ده هزار سهم دریافت می‌کند. این سهام قابلیت هر نوع معامله در بازار بورس را دارا می‌باشد و بیمه‌گذاران در صورت نگهداری سهام می توانند از سود سالانه آن بهره مند گردند.

در کنار مزایای زیاد بیمه عمر این شرکت می‌توان موارد زیر را به عنوان معایب آن برشمرد:

  • داشتن سقف سنی برای پوشش‌های بیمه‌نامه مانند سقف ۷۰ سال برای پوشش سرمایه فوت
  • پوشش حادثه از سن ۱۵ سال ارائه می گردد
  • پوشش امراض خاص از سن ۲۰ به بالا ارائه می‌گردد

شرایط بیمه عمر پارسیان در یک نگاه

اگر می‌خواهید نگاه کلی نسبت به شرایط بیمه عمر داشته باشید، می‌توانید مشخصات کلی بیمه عمر پارسیان را در جدول زیر مشاهده نمایید.

پوشش هاتوضیحات شرایط
مدت زمان قراردحداقل ۵ سال و حداکثر تا زمانی که مجموع سن شما + مدت زمان قرارداد بیمه‌نامه به ۷۰ برسد
حداقل و حداکثر سن بیمه شدهاز بدو تولد تا ۷۰ سالگی
میزان حداکثر سرمایه فوت عادی و حادثیتا سقف ۵۰۰ میلیون تومان
نحوه پرداخت اقساط حق بیمه عمرماهانه، سالانه، شش ماهه
نحوه پرداخت حق بیمه در سال های آیندهثابت و یا با نرخ افزایش۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ درصد سالیانه
دریافت سود سرمایه گذاری۱۶%سال اول و دوم، ۱۳% سال سوم و چهارم، ۱۰% تا پایان قرارداد
پرداخت سود مشارکتیپرداخت ۸۵% از سود سرمایه گذاری به بیمه‌گذاران
امکان بازخریدیاز پایان ماه دوم بیمه عمر
ارائه پوشش خدمات بیمه ایبر اساس شرایط در سراسر جهان

لازم به ذکر است که بیمه شده موظف است که حق بیمه خود را به صورت یکجا، سالانه، و یا در اقساط شش ماهه و یا ماهانه در زمان سررسید بیمه‌نامه خود پرداخت نماید.
در صورت عدم پرداخت حق بیمه در سررسید تعیین شده شرکت بیمه پارسیان برای ارائه پوشش فوت و سایر پوشش‌های بیمه‌نامه از اندوخته وی کسر می کند. اگر اندوخته وی برای تامین پوشش ها کافی نباشد بیمه‌نامه به حالت تعلیق در می آید و شرکت بیمه پارسیان هیچ گونه تعهدی در قبال داشتن این بیمه‌نامه نخواهد داشت.

شرایط سنی بیمه عمر پارسیان

برای خرید بیمه عمر پارسیان شرایط سنی خاصی وجود ندارد. همه افراد از بدو تولد می توانند بیمه عمر پارسیان را انتخاب وخریداری نمایند.


 جدول بیمه عمر پارسیان

با استعلام بیمه عمر پارسیان شما می‌توانید جدولی مشابه جدول بالا را دریافت کنید. اطلاعات موجود در این جدول به قرار زیر است:

  • سن بیمه شده: اولین ستونی است که د رجدول آورده می شود و نشان دهنده سن بیمه شده بیمه عمر می باشد.
  • سرمایه فوت به هر علت: این ستون نشان دهنده سرمایه فوت بیمه‌نامه پارسیان می باشد، میزان سرمایه فوت بر اساس حق بیمه پرداختی فرد محاسبه می شود.
  • سرمایه فوت در اثر حادثه: بر اساس سرمایه فوت به هر علت محاسبه می شود و می تواند ۳ برابر سرمایه فوت و حداکثر ۵۰۰ میلیون تومان می تواند باشد.
  • سرمایه پوشش اضافی امراض خاص: ستون سوم جدول بیمه عمر پارسیان نشان دهنده این پوشش می باشد. میزان سرمایه امراض ۳۰ درصد سرمایه فوت می باشد.
  • سرمایه پوشش بیکاری: ستون بعدی جدولشامل پوشش بیکاری می باشد، میزان سرمایه در پوشش بیکاری برابر است با سرمایه فوت بیمه‌نامه
  • سرمایه پوشش درآمد مستمری ازکارافتادگی دائم و کامل: ستون بعدی میزان سرمایه بر اساس حق بیمه عمری است که بیمه شده هر سال پرداخت می کند.
  • سرمایه پوشش هزینه پزشکی: یکی از پوشش‌های اضافی که در بیمه عمر پارسان وجود دارد پوشش هزینه پزشکی می باشد. میزان این پوشش بر اساس حق بیمه پرداختی محاسبه می شود.
  • سرمایه پوشش غرامت روزانه بیمارستانی: فرد بیمه شده می تواند از این پوشش برای جبران هزینه های بستری استفاده نماید.
  • سرمایه پوشش اضافی نقص عضو: این پوشش برابر با سرمایه فوت بیمه شده محاسبه می شود .
  • معافیت از پرداخت: اگر فرد بیمه شده در طول داشتن بیمه عمر ازکارافتاده شود می تواند بر اساس شرایط سنی از این پوشش استفاده نماید.
  • پوشش معافیت از پرداخت کل حق بیمه: اگر فرد بیمه شده ازکارافتاده دائم شود در صورت خرید پوشش معافیت از پرداخت ، تا پایان مدت قرارداد از پرداخت حق بمیه معاف می شود.
  • ستون های آخری که در جدول وجود دارد به ترتیب شامل حق بیمه پرداختی سال، مجموع حق بیمه های پرداختی سال، حق بیمه پوشش‌های اضافی، مالیات بر ارزش افزوده و مجموع کل مبالغ پرداختی، ارزش بازخريد بیمه عمر پارسیان با سود فني علي الحساب می باشد.
  • ستون آخر نیز ارزش بازخرید بیمه عمر پارسیان در هر سال بیمه ای را نشان می دهد.

روش‌های پرداخت اقساط بیمه عمرو سرمایه‌گذاری پارسیان

برای پرداخت اقساط بیمه عمر  می‌توانید از طریق سایت بیمه عمر پارسیان و از طریق سامانه بیمه عمر که در این سایت وجود دارد اقدام نمایید.

همچنین بیمه‌گذاران عمر پارسیان، می‌توانند از طریق تلفن همراه بانک پارسیان حق بیمه عمر پارسیان خودشان را پرداخت نمایند. چتر اپلیکیشنی است خدمات بیمه پارسیان را از طریق گوشی‌های اندوریدی ارائه می‌کند. شما می توانید از طریق اپلیکیشن چتر بیمه پارسیان محاسبه حق بیمه، مشاهده محصولات و خدمات بیمه‌ای، محاسبه حق بیمه ثالث و بدنه و عمر شرکت بیمه پارسیان و هم چنین خرید و یا تمدید بیمه‌نامه و پرداخت حق بیمه را انجام دهید.

علاوه بر این شما می‌توانید با شناسه قبض و شناسه پرداخت حق بیمه, بیمه عمرتان را از طریق دستگاه خودپرداخت بانک پارسیان و یا از طریق دستگاه POS  تمامی بانک‌ها پرداخت انجام دهید.

استعلام پرداخت بیمه عمر پارسیان به چه صورت می باشد؟

شما میتوانید از چند آدرس زیر سوابق را مشاهده فرمایید
باشگاه مشتریان     http://pi724.com/

بیمه های عمر انفرادی    http://78.111.12.39:8080/pageLogin.action

بیمه های عمر طرح خانواده http://lifemvc.parsianinsurance.ir/lifeinsured/Account/LogOn?ReturnUrl=%2flifeinsured


خرید بیمه عمر پارسیان

اگر با همه بررسی‌هایی که درباره بیمه عمر کرده‌اید و انتخاب شما بیمه عمر پارسیان یا شرکت دیگری است و یا اینکه هنوز تصمیم نهایی را نگرفته‌ باشید کافی است اطلاعات خود را را برای ما ارسال نمایید. کارشناسان بیمه عمر شهربیمه با شما تماس گرفته و مشاوره کامل در زمینه بیمه عمر، حتی در جهت مقایسه شرکت‌های مختلف را برای شما انجام می‌دهند. حتما قبل از خرید بیمه عمر از مشاوران بیمه عمر این بخش استفاده نمایید تا بتوانید بهترین بیمه عمر را انتخاب نمایید.

راهنمای خرید بیمه عمر

سامانه شهر بیمه  با توجه به ماهیت کارگزاری بیمه‌ای که دارد همواره همراه مطمئنی برای همه بیمه‌گذاران در انتخاب بهترین بیمه عمر بوده است. از آنجایی که رویکرد شهربیمه در خرید هر نوع بیمه‌نامه‌ای از جمله خرید بیمه عمر مبتنی بر ارائه مشاوره تخصصی است، می‌توانید جهت خرید بیمه عمر از طریق تکمیل فرم موجود در لینک زیر منتظر تماس مشاوران ما باشید.↓

[EMS_Form_Builder id=7]