تاریخچه بیمه آسیا

از قدیمی‌ترین شرکت‌های بیمه ایرانی است که در تیرماه سال 1338 تأسیس شده است. هدف از تأسیس این شرکت و حیطه فعالیت‌های آن، انجام امور بیمه‌ای و بازرگانی می‌شد. بیمه آسیا از آن زمان تا کنون در زمینه ارایه انواع بیمه‌نامه‌های مختلف در حال خدمت‌رسانی به متقاضیان انواع بیمه بوده است. اگر بخواهیم به طور دقیق‌تری به فعالیت‌های بیمه آسیا اشاره کنیم باید بگوییم فعالیت‌های بیمه‌ای در خصوص صدور و پشتیبانی انواع بیمه‌نامه‎ها، حمایت از شرکت‌های بیمه داخلی و خارجی با پذیرش بیمه‌های اتکایی، سرمایه‌گذاری در امور مختلف و فعالیت‌هایی مانند تأسیس شرکت‌های فرعی و یا خرید سهام دیگر شرکت‌ها به همراه حق انتقال و یا فروش آن‌ها است. بیمه آسیا در تلاش است تا با به‌روزرسانی خدمات خود، سهم خود را از بازار بیمه افزایش دهد. با نگاهی کوتاه به شبکه فروش بیمه آسیا می‌بینیم که این شرکت بیشتر از 100 شعبه در سراسر کشور دارد و حدوداً 3000 نمایندگی برای این شرکت مشغول به فعالیت هستند. بیمه آسیا پس از انقلاب اسلامی با دریافت مجوز در سال 1367 فعالیت خود را از سر گرفت و در سال 1388 و در پی اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی کشور، به بخش خصوصی واگذار گردید. بنا به اطلاعات منتشرشده از سوی شرکت بیمه آسیا، این نهاد بزرگ‌ترین سهم بازار بیمه را در بین شرکت‌های خصوصی دارد و دارای رتبه توانگری مالی سطح 1 است. بیمه آسیا همچنین مدعی است دومین شرکت بیمه در پذیرش بیمه‌های اتکایی است.

خدمات و رشته های بیمه ای در بیمه آسیا


در مطالب بالا گفتیم که بیمه آسیا در زمینه ارایه انواع بیمه‌نامه فعال است. رشته‌های بیمه‌ای مختلفی در صنعت بیمه وجود دارد که توسط شرکت‌های بیمه به متقاضیان آن عرضه می‌شود و از آنجا که توان و ظرفیت شرکت‌های بیمه متفاوت است و همچنین برخی از شرکت‌های بیمه با اهداف خاصی تأسیس می‌‌شوند، همه رشته بیمه‌ها در هر شرکتی ارایه نمی‌شود. بیمه آسیا به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ بیمه کشور بسیاری از انواع رشته بیمه‌ها را به مخاطبان خود عرضه می‌کند. رشته‌های بیمه‌ای به منظور پوشش بخش‌های مختلف زندگی بیمه‌گزار در نظر گرفته شده است. بیمه‌نامه‌هایی که در ادامه مطلب آن‌ها را توضیح می‌دهیم، توسط بیمه آسیا عرضه می‌شود.

بیمه‌های وسایل نقلیه بیمه آسیا

بیمه اتومبیل شامل انواع بیمه هایی است که خسارات مختلف مالی ناشی از آتش سوزی، سرقت و یا تصادف اتومبیل و نیز خسارت جانی بیمه گزار و اشخاص ثالث را تحت پوشش قرار می دهد. انواع رشته بیمه اتومبیل به شرح زیر است:

بیمه شخص ثالث آسیا

بیمه شخص ثالث آسیا به منظور حمایت از بیمه‌گزار در مواقعی است که وی مقصر حادثه بوده باشد و به اشخاص ثالث خسارت واردشده باشد. در این مواقع پرداخت خسارت ایجاد شده به عهده فرد خاطی است. از آنجا که هزینه‌های پزشکی و پرداخت دیه در چنین مواردی می‌تواند بسیار بالا باشد داشتن بیمه شخص ثالث کمک بزرگی به بیمه‌گزار است. همچنین داشتن بیمه شخص ثالث کمکی است به افراد که بتوانند به وظیفه مدنی خود در قبال دیگر افراد جامعه عمل کنند زیرا فردی که مقصر حادثه است ممکن است به خاطر سنگین بودن هزینه‌های درمانی و مبالغ دیه، از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کند؛ در صورتی که وظیفه انسانی حکم می‌کند که فرد مقصر، خطای خود را پذیرفته و خسارت ایجادشده را جبران کند. بیمه شخص ثالث آسیا با پرداخت خسارت از سوی بیمه‌گزار به افراد زیان‌دیده سهم بزرگی در انجام وظایف انسانی و همین‌طور کاهش هزینه‌های بیمه‌گزار دارد. در بیمه شخص ثالث آسیا زمانی که مبلغ خسارت مالی ایجادشده کمتر از مبلغی باشد که در بیمه‌نامه تعیین شده نیازی به کارشناسی مأمور انتظامی برای پرداخت خسارت نیست و در صورتی که خسارت وارده بیشتر از مبلغ تعیین‌شده باشد، لازم است که وسیله نقلیه توسط کارشناس بررسی شده تا میزان خسارت وارده تعیین و توسط مراکز پرداخت خسارت بیمه آسیا ، پرداخت شود. در مورد خسارات جانی نیز بیمه شخص ثالث خسارت و یا دیه فرد آسیب‌دیده را پرداخت خواهد کرد. بیمه موتور سیکلت آسیا نیز در واقع بیمه شخص ثالث موتور سیکلت است که در تصادفات و حوادثی که صاحب موتور سیکلت مقصر باشد، خسارات زیان دیده را جبران کرده و همچنین اگر بیمه‌گزار دچار آسیب جانی شده باشد، به وی خسارت پرداخت می‌کند.

بیمه‌نامه حوادث راننده اتومبیل آسیا

بیمه حوادث راننده آسیا به نوعی بخشی از بیمه شخص ثالث است که راننده مقصر یا همان بیمه‌گزار را تحت پوشش قرار می‌دهد. بیمه شخص ثالث خسارات وارده به اشخاص ثالث را پرداخت می‌کند اما بیمه حوادث راننده اتومبیل آسیا خسارت واردشده به بیمه‌گزار را پرداخت می‌کند. نکته مهم این است که این خسارات باید جانی باشند که شامل غرامت فوت و هزینه‌های درمانی می‌شود.

بیمه بدنه اتومبیل آسیا

پوشش خسارات مالی واردشده به اتومبیل بیمه‌گزار در صورتی که مقصر حادثه باشد، با بیمه بدنه آسیا امکان‌پذیر است. بیمه بدنه اتومبیل آسیا در صورت بروز حوادثی مانند سرقت، انفجار، آتش‌سوزی، صاعقه و تصادفات، خسارات واردشده را پرداخت خواهد کرد. این موارد، خطرات اصلی هستند که توسط بیمه بدنه پوشش داده می‌شوند اما بیمه بدنه آسیا پوشش‌های دیگری نیز دارد که با پرداخت حق بیمه‌های اضافی بیمه‌گزار می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. پوشش‌های بدنه بیمه اتومبیل آسیا به طور مختصر شامل موارد زیر است:

  • پوشش سرقت قطعات برای خودروهای غیر عمومی.
  • پوشش هزینه ایاب و ذهاب برای خودروهای سواری.
  • پوشش بلایای طبیعی که خطراتی مانند سیل و زلزله را پوشش می‌دهد.
  • پوشش اسیدپاشی و مواد شیمیایی
  • حذف فرانشیز
  • پوشش حذف استهلاک
  • پوشش هزینه توقف برای خودروهای بارکش که شامل توقف هزینه بارکش، هزینه اتوکار و پوشش نوسانات قیمت می‌شود.
  • پوشش ترانزیت
  • بیمه حوادث شخصی
  • پوشش شکست شیشه

هریک از پوشش‌های بیمه بدنه آسیا جزییات مخصوص به خود را دارد که در آن حدود و میزان پرداخت خسارات تعیین شده است.

بیمه آتش‌سوزی آسیا

بیمه آتش‌سوزی یکی از ابتدایی‌ترین رشته‌های بیمه‌ای است که در جهان به وجود آمد. آتش‌سوزی بزرگ لندن یکی از مواردی بود که باعث شد اهمیت داشتن این بیمه بیش از پیش روشن شود. بیمه آتش‌سوزی آسیا شامل سه نوع بیمه‌نامه است که هریک را شرح خواهیم داد. اما به طور کلی همان‌طور که از نام این بیمه‌نامه مشخص است در صورتی که مکان بیمه‌شده دچار آتش‌سوزی شود و یا دچار خسارتی شود که تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی باشد، بیمه خسارت ایجاد شده را پرداخت می‌کند.

بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی آسیا

از نظر نوع ساختمان‌ها و محیط‌های مسکونی این بیمه‌نامه به سه زیرمجموعه تبدیل می‌شود که شرایط بیمه‌نامه با توجه به شکل و نیاز ساختمان نیز کمی متفاوت است.

  • بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی: در این بیمه‌نامه ساختمان مسکونی، اثاثیه، مشاعات و مشترکات و تأسیسات ساختمان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.
  • بیمه آتش‌سوزی مجتمع‌های مسکونی: موارد پوشش این بیمه نیز مانند بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی است.
  • بیمه جامع منازل مسکونی: این بیمه خسارات زیادی را تحت پوشش قرار می‌دهد که شامل خسارت‌های آتش‌سوزی، سرقت، بلایای طبیعی از جمله سیل، طوفان، زلزله، صاعقه و یا حوادثی مانند انفجار، ترکیدن لوله‌ها، سقوط اشیا است همچنین سرقت با شکست حرز نیز تحت این پوشش قرار می‌گیرد. نقش دیگر این بیمه ایفای مسئولیت مدنی در قبال افراد حادثه‌دیده است. یعنی بیمه‌گزار از طریق می‌تواند به افرادی که در محیط بیمه‌شده دچار حوادث می‌شوند، خسارت پرداخت کند. همچنین خسارت فوت و هزینه‌های پزشکی که ناشی از حادثه باشند برای بیمه‌گزار و همسر او پرداخت خواهد شد.

بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی طرح‌های مختلفی نیز دارد که این طرح‌ها بر اساس خطرهای تبعی و وضعیت جغرافیایی مناطق مختلف و طرح ساختمان ارایه می‌گردد. طرح‌های زیر از پوشش بیمه آتش‌سوزی آسیا هستند.

  • طرح پارسه: این طرح مختص آپارتمان‌ها است و خطرات آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه و سرقت را تحت پوشش قرار می‌دهد.
  • طرح اصناف: بیمه‌نامه طرح اصناف، مکان‌های تجاری و اداری را تحت پوشش قرار می‌دهد. این اماکن نیز شامل پرخطر و کم‌خطر خواهند بود. خطر آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار، زلزله، عدم‌النفع، مسئولیت مالی، غرامت فوت و هزینه پاک‌سازی تحت این پوشش قرار می‌گیرند.

بیمه زلزله آسیا

بیمه زلزله آسیا زیر مجموعه‌ای از بیمه آتش‌سوزی است. پوشش این بیمه‌نامه شامل خطرات آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه و زلزله است. پوشش زلزله با توجه به وضعیت جغرافیایی و زلزله‌خیز بودن یا نبودن مناطق به دو نوع پرخطر و کم‌خطر تقسیم شده‌اند. همچنین عامل دیگری نیز در این بیمه‌نامه لحاظ می‌شود و آن سازه ساختمان است که در پرداخت حق بیمه تأثیر دارد و برای ساختمانی که سازه بتونی و فلزی نداشته باشد، خسارت مطابق قانون قاعده نسبی حق بیمه پرداخت خواهد شد.

 بیمه باربری آسیا

به طور کلی در تعریف این بیمه می‌توان گفت که به وسیله بیمه باربری آسیا می‌توان در مدت‌زمان بارگیری از مبدأ و تحویل آن در مقصد، بیمه کرد و در صورت وقوع حوادث تحت پوشش بیمه‌نامه، بیمه باربری آسیا مبلغ خسارت ایجادشده را پرداخت خواهد کرد. بیمه باربری آسیا دارای سه زیرمجموعه است که هر کدام از این موارد را در اینجا شرح خواهیم داد. در این بیمه‌نامه که به بیمه حمل‌ونقل نیز معروف است، بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه، محموله خود را بیمه می‌کند و بیمه آسیا متعهد می‌شود که در زمان حمل بار یعنی از زمان بارگیری تا تحویل آن در مقصد، چنانچه به دلیل وقوع حوادث تحت پوشش بیمه، خسارتی متوجه محموله گردد، غرامت آن را پرداخت کند. بیمه باربری بر اساس مبدأ و مقصد کالا به صورت زیر تقسیم‌بندی می‌شود.

  • بیمه باربری داخلی: خطراتی که در بیمه باربری داخلی آسیا تحت پوشش قرار می‌گیرد شامل خطرات اصلی بیمه باربری مانند آتش‌سوزی، سقوط یا واژگونی وسیله نقلیه، برخورد محموله با اجسام دیگر، و خطرات اضافی بیمه باربری داخلی شامل خسارات ناشی از برخورد اجسام خارجی به محموله، سرقت کل محموله، خسارات ایجادشده در زمان بارگیری و تخلیه کالا و سقوط کالا از روی وسایل نقلیه است.خطراتی که در بیمه باربری داخلی آسیا تحت پوشش قرار می‌گیرد شامل خطرات اصلی بیمه باربری مانند آتش‌سوزی، سقوط یا واژگونی وسیله نقلیه، برخورد محموله با اجسام دیگر، و خطرات اضافی بیمه باربری داخلی شامل خسارات ناشی از برخورد اجسام خارجی به محموله، سرقت کل محموله، خسارات ایجادشده در زمان بارگیری و تخلیه کالا و سقوط کالا از روی وسایل نقلیه است.
  • بیمه باربری وارداتی: بیمه‌نامه‌ای برای کالاهای وارداتی است که از کشورهای مختلف به مقصد ایران بارگیری و حمل می‌شوند.
  • بیمه باربری صادراتی: این بیمه‌نامه برای کالاهایی است که از داخل کشور بارگیری شده و در مقصدی خارج از کشور تحویل داده می‌شوند.
  • باربری ترانزیت: بیمه‌نامه ترانزیت مخصوص کالاهایی است که کشور مقصد و مبدأ آن ایران نیست بلکه کالا تنها می‌تواند از داخل کشور عبور کند و یا بدون عبور از داخل کشور، از کشور مبدأ به کشور مقصد حمل شود.

بیمه‌نامه مسئولیت متصدیان حمل‌ونقل داخلی آسیا

این بیمه از بیمه‌نامه‌های باربری آسیا مخصوص حمل کالا در داخل کشور است. شرکت‌های حمل‌ونقل موظف به بارگیری، حمل و تحویل سالم کالا هستند و در مرحله که به کالا خسارت ایجاد شود این شرکت‌ها باید خسارت ایجادشده را جبران کنند. موارد تحت پوشش این بیمه‌نامه شامل تصادف، واژگونی، سرقت کلی محموله، آتش‌سوزی، سرقت کالا و یا برخورد آن با دیگر اجسام است. معمولاً حق بیمه توافقی است بین بیمه‌گر و بیمه‌گزار اما روش محاسبه آن عبارت است از:

ارزش کالا * نرخ حق بیمه = حق بیمه پرداختی

بیمه درمان آسیا

بیمه درمان برای مواقعی است که بیمه‌گزار از خدمات درمانی و پزشکی استفاده کرده و یا در بیمارستان بستری شده است. این هزینه‌های درمانی و پزشکی چنانچه تحت پوشش بیمه باشد، توسط بیمه درمان آسیا پرداخت خواهد شد. بیمه درمان آسیا یکی از بیمه‌های مهم برای بیمه‌گزار است که در مواقع بحران می‌تواند با پرداخت هزینه‌های درمانی کمک بزرگی به بیمه‌گزار کند. بیمه درمان به دو صورت بیمه درمان گروهی و بیمه‌نامه درمان مسافرین عازم به خارج از کشور ارایه می‌شود.

بیمه درمان تکمیلی گروهی آسیا

بیمه‌نامه درمان گروهی آسیا مخصوص کارکنان نهادها، شرکت‌ها و سازمان‌ها و دیگر محیط‌های کاری تعریف شده است که این افراد با دریافت بیمه‌نامه درمان گروهی می‌توانند از مزایای آن مانند پرداخت هزینه‌های درمانی و بیمارستانی، هزینه‌های ناشی از استفاده از خدمات درمانی، هزینه‌های عمل‌های جراحی و بستری ناشی از بیماری و یا حوادث استفاده کنند. همچنین بیمه درمان دارای پوشش‌هایی اضافی است که بیمه‌گزار بنا به نیاز از این پوشش‌های اضافی نیز می‌تواند استفاده کند. با بیمه درمان گروهی آسیا نه تنها همه کارکنان مشغول به کار در محیط‌های کاری می‌توانند از بیمه درمان استفاده کنند بلکه می‌توانند خانواده و افرادی که تحت سرپرستی دارند مانند همسر، فرزندان و یا والدین خود را نیز تحت پوشش بیمه درمان گروهی آسیا قرار دهند. در مواقع بیماری بیمه‌گزار و افراد بیمه‌شده می‌توانند به هر مرکز درمانی یا هر بیمارستانی مراجعه کنند اما به منظور رفاه حال بیمه‌گزار و ارایه خدمات سریع‌تر و کاهش هرچه بیشتر هزینه‌های درمانی، بیمه آسیا با بیشتر از 1000 مرکز درمانی قرارداد همکاری دارد. این مراکز شامل بیمارستان‌ها، پاراکلینیک‌ها، مراکز جراحی محدود و دیگر مراکز درمانی در تمام کشور است و افراد بیمه‌شده می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند. همچنین اگر بیماری به دلیل کمبود امکانات و تائید بیمه آسیا به خارج از کشور اعزام شود، هزینه‌های بیمارستانی آن‌ها توسط بیمه‌گر پرداخت خواهد شد.

درمان کارت بیمه آسیا

یکی دیگر از خدمات بیمه درمان گروهی آسیا ارایه این کارت است که به وسیله آن بیمه‌شده می‌تواند در مواقع اضطراری و اورژانسی و یا در تعطیلات عمومی و ساعت‌های غیر اداری به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه آسیا مراجعه کند و خدمات درمانی مورد نیاز خود را دریافت کند. بیمه‌گزار در اولین روز اداری باید برای دریافت معرفی‌نامه به یکی از شعب بیمه آسیا مراجعه کند.

بیمه مسافرین عازم به خارج از کشور آسیا

بیمه مسافرتی آسیا اگرچه جزء بیمه درمان آسیا محسوب می‌شود اما خدمات بیشتری را ارایه می‌دهد و بیمه‌گزار را در سفرهای خارج از کشور بسیار کمک می‌کند. همه مسافرینی که برای مدتی قصد خروج از کشور دارند می‌توانند این بیمه را تهیه کنند. از 1 تا 92 روز بنا به انتخاب بیمه‌گزار مدت قرارداد بیمه‌نامه است و برای افرادی که سفرهای متعددی دارند مدت قرارداد می‌تواند 6ماهه یا یک‌ساله صادر شود. همچنین سقف سنی خاصی ندارد و همه افراد در هر سنی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. کسانی که بیمه مسافرین عازم به خارج از کشور را تهیه کرده باشند در طول سفر خود و در کشور مقصد می‌توانند در صورت نیاز از مزایای آن استفاده کنند. اگرچه این بیمه‌نامه به صورت انفرادی صادر می‌شود اما اگر قصد سفر گروهی در یک مدت‌زمان و یک مقصد را داشته باشید و همچنین تعداد شما بیشتر از 10 نفر باشد می‌توانید از تخفیف در خرید بیمه استفاده کنید. در نظر داشته باشید در صورتی که دچار مشکلاتی شدید که تحت پوشش بیمه‌نامه باشد می‌توانید با شرکت امدادرسان تماس بگیرید. برای این منظور نیازی به صحبت به زبان خارجی نیست چراکه افراد پاسخگو مسلط به فارسی هستند.

خدمات و مزایای بیمه مسافرین عازم به خارج از کشور بیمه آسیا

شرح مزایایی که بیمه‌گزار می‌تواند در طول سفر و در کشور مقصد از آن‌ها استفاده کند مفصل است اما به طور خلاصه خدمات و مزایای این بیمه‌نامه به شرح زیر است:

  • پرداخت هزینه‌های استفاده از خدمات درمانی و پزشکی در کشور مقصد
  • پرداخت هزینه‌های دندان‌پزشکی شامل کشیدن دندان و درمان عفونت و درد دندان است
  • بازگرداندن بیمه‌گزار به کشور به خاطر بیماری و یا حوادث
  • تهیه و ارسال دارو برای بیمه‌شده به شرط تعیین شرکت امدادرسان
  • انجام سفر اضطراری برای یک نفر از اعضا خانواده بیمه‌شده. این در صورتی است که بیمه‌شده در خارج از کشور به مدت بیشتر از 8 روز متوالی در بیمارستان بستری شده باشد.
  • راهنمایی در خصوص اطلاعات پزشکی و درمانی. این راهنمایی تنها شامل ارایه پیام‌های فوری به فرد در خصوص حادثه رخ داده و تحت پوشش است. همچنین اطلاعاتی مانند نام پزشکان، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و دیگر مراکز درمانی و خدمات مربوط به درمان را نیز به بیمه‌شده ارایه می‌کند.
  • اگر در کشور مقصد مدارک شناسایی و مدارک سفر بیمه‌شده گم شود یا به سرقت برود، بیمه‌شده می‌تواند از طریق ارتباط با شرکت امدادرسان اطلاعات لازم در خصوص دریافت مدارک جایگزین آن‌ها مطابق با قوانین منطقه را به دست آورد.
  • اگر بیمه‌شده در خارج از کشور نیاز به مشاوره حقوقی داشته باشد همانند نیاز به اطلاع از قوانین مربوط به اشخاص ثالث در زمانی که طی حوادث رانندگی نیاز به دفاع از حقوق خود دارد.
  • پوشش‌های مربوط به بار مسافر که بر اساس آن شرکت امدادرسان باید خسارت‌های واردشده در اثر تأخیر بارگیری و یا مفقود شدن بار مسافر را تأمین کند و همچنین در خصوص پیدا کردن و تحویل بار و تأمین لوازم شخصی بیمه‌شده تلاش کند. پرداخت خسارت ناشی از تأخیر در حرکت نیز به عهده شرکت امدادرسان است.

بیمه عمر آسیا

بیمه عمر تضمین‌کننده زندگی بیمه‌گزار در طول مدت قرارداد است و مطابق آن اگر بیمه‌گزار در طول مدت قرارداد فوت کند، خانواده و یا ذی‌نفع او خسارت فوت دریافت خواهند کرد. این نوع بیمه که در حمایت از خانواده بیمه‌گزار نیز هست برای افرادی که سرپرست خانواده باشند بسیار اهمیت دارد همچنین این بیمه‌نامه در طول زمان به مراتب تکمیل شده است و با اضافه شدن پوشش‌های تکمیلی به آن و همچنین امکان سرمایه‌گذاری به یکی از پر طرفدارترین بیمه‌نامه‌ها در بین متقاضیان بیمه تبدیل شده است. بیمه عمر در بیمه آسیا دارای سه زیرمجموعه است که شرح آن‌ها را در ادامه مطلب می‌خوانید

بیمه مختلط عمر و پس انداز آسیا

این بیمه‌نامه در حال حاضر ارایه نمی‌شود و تنها کسانی که این بیمه‌نامه را از قبل خریداری کرده‌اند می‌توانند از خدمات و امکانات پس از فروش آن مانند دریافت وام بیمه عمر، بازخرید و یا دریافت اندوخته بیمه عمر خود استفاده کنند. افرادی که بیمه مختلط عمر و پس انداز آسیا را تهیه کرده باشند به عنوان مشتریان وفادار تلقی شده و می‌توانند در زمان خرید بیمه‌نامه‌های جدید از تخفیف ویژه استفاده کنند.

بیمه‌نامه جامع عمر و پس انداز آسیا

بیمه جامع عمر و پس انداز آسیا شکل کامل شده‌ای از بیمه عمر است و امکانات زیادی را در اختیار بیمه‌گزار قرار می‌دهد. بیمه‌گزار در این بیمه می‌تواند از شرایط سرمایه‌گذاری و مزایای بیمه‌ای استفاده کند. سود حاصل از سرمایه‌گذاری در بیمه عمر در طول مدت قرارداد باعث رشد تصاعدی اندوخته بیمه‌گزار می‌شود و این اندوخته در پایان مدت قرارداد به صورت مستمری و یا یکجا به بیمه‌گزار پرداخت می‌شود. پوشش‌های تکمیلی بیمه عمر نیز خطرات بیشتری را پوشش می‌دهد و باعث می‌شود که بیمه‌گزار بتواند در طول مدت قرارداد از امکانات بیمه‌ای بیشتری استفاده کند. بیمه عمر بیمه‌ای بلندمدت است و مدت قرارداد می‌تواند از 5 تا 30 سال باشد و به همین جهت نیز بسیار انعطاف‌پذیر است و بیمه‌گزار می‌تواند شرایط بیمه‌نامه را مطابق با نیازهای خود تنظیم کند. همچنین در طول مدت قرارداد امکان تغییر شرایط مندرج در بیمه‌نامه وجود دارد. سود بیمه عمر در پایان هر سال برای بیمه‌گزار واریز می‌شود که شامل دو نوع سود تکمیلی و سود حاصل از مشارکت است. بیمه آسیا و هر بیمه‌گر دیگری موظف است سود تضمینی را که حداقل سود تعیین‌شده توسط سازمان بیمه مرکزی است را به اندوخته‌های بیمه عمر واریز کند. در کنار سود تضمینی، بیمه‌گر سود حاصل از مشارکت نیز به اندوخته‌های بیمه عمر واریز می‌کند که مقدار آن در هر سال متفاوت است و تنها در پایان سال است که شرکت‌های بیمه مشخص می‌کنند چه مقدار سود مشارکت از منافع به اندوخته‌های بیمه عمر تعلق می‌گیرد. از مزایای دیگر بیمه عمر و سرمایه گذاری آسیا این است که در طول مدت قرارداد هر زمان که بیمه‌گزار نیاز به پول داشته باشد می‌تواند تا 90% از اندوخته بیمه‌نامه خود وام بیمه عمر دریافت کند. اگر بخواهیم مزایای بیمه عمر را در یک نگاه بررسی کنیم می‌توانیم به طور مختصر به موارد زیر اشاره کنیم:

  • امکان سرمایه‌گذاری بلندمدت در بیمه عمر
  • دریافت سود تضمینی و سود حاصل از مشارکت
  • امکان دریافت وام بیمه عمر
  • انعطاف‌پذیری بیمه عمر و امکان تغییر در شرایط آن و همچنین امکان تعیین حق بیمه‌ها و سرمایه اولیه توسط بیمه‌گزار.
  • امکان استفاده از پوشش‌های بیمه عمر آسیا که به انتخاب بیمه‌گزار است و باعث می‌شود بیمه‌گزار از چتر حمایتی بیشتر و با کیفیت‌تری بهره ببرد.

پوشش‌های بیمه عمر آسیا

بیمه عمر و پس انداز آسیا خطرات مختلفی از زندگی بیمه‌گزار را تحت پوشش قرار می‌دهد و باعث می‌شود که بیمه‌گزار با خیلی آسوده به فعالیت‌های خود بپردازد. تعداد پوشش‌ها و کیفیت آن‌ها را بیمه‌گزار در زمان خرید بیمه‌نامه تعیین می‌کند و مطابق قوانین بیمه عمر هر زمان که بیمه‌گزار دچار خسارت‌های تحت پوشش بیمه عمر شود می‌تواند از بیمه عمر آسیا غرامت آن پوشش را دریافت کند. پوشش اصلی بیمه عمر همان سرمایه فوت عادی است که در صورت فوت بیمه‌گزار در طول قرارداد، مبلغ سرمایه فوت به خانواده و یا افراد ذی‌نفع او پرداخت می‌شود. مقدار سرمایه فوت عادی از 1 تا 25 برابر حق بیمه سالانه باشد. به جز پوشش سرمایه فوت عادی، پوشش‌های دیگری نیز به عنوان پوشش‌های تکمیلی نیز وجود دارد که در ادامه هر یک را بررسی می‌کنیم.

پوشش سرمایه فوت در حادثه: همانند پوشش سرمایه فوت است با این تفاوت که اگر بیمه‌گزار در طول مدت قرارداد و در اثر حوادث فوت کند، غرامت فوت در اثر حادثه به ذی‌نفع او پرداخت می‌شود. میزان سرمایه فوت در اثر حادثه می‌تواند تا 4 برابر سرمایه فوت عادی باشد. این مقدار را بیمه‌گزار مشخص می‌کند.

پوشش تکمیلی هزینه پزشکی ناشی از حادثه: پوششی است که مطابق آن اگر بیمه‌گزار در طول مدت قرارداد به علت حوادث نیاز به استفاده از مراقبت‌های پزشکی و بستری داشته باشد، هزینه استفاده از این خدمات توسط بیمه عمر پرداخت می‌شود.

پوشش امراض خاص: خسارات جانی و مالی ناشی از سقوط و سوانح هوایی به شخص ثالث را تحت پوشش قرار می دهد.

بیمه مسئولیت کالای حمل شده توسط هواپیما: امراض خاص در صنعت بیمه اصطلاحی است که برای سکته قلبی، سکته مغزی، سرطان، پیوند اعضا اصلی بدن و جراحی قلب باز به کار برده می‌شود. با پوشش امراض خاص هرگاه بیمه‌گزار دچار یکی از این موارد شود مطابق شرایط و قوانین بیمه عمر، به وی خسارت پرداخت می‌شود.

پوشش تکمیلی نقص عضو و ازکارافتادگی دائم: بیمه‌گزار ممکن است در طول قرارداد بر اثر حوادثی که در محیط کار اتفاق می‌افتد و یا هر حادثه دیگری دچار نقص عضو و ازکارافتادگی دائم شود. این پوشش در چنین مواقعی با پرداخت سرمایه نقص عضو و ازکارافتادگی که بنا به انتخاب بیمه‌گزار ممکن است نصف یا معادل سرمایه فوت باشد بیمه‌گزار را تحت چتر حمایتی خود قرار می‌دهد.

پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه: بیمه‌گزاری که دچار ازکارافتادگی شده باشد قادر به ادامه درآمدزایی و پرداخت حق بیمه‌های باقی‌مانده از بیمه عمر خود نیست برای چنین مواقعی پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه به بیمه‌گزار کمک می‌کند که بدون پرداخت حق بیمه‌های خود بتواند همچنان از مزایای بیمه عمر تا پایان قرارداد استفاده کند. این پوشش تغییری در مفاد قرارداد بیمه عمر ایجاد نمی‌کند

 

بیمه‌نامه جامع عمر و پس انداز آسیا طرح حامی: این طرح بیمه عمر را می‌توان تکمیل کننده پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه در نظر گرفت با این تفاوت که این طرح برای بیمه‌نامه‌هایی است که بیمه‌گزار علاوه بر خود فرد دیگری را نیز تحت پوشش بیمه قرار داده باشد. در این صورت اگر بیمه‌گزار اصلی فوت کند یا دچار ازکارافتادگی شود، فرد بیمه‌شده از پرداخت حق بیمه معاف می‌شود در حالی که بیمه عمر همچنان مطابق قرارداد معتبر است و تا پایان مدت قرارداد، بیمه‌شده می‌تواند از مزایای آن استفاده کند.

بیمه‌نامه جامع مهر آسیا

شرایط بیمه‌نامه جامع مهر آسیا همانند شرایط بیمه عمر آسیا است. تنها تفاوت مهمی که وجود دارد این است که با طرح مهر بیمه آسیا دو نفر می‌توانند با پرداخت یک حق بیمه، از مزایا و پوشش‌های بیمه عمر استفاده کنند. با این طرح امکان استفاده از بیمه عمر آسیا برای افراد بیشتری امکان‌پذیر است. از مزایایی که این طرح دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  • پرداخت یک حق بیمه برای دو نفر
  • امکان استفاده از مزایای بیمه‌ای هم‌زمان برای دو نفر
  • ارایه هر یک از پوشش‌ها و پرداخت خسارات به صورت انفرادی برای هر یک از افراد بیمه‌شده
  • تعیین ذی‌نفع به جزء افراد بیمه‌شده. هر یک از دو فردی که تحت پوشش بیمه عمر آسیا طرح مهر قرار دارند می‌توانند افراد جداگانه‌ای را به عنوان ذی‌نفع خود تعیین کنند.

پوشش‌های تکمیلی در طرح مهر آسیا همان پوشش‌های بیمه‌نامه جامع عمر آسیا است.

بیمه عمر و حوادث آسیا

بیمه‌های عمر و حوادث آسیا شامل بیمه‌هایی می‌شود که زندگی بیمه‌گزار را در مقابل خطرات ناشی از حوادث حمایت می‌کند. در بیمه آسیا بیمه عمر و حوادث شامل بیمه عمر زمانی و بیمه‌نامه حوادث آسیا می‌شود که هر یک سازوکار مخصوص به خود را دارند.

بیمه‌نامه عمر زمانی آسیا

در بیمه عمر زمانی، بیمه‌گزار با پرداخت مبالغی به عنوان حق بیمه، خود را بیمه می‌کند و شرکت بیمه نیز متعهد می‌شود که در صورت فوت بیمه‌گزار در طول مدت قرارداد خسارت فوت را به ذی‌نفع او پرداخت کند. پرداخت سرمایه فوت به ذی‌نفع بیمه‌گزار فقط زمانی صورت می‌گیرد که بیمه‌گزار در طول مدت قرارداد فوت کند در غیر این صورت و اگر با پایان مدت قرارداد بیمه‌گزار همچنان در قید حیات باشد شرکت بیمه هیچ تعهدی در قبال پرداخت سرمایه و یا حق بیمه‌های پرداختی ندارد. انواع بیمه‌نامه‌های عمر و زمانی بیمه آسیا شامل موارد زیر است:

بیمه عمر و زمانی انفرادی: شرح این بیمه‌نامه همان تعریف بیمه عمر زمانی است که مطابق آن بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه، بیمه عمر را دریافت می‌کند و در قبال آن نیز شرکت بیمه متعهد می‌شود که اگر بیمه‌گزار در طول مدت‌زمان بیمه‌نامه فوت شد، سرمایه فوت را به ذی‌نفع او پرداخت کند.

بیمه عمر زمانی گروهی: این بیمه‌نامه برای استفاده کارفرمایان است که به وسیله آن می‌توانند کارکنان خود را طی مدت‌زمان مشخصی کارکنان خود را تحت پوشش بیمه عمر زمانی قرار دهند و چنانچه هریک از این افراد در مدت بیمه‌نامه و به هر علت فوت کند مبلغ خسارت فوت وی از سوی شرکت بیمه به ذی‌نفع او پرداخت می‌شود.

بیمه عمر زمانی مانده بدهکار انفرادی: این بیمه‌نامه برای افرادی است که وام‌های متعددی دریافت می‌کنند زیرا این بیمه تضمینی است برای بازپرداخت اقساط وام‌های بانکی و اگر بیمه‌گزار در طول مدت قرارداد بیمه عمر مانده بدهکار فوت کند، مبالغ باقی‌مانده از اقساط وام بانکی وی را بیمه عمر پرداخت می‌کند.

بیمه عمر زمانی مانده بدهکار گروهی: نهادها و سازمان‌های مالی می‌توانند با استفاده از این بیمه افراد دریافت‌کننده وام و تسهیلات را به صورت جمعی بیمه کنند و اگر هر یک از این افراد در طول مدت قرارداد فوت کند، اقساط باقی‌مانده از وام وی توسط بیمه عمر زمانی مانده بدهکار آسیا به صورت یکجا پرداخت خواهد شد. این بیمه اطمینان خاطری هم برای مؤسسات مالی است که می‌توانند مطمئن باشند وام پرداختی آن‌ها در هر صورت پرداخت خواهد شد و هم برای بیمه‌گزار، ضامن و افراد خانواده او که می‌دانند با فوت وی هیچ‌گونه مسئولیتی نسبت به پرداخت اقساط وام بیمه‌گزار متوفی نخواهند داشت.

بیمه حوادث آسیا

بیمه حوادث آسیا حمایت از زندگی بیمه‌گزار در برابر حوادثی است که ممکن است برای وی اتفاق بیفتد و مطابق آن هر حادثه‌ای که باعث فوت و یا نقص عضو و ازکارافتادگی بیمه‌گزار شود و یا باعث شود که بیمه‌گزار نیاز به مراقبت‌های پزشکی داشته باشد تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفته و به ازای خسارت ایجاد شده به بیمه‌گزار و یا ذی‌نفع او خسارت پرداخت می‌شود. بیمه حوادث انواع مختلفی دارد که عبارت‌اند از:

بیمه حوادث انفرادی آسیا

طبق شرایط این بیمه‌نامه بیمه‌گزاری که در طول مدت قرارداد بر اثر حوادث دچار نقص عضو و ازکارافتادگی شود و یا فوت کند مشمول پرداخت خسارت است و شرکت بیمه خسارت واردشده را به بیمه‌گزار و یا ذی‌نفع او پرداخت خواهد کرد. همچنین بیمه‌گزاری که دچار نقص عضو جزئی شود نیز مشمول دریافت خسارت می‌شود.

بیمه حوادث گردشگری آسیا

اگر قصد سفرهای زیارتی و تفریحی را داشته باشید با تهیه بیمه حوادث گردشگری می‌توانید خود و اعضا خانواده خود را در مقابل حوادث بیمه کنید.

بیمه‌نامه حوادث عتبات عالیات

کسانی که قصد سفر به عتبات عالیات داشته باشند می‌توانند این بیمه‌نامه را تهیه کنند همچنین آژانس‌های مسافرتی و کاروان‌های زیارتی می‌توانند این بیمه را به صورت گروهی برای مسافرین خود تهیه کنند.

بیمه حوادث گروهی آسیا

تمامی شرکت‌ها و سازمان‌ها و در کل محیط‌های کاری که دارای مجوز فعالیت و شماره ثبت باشند می‌توانند برای کارکنان خود بیمه حوادث را به صورت گروهی خریداری کنند و به این طریق آن‌ها را در برابر حوادثی که ممکن است در زمان کار ایجاد شود بیمه کنند

بیمه حوادث دانشجویی آسیا

دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند برای دانشجویان خود این بیمه را خریداری کنند و آن‌ها را به مدت یک سال تحت این پوشش قرار دهند.

بیمه حوادث مهدکودک آسیا

این بیمه مخصوص کودکان زیر 7 سال و مربیان آنان است که در برابر حوادث در محیط مهدکودک و طی مدت‌زمان مشخص بیمه می‌شوند.

بیمه‌گزار با پرداخت یک حق بیمه می‌تواند این بیمه‌نامه را برای خود و دیگر اعضا خانواده خریداری کند که طی 24 ساعت فعال شده و افراد بیمه‌شده را در همه دنیا تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیمه حوادث دانش آموزی آسیا

مدارس اعم از دولتی و یا غیرانتفاعی می‌توانند با خرید این بیمه برای دانش آموزان خود آن‌ها را در مقابل حوادث تحت پوشش به مدت یک سال بیمه کنند.

بیمه حوادث ورزشی آسیا

بیمه ورزشی برای ورزشکاران بسیار ضروری و مهم است و با خرید بیمه حوادث ورزشی آسیا چنانچه برای ورزشکار حادثه‌ای رخ دهد که تحت پوشش بیمه حوادث باشد، خسارت مربوطه از طرف بیمه آسیا پرداخت خواهد شد.

بیمه حوادث اصناف آسیا

کسانی که در اصناف مشغول به کار هستند نیز با توجه به شغل خود می‌توانند بیمه حوادث را دریافت کرده و از مزایای آن استفاده کنند.

بیمه مسئولیت مدنی آسیا

مسئولیت مدنی عبارت است از وظیفه قانونی افراد برای جبران خسارتی که بر اثر کار و فعالیت خود به دیگران وارد کرده‌اند. بیمه مسئولیت مدنی آسیا یک قرارداد با مدت‌زمان مشخص است که بر اساس آن بیمه‌گر یعنی بیمه آسیا متعهد می‌شود که خسارات ایجادشده توسط بیمه‌گزار برای اشخاص دیگر را پرداخت کند. خسارت‌های ایجادشده در اثر فعالیت‌های بیمه‌گزار باید غیر عامدانه و از روی قصور و اشتباه بوده باشد تا مشمول این بیمه قرار گیرد. برای مشاغل مختلف بیمه‌های مسئولیت مدنی مختلفی وجود دارد و افراد بنا به شغلی که دارند می‌توانند بیمه مسئولیت مدنی خود را تهیه کنند. انواع بیمه‌های مسئولیت مدنی در بیمه آسیا عبارت‌اند از بیمه مسئولیت مدنی عمومی، بیمه مسئولیت مدنی کارفرما، بیمه مسئولیت مدنی تولیدکنندگان کالا و در نهایت بیمه مسئولیت مدنی حرفه‌ای. هر کدام از این بیمه‌نامه‌ها زیرشاخه‌های دیگری دارند که در توضیح هرکدام به طور مفصل شرح داده خواهند شد.

زیرشاخه‌های بیمه‌نامه مسئولیت مدنی آسیا

بیمه مسئولیت مدنی آسیا برای عموم افراد است و می‌تواند مسئولیت‌های زیادی را تحت پوشش خود قرار دهد. این بیمه فعالیت‌های روزانه افراد و مشاغل عادی را پوشش می‌دهد و به بیمه‌گزار در جبران خسارات به اشخاص ثالث کمک می‌کند. انواع بیمه‌های مسئولیت مدنی که در بیمه آسیا صادر می‌شوند شامل موارد زیر است.

اگر در طول مدت قرارداد این بیمه‌نامه در اثر استفاده از امکانات ساختمان و یا حوادثی نظیر آتش‌سوزی، ترکیدگی لوله‌ها آب و نشت آن، ریزش چاه، خرابی آسانسور، استخر و سونا، آتش‌سوزی مشاعات و موارد دیگر به اشخاص ثالث و یا دارایی آن‌ها خساراتی وارد شود، این بیمه مطابق قانون خسارت واردشده را پرداخت می‌کند.

این بیمه‌نامه توسط متولیان مساجد و مسئولین اماکن خریداری می‌شود تا در قبال خسارات جسمانی واردشده به مراجعین در محیط مساجد مانند وضوخانه، سرویس‌های بهداشتی، حیاط، کتابخانه و دیگر مکان‌های داخل محیط مسجد، امام‌زاده و اماکن غرامت لازم را پرداخت کند.

بیمه‌نامه مسئولیت مدنی مالکان پارکینگ، تعمیرگاه، کارواش، نمایشگاه وسایل نقلیه موتوری در قبال مراجعین و اشخاص ثالث

این بیمه‌نامه برای دارندگان پارکینگ‌ها، تعمیرگاه‌ها، کارواش‌ها و نمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر بر اثر حوادث مراجعین به این اماکن و یا وسایل نقلیه آنان دچار خسارت شوند، بیمه آسیا خسارات ایجادشده را پرداخت می‌کند.

بیمه‌نامه مسئولیت مدنی بیمه‌گزار در قبال مراجعه کنندگان به اماکن

هدف از این بیمه جبران خسارت به افرادی است که در حین مراجعه به اماکنی مانند فروشگاه‌ها، ادارات، مغازه‌ها و… دچار زیان شده‌اند.

بیمه‌نامه مسئولیت مدنی مدیران مراکز آموزشی غواصی

مسئولیت افراد تحت آموزش دوره‌های غواصی به عهده مسئولین و مربیان برگزارکننده این دوره‌ها است. خرید این بیمه پشتیبانی از مسئولیت مدیران مراکز آموزشی غواصی است و اگر خسارتی به کارآموز در حین آموزش وارد شود، این بیمه جبران خسارت می‌کند..

مدیران کارتینگ در قبال کسانی که از پیست‌های کارتینگ استفاده می‌کنند دارای مسئولیت هستند و این بیمه در حمایت از این مدیران خسارت پرداخت به استفاده‌کنندگان پیست‌های کارتینگ را پرداخت می‌کند.

بیمه‌نامه مسئولیت نصابان کیت گازسوز خودرو

این بیمه‌نامه نیز در حمایت از نصابان کیت گازسوز و یا تست این کیت‌ها است که اگر خسارتی را در اثر قصور و خطا به اشخاص ثالث وارد کنند، خسارت واردشده توسط این بیمه پرداخت می‌شود.

بیمه‌نامه مسئولیت مدنی مدیران مراکز توان‌بخشی

اگر در مراکز توان‌بخشی برای معلولین و مراجعین به این مراکز حوادثی رخ دهد که ایجاد خسارت کند، بیمه مسئولیت مدنی مراکز توان‌بخشی جبران خسارت خواهد کرد.

بیمه‌نامه مسئولیت مدنی دکل‌های مخابراتی در مقابل اشخاص ثالث

ضرر و زیانی که ناشی از نصب دکل‌ها به اشخاص ثالث وارد شده باشد توسط این بیمه جبران می‌شود.

بیمه‌نامه مسئولیت مدنی مدیران آسایشگاه سالمندان

خسارات واردشده به سالمندان ساکن آسایشگاه و ناشی از عملکرد اشتباه مسئولان آن، به وسیله این بیمه پرداخت می‌شود.

بیمه‌نامه مسئولیت مدنی مدیران مراکز ترک اعتیاد

مراکز ترک اعتیاد می‌‌توانند این بیمه را تهیه کنند تا اگر برای مراجعین این مراکز در محیط و طی حوادثی خسارت ایجاد شود، این خسارت را بیمه پرداخت کند.

حوادثی که در محیط خوابگاه باعث ایجاد خسارت برای ساکنین آن شود تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند. تهیه این بیمه به عهده مسئولان و مدیران خوابگاه‌ها است.

مدیران مکان‌های تفریحی که در آن‌ها افراد می‌توانند از قایق‌های موتوری، پدالی و جت اسکی استفاده کنند می‌توانند این بیمه را تهیه کنند تا حوادثی که در این محیط‌ها برای استفاده کنندگان از این وسایل رخ می‌دهد را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

بیمه‌نامه مسئولیت مدنی قایق‌های تفریحی و جت‌اسکی در قبال استفاده‌کنندگان

مدیران مکان‌های تفریحی که در آن‌ها افراد می‌توانند از قایق‌های موتوری، پدالی و جت اسکی استفاده کنند می‌توانند این بیمه را تهیه کنند تا حوادثی که در این محیط‌ها برای استفاده کنندگان از این وسایل رخ می‌دهد را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

بیمه‌نامه مسئولیت مدنی مراجعین به رستوران و تالار پذیرایی

پوشش حوادثی که ممکن است در رستوران‌ها و یا تالارهای پذیرایی رخ دهد و باعث ایجاد ضرر و زیان به افراد استفاده کننده از این محیط‌ها شود، به وسیله این بیمه انجام می‌شود.

بیمه‌نامه مسئولیت مدنی هیئت مدیره مراکز تجاری و یا مجتمع مسکونی در قبال اشخاص ثالث

اگر حوادثی در این مجتمع‌ها برای اشخاص ثالث رخ دهد و خسارتی به او وارد کند، این بیمه خسارت واردشده را جبران می‌کند.

بیمه‌ای است برای مراکز نمایش مانند سینماها و تئاترها و دیگر مکان‌های نمایشی که حوادث و خسارات جانی ایجادشده برای افراد در این محیط‌ها را پوشش می‌دهد.

بیمه‌نامه مسئولیت مدنی شرکت‌های نصب و نگهداری تابلوهای تبلیغاتی در قبال اشخاص ثالث

مسئولیت خساراتی که تابلوهای تبلیغاتی در اثر خطا و اشتباه در نصب و نگهداری آن برای اشخاص ثالث ایجاد می‌کنند متوجه شرکت‌های نصب و نگهداری این تابلوها است. خرید این بیمه کمکی به مدیران این شرکت‌ها است و خسارت ایجادشده توسط بیمه پرداخت می‌شود

بیمه‌نامه مسئولیت مدنی مالکین و بهره‌برداران از اماکن مسکونی ناشی از سرایت آتش‌سوزی، انفجار و ترکیدگی لوله آب در قبال اشخاص ثالث

چنانچه بر اثر آتش‌سوزی، انفجار و یا ترکیدگی لوله‌های آب به اشخاص ثالث خسارت ایجاد کند، توسط این بیمه‌نامه پوشش داده می‌شود.

بیمه‌نامه مسئولیت مدنی مالکین و بهره‌برداران از اماکن مسکونی ناشی از سرایت آتش‌سوزی، انفجار و ترکیدگی لوله آب در قبال اشخاص ثالث

در زمان بارگیری و یا تخلیه‌بارکه توسط جرثقیل‌ها و لیفتراک‌ها انجام می‌شود اگر خسارتی مالی و یا جانی به افراد ثالث وارد شود، این خسارت را بیمه پرداخت می‌کند.

در تمامی موارد بیمه مسئولیت باید قصور و خطای غیر عامدانه مدیران و یا مسئولین توسط مراجع قضایی تائید شده باشد تا بیمه خسارت‌های واردشده را جبران کند.

مسئولیت مدنی کارفرما آسیا

کارفرمایانی که کارکنان زیادی را در کسب‌وکار خود مشغول به کار دارند در قبال حفظ جان و سلامت این کارکنان در محیط کاری مسئول هستند. منظور از محیط‌های کاری، محیط‌هایی مانند شرکت‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و محیط‌هایی است که استانداردهای لازم در آن‌ها رعایت شده است و تحت نظر قانون کار می‌باشند. با این تعریف می‌توان فهمید که اهمیت بیمه مسئولیت مدنی کارفرما چیست و تهیه این بیمه‌نامه چه کمکی به کارفرما می‌کند. با رعایت تمام استانداردها و قوانین ایمنی همچنان ممکن است در محیط‌های کاری افرادی دچار سانحه شوند. خسارت ناشی از این حوادث را بیمه مسئولیت مدنی کارفرما آسیا در چنین مواقعی خسارت را پرداخت می‌کند. انواع بیمه‌های مسئولیت کارفرما در بیمه آسیا وجود دارد که در زیر با آن‌ها آشنا می‌شوید.

بیمه‌نامه مسئولیت مدنی ناشی از اجرای عملیات ساختمانی در ارتباط با خسارات مالی وارد بر اشخاص ثالث (بیمه‌نامه مکمل)

کارگران و کارکنانی که در اجرای عملیات ساختمانی مشارکت دارند با این بیمه تحت پوشش قرار می‌گیرند و بیمه با پرداخت خسارت از مسئولیت کارفرما در قبال این افراد حمایت می‌کند. مدت بیمه‌نامه یک سال بوده که قابل تمدید است.

بیمه‌نامه مسئولیت مدنی سازندگان ابنیه در مقابل کارکنان ساختمانی

حمایت از مسئولیت مدنی کارفرمایان سازنده ابنیه است که مطابق آن کارکنانی که در ساختن ابنیه مشارکت می‌کنند توسط کارفرما بیمه‌شده و در مواقعی که خسارتی ایجاد شود، توسط بیمه پرداخت می‌گردد.

بیمه مسئولیت مدنی مجریان پروژه‌های عمرانی در مقابل کارکنان

کارفرمایان پروژه‌های عمرانی باید مسئولیت جان افرادی را که در ساخت این پروژه‌ها همکاری می‌کنند را به عهده بگیرند و در صورت ایجاد خسارت در حین کار، خسارت وارده را جبران کنند. این بیمه‌‌نامه کمکی است به کارفرما در راستای پرداخت خسارت‌های احتمالی حین کار به اشخاص ثالث.

منظور از پروژه‌های عمرانی، عملیات‌های ساخت‌وساز بزرگی است که معمولاً در یک محیط خاص انجام می‌شود و بین کارفرما و پیمان‌کار قرارداد رسمی کاری بسته می‌شود. همچنین مدت‌زمان عملیات مشخص بوده و تاریخ شروع و پایان کار از قبل ارایه شده است.

بیمه‌نامه مسئولیت مدنی کارفرمایان واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی در مقابل کارکنان

خطراتی که در محیط کار کارکنان کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی را تهدید می‌کند توسط این بیمه پوشش داده می‌شود و به کارفرما اجازه می2دهد تا با اطمینان خاطر بیشتری به فعالیت ادامه دهد و چنانچه خسارتی به وجود بیاید نیز، بیمه آن را پرداخت می‌کند.

بیمه مسئولیت مدنی تولیدکنندگان کالا آسیا

مسئولیت مدنی تولیدکنندگان کالا در قبال حوادثی است که برای مصرف کنندگان آن کالا و به علت کیفیت بد و عدم دقت در تولید و یا خطاهای حین کار به وجود آمده است. چنانچه محصول تولیدی خسارتی به مصرف کنندگان آن بزند، مسئولان نهاد تولیدکننده آن محصول موظف به پرداخت خسارت هستند. بیمه مسئولیت مدنی تولیدکنندگان کارفرما را در چنین موقعیت‌هایی تحت حمایت خود قرار داده و به افراد زیان‌دیده خسارت پرداخت می‌کند. انواع مسئولیت تولیدکنندگان کالا بیمه آسیا را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

بیمه مسئولیت محصول (کپسول اطفاء حریق) آسیا

کپسول‌های اطفاء حریق فروخته شده باید در مواقع حساس کاملاً کارا باشند در غیر این صورت و در زمان عدم کارایی این محصول و ایجاد خسارت به خریدار باید جبران خسارت گردد که توسط این بیمه میزان خسارت پرداخت می‌شود.

لوله و اتصالات تولید شده باید کیفیت استاندارد را لازم داشته باشند و اگر خریدار و مصرف‌کننده این محصولات به علت عدم کیفیت مناسب دچار خسارت شوند، بیمه مسئولیت محصول با حمایت از تولید‌کننده هزینه خسارت ایجاد شده را پرداخت می‌کند.

بیمه مسئولیت (ایزوگام) آسیا

کیفیت نامناسب عایق‌های تولید‌شده و ایزوگام نیز می‌تواند برای مصرف کننده آن ایجاد خسارت کند. تولیدکنندگان این محصول با تهیه بیمه مسئولیت ایزوگام پشتوانه محکمی برای پرداخت خسارات وارد شده به اشخاص ثالث را خواهند داشت.

مسئولیت مدنی حرفه‌ای آسیا

مسئولیت مدنی حرفه‌ای حمایت از حرفه‌های تخصصی است و افراد حرفه‌ای، تحصیل کرده و دارای تخصص می‌توانند آن را تهیه کرده و با اطمینان خاطر به فعالیت‌های خود بپردازند. بیمه‌نامه مسئولیت مدنی حرفه‌ای خسارات ایجاد شده توسط بیمه‌گزار به اشخاص ثالث را جبران می‌کند.

اگر بیمه‌گزار در انجام وظیفه خود قصوری داشته باشد و از بر اثر خطا به دام و طیور افراد خسارت ایجاد کند، بیمه مسئولیت مدنی حرفه‌ای خسارت وارد شده را جبران می‌کند.

بیمه مسئولیت مدنی حرفه‌ای مهندسین ناظر، مجری و بازرسین گاز

در حمایت از فعالیت مهندسان ناظر، مجریان و بازرسان گاز چنانچه درنتیجه قصور این افراد در محلی که عملیات نظارت، بازرسی و یا اجرای عملیات گاز در حال انجام است خسارتی به اشخاص ثالث مانند مالک وارد شود، خسارت تعیین شده توسط این بیمه پرداخت خواهد شد.

بیمه‌نامه مسئولیت مدنی حرفه‌ای راننده امدادگر و اپراتور مرکز اورژانس

این بیمه‌نامه برای حمایت از مسئولیت مدنی راننده و اپراتور مرکز اورژانس است و در صورتی که به بیمارانی که از مرکز اورژانس تقاضای کمک کرده باشند در حین امدادرسانی و انتقال به مراکز درمانی خسارتی وارد شود و این خسارت هم در نتیجه قصور و اشتباه این افراد باشد، خسارت توسط بیمه پرداخت می‌شود.

بیمه‌نامه مسئولیت مدنی حرفه‌ای آرایشگران در مقابل مشتریان

آرایشگران زنانه و مردانه مسئول خساراتی هستند که ممکن است به مشتریان خود وارد کنند. این خسارات در نتیجه اشتباه در استفاده از مواد آرایشی شیمیایی ایجاد جراحات روی سر و صورت و بدن و یا حتی برق‌گرفتگی در اثر استفاده سشوارها و ابزار آرایشی برقی فرسوده و تماس آن با آب باشد که در تمامی موارد آرایشگر موظف به جبران خسارت است و این بیمه در همین جهت به او کمک خواهد کرد.

بیمه‌نامه مسئولیت مدنی حرفه‌ای مهندسین ناظر، طراح و محاسب در قبال مالکان کارگران ساختمانی و اشخاص ثالث

برای استفاده از این بیمه مهندسین ناظر، طراح و محاسب باید دارای پروانه کار از وزارت مسکن و شهرسازی باشند. در این صورت اگر در زمان فعالیت این افراد و در اثر خطا، خسارتی متوجه اشخاص ثالث شود تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

بیمه‌نامه مسئولیت مدنی حرفه‌ای مسئولین فنی بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها در مقابل خسارت جانی وارد به اشخاص ثالث

خساراتی که در این محیط‌ها برای بیماران و مراجعین در اثر خطای انسانی ایجاد می‌شود توسط این بیمه قابل پرداخت است

بیمه‌نامه مسئولیت مدنی حرفه‌ای پیراپزشکان آسیا

پوشش خطاهای پیراپزشکان در ارایه خدمات و ایجاد خسارت به مراجعین آن‌ها است.

بیمه‌نامه مسئولیت مدنی حرفه‌ای پزشکان آسیا

خطاهای پزشکی باعث ایجاد خسارت به بیماران می‌شود و مشکلات زیادی را ممکن است متوجه پزشکان کند. از آنجا که این خطاها ناخواسته و در اثر اشتباهات پزشک بوده است با بیمه مسئولیت پزشکان آسیا می‌توان خسارت ایجاد شده را پرداخت کرد.

بیمه‌نامه مسئولیت مدنی حرفه‌ای سردفتران اسناد رسمی

بیمه مهندسی آسیا

بیمه‌های مهندسی در انجام پروژه‌های بزرگ کاری نقش مهمی دارند. انواع بیمه‌های مهندسی که توسط بیمه آسیا ارایه می‌شود به مهندسین و کارفرمایان کمک می‌کنند تا با اطمینان بیشتری نسبت به پذیرش و پیشبرد پروژه‌های خود اقدام کنند. بیمه مهندسی را در اصل زیرمجموعه‌ای از بیمه‌های اموال می‌دانند که با توجه به رشته‌های مهندسی، تنوع زیادی دارد. بیمه‌نامه‌هایی که در ادامه شرح می‌دهیم زیرمجموعه بیمه‌های مهندسی است.

بیمه انرژی آسیا

بیمه انرژی معمولاً به دو بخش بیمه آتش‌سوزی نفت و مهندسی نفت تقسیم می‌شود و خسارات احتمالی شرکت‌های نفتی را در محیط‌های کاری مانند سکو‌های نفتی، پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و همچنین در زمان حمل تجهیزات نفتی و یا خطاهای مهندسی در طراحی و نصب تجهیزات، آتش‌سوزی امکانات و وسایل و دیگر فعالیت‌ها و ریسک‌های شرکت‌های نفتی، پشتیبانی می‌کند. با توجه به حیطه فعالیت‌های شرکت‌های نفتی که بر روی آب و خشکی است بیمه‌های نفت و انرژی به انواع زیر تقسیم می‌شوند.

بخش خشکی یا ساحلی

شامل تمام فعالیت‌ها و ریسک‌های شرکت بیمه در مورد کشف و استخراج نفت و یا گاز، پالایشگاه‌ها و عملیات توسعه آن‌ها، ساخت تأسیسات نفتی و گازی، کارخانه‌های تولید انواع روغن موتور، نصب تأسیسات نفت و گاز، تأسیسات مورد استفاده در صنعت پتروشیمی و خطوط لوله در حال استفاده و مخازن نفتی می‌شود.

بخش دریایی یا فراساحلی

در این قسمت نیز بیمه شامل همه عملیات کشف و استخراج نفت و یا گاز، عملیات لوله‌گذاری در دریا و خطوط لوله‌ای که در حال استفاده است، سکوهای حفاری دریایی در حال ساخت و یا استفاده، حمل تجهیزات و امکانات مورد نصب در دریا می‌شود، است. همچنین استفاده از بیمه تمام‌خطر برای سکوهای نفتی، تأسیسات پتروشیمی، کارخانه‌های پتروشیمی، پالایشگاه‌ها و اموال به همراه بیمه‌های مسئولیت، بیمه ازکارافتادگی ماشین‌آلات و بیمه‌های حفاری، بیمه‌نامه‌هایی هستند که در این بخش استفاده می‌شوند

بیمه هواپیما آسیا

هواپیما را به دو نوع هواپیماهای سبک که معمولاً برای تفریح، آموزش و یا تبلیغات به کار می‌روند و هواپیماهای سنگین که شامل هواپیماهای مسافربری و باربری هستند. بیمه هواپیما به همه انواع هواپیماهای سبک و سنگین و انواع هلیکوپترها ارایه داده می‌شود. انواع بیمه هواپیما وجود دارد که آن را توضیح خواهیم داد.

بیمه بدنه هواپیما آسیا

بیمه بدنه هواپیما یک بیمه تمام‌خطر است که خسارات وارد شده به هواپیما که در اثر آن هواپیما آسیب دیده و یا از بین رفته است را شامل می‌شود. در مواقع بحرانی مانند فرود اضطراری، امداد و نجات، پاک‌سازی باند فرودگاه، حمل و نقل و تعمیر قطعاتی که آسیب دیده‌اند را جبران می‌کند. بیمه بدنه هواپیما دارای سه شکل است:

    • بیمه تمام خطر بر روی زمین و در زمان پرواز

پوشش کلیه خساراتی که در اثر حمل و جابجایی هواپیما بر روی زمین و یا در اثر توقف آن در زمان پرواز.

    • بیمه تمام خطر در زمانی که هواپیما در حرکت نیست

پوشش خسارت‌هایی است که به هواپیما وارد می‌شود در زمانی که هواپیما در آشیانه بوده و در روی زمین است و یا در روی زمین در حال جابجایی با وسایل نقلیه دیگر و بدون استفاده از نیروی خود باشد.

    • بیمه تمام خطر به جز مواقعی که در هواپیما در پرواز است

پوشش همه خطرات و خسارت‌هایی که به هواپیما وارد می‌شود وقتی که بر روی زمین متوقف یا در حال جابجایی باشد.

بیمه‌نامه سرنشینان هواپیما آسیا

این بیمه‌نامه برای پوشش خطراتی است که متوجه مسافرین و خدمه هواپیما می‌شود. و به دو نوع است:

  • بیمه‌نامه حوادث سرنشین: همه خسارت‌های وارد شده به مسافرین و خدمه پرواز را از زمان مسافرگیری و سوار شدن به هواپیما، در طول پرواز و تا زمان خروج مسافر یا سرنشین از هواپیما را شامل می‌شود. در صورتی که در هریک از این مراحل خسارتی اعم از فوت و یا نقص عضو به افراد وارد شود این بیمه‌نامه خسارت واردشده را جبران می‌کند.
  • بیمه‌نامه مسئولیت قانونی سرنشینان: این بیمه‌نامه، مسئولیت قانونی بیمه‌گزار در قبال حفظ جان مسافرین و سرنشینان هواپیما را پوشش می‌دهد و در صورت ایجاد خسارت برای این افراد جبران خسارت می‌کند

بیمه‌نامه مسئولیت بار همراه مسافر

همه خسارت‌های وارد شده به بار مسافرین توسط این بیمه‌نامه جبران می‌شود.

بیمه‌نامه تجهیزات و لوازم یدکی هواپیما

تجهیزات و لوازم یدکی هواپیما تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند و همچنین وسایلی که از آن‌ها در حمل و نقل فرودگاهی به منظور تعمیر و یا تخلیه بار هواپیما استفاده می‌کنند نیز تحت پوشش این بیمه هستند.

بیمه‌نامه مسئولیت قانونی نسبت به اشخاص ثالث

در خسارت‌هایی که به دیگر افراد وارد می‌شود و مقصر آن بیمه‌گزار بوده اعم از سقوط وسایل و اشخاص از هواپیما یا خسارات ایجاد شده به وسیله برخورد هواپیما، توسط این بیمه پرداخت می‌شود.

بیمه‌نامه فقدان گواهی پرواز خلبانان و مهندسین پرواز

در برخی موارد ممکن است گواهی پرواز خلبانان و یا مهندسان پرواز باطل شود. لغو شدن گواهی پرواز به صورت دائم و یا موقت می‌تواند دلایل مختلفی از جمله بیماری و یا حوادث داشته باشد. این بیمه این دسته از افراد را که دیگر قادر به پرواز نیستند و امکان استفاده از مزایای گواهینامه خود را از دست داده‌اند را حمایت می‌کند.

بیمه‌نامه جنگ بدنه

بیمه‌ها خسارات ناشی از جنگ را استثنا قرار می‌دهند و برخی از انواع بیمه‌ها مانند بیمه عمر در زمان جنگ لغو می‌شوند. بیمه‌نامه بدنه جنگ پوشش خسارت ناشی از جنگ و عملیات‌های تروریستی و تخریبی است.

بیمه کشتی آسیا

بیمه کشتی، پوشش خساراتی که به اشخاص ثالث وارد شده و مالکان کشتی در قبال آن مقصر شناخته می‌شوند و نیز خساراتی که بدنه شناور یا کشتی وارد می‌شود را به عهده دارد. برای بیمه بدنه و یا ماشین‌آلات شناور استانداردهایی وجود دارد که به آن کلوز می‌گویند و در همه جهان معتبر و مورد استفاده است. خطرهایی که بیمه کشتی تحت پوشش خود قرار می‌دهد عبارت‌اند از:

  • خسارات ناشی از انفجار و آتش‌سوزی
  • خسارات وارد شده بر اثر حوادث طبیعی دریایی مانند طوفان
  • خسارات وارد شده در اثر برخورد شناورها با یکدیگر
  • انفجار دیگ بخار
  • هزینه‌های نجات
  • خسارت ناشی از بیرون انداختن یا به آب انداختن بعضی از محموله و کالا برای نجات کشتی و یا محموله‌های مهم‌تر
  • خسارت‌های وارد شده به کشتی در اثر برخورد با تجهیزات زمینی در تعمیرگاه‌ها و تأسیسات ساحلی
  • خسارات ناشی از سقوط یا برخورد هواپیما یا قطعات آن با شناور
  • خسارات ایجاد شده در زمان بارگیری و یا تخلیه بار
  • خسارات وارد شده بر اثر حوادث طبیعی مانند زمین‌لرزه، فوران آتش‌فشان و یا صاعقه
  • خسارات ناشی از تصادف با صخره‌ها یا به گل نشستن کشتی
  • خساراتی که در اثر استفاده نکردن از کشتی و یا محوله آن به وجود بیاید
  • خسارات ناشی از آسیب دیدن و از بین رفتن کشتی و یا محموله آن
  • مسئولیت بیمه‌گزار در برابر تصادم کشتی که در صورت برخورد کشتی با دیگر کشتی‌های در حال حرکت و یا ثابت از مسئولیت بیمه‌گزار با پرداخت خسارت حمایت می‌کند.
  • هزینه‌های نجات کشتی‌های دیگر و یا محموله و اموال آن‌ها

بیمه‌نامه‌های مهندسی، عیوب اساسی و پنهان ساختمان

عیوب اساسی و پنهان ساختان اشاره به سازه، مواد و مصالحی دارد که در دل ساختمان به کار رفته است. و بیمه‌نامه‌های مهندسی، خسارت ناشی از طراحی سازه و ساختمان با محاسبات نادرست، غیر استاندارد و خلاف قوانین، استفاده از مصالح و تجهیزات نامرغوب و همچنین ساخت و اجرای غیر استاندارد ساختمان را پوشش می‌دهند.

بیمه ماشین‌آلات و تجهیزات پیمانکاری آسیا

منظور از ماشین‌آلات و تجهیزات پیمانکاری خودروها و ماشین‌هایی است که از آن‌ها در زمان انجام و استفاده از پروژه‌های عمرانی استفاده می‌شود. ماشین‌آلاتی مانند بولدوزرها، بیل‌های مکانیکی، گریدرها، جرثقیل، لیفتراک و دیگر ماشین‌آلات مشابه. پیمان‌کارانی که این ماشین‌آلات را اجاره می‌کنند و یا مالکان آن‌ها می‌توانند این بیمه را برای ماشین‌آلات تهیه کنند و در صورتی که این ماشین‌آلات تنها در مکان انجام پروژه دچار آسیب و خسارت شوند تحت این پوشش قرار می‌گیرند. خسارات ایجاد شده ممکن است به طور کلی به دلیل عوامل طبیعی و انواع خطای انسانی باشد. ارزشی که برای این ماشین‌آلات در نظر گرفته می‌شود معادل قیمت روز آن است و هزینه حمل‌ونقل و نصب آن در محل نیز بخشی از ارزش در نظر گرفته شده است.

بیمه خطر پیمانکاران (CAR) آسیا

به وسیله این بیمه‌نامه می‌توان همه پروژه‌های عمرانی و ساختمانی را تحت پوشش قرار داد. ساخت انواع ساختمان، فرودگاه، پل، تونل، راه‌آهن و… همگی پروژه‌های عمرانی هستند. بیمه خطر تمام پیمانکاران آسیا علاوه بر این‌که همه تجهیزات عمرانی و ساختمانی، ماشین‌آلات به کار گرفته شده، اموال دیگران، مصالح کار و دیگر موارد مشابه را تحت پوشش خود قرار می‌دهد که خسارت وارد شده به اشخاص ثالث در محل اجرای پروژه اعم از نقص عضو و یا ازکارافتادگی را نیز به عهده دارد.

بیمه‌نامه مهندسی تمام خطر نصب

حمل‌ونقل، نصب و راه‌اندازی تجهیزات، ابزار و ماشین‌آلاتی که در صنعت و خدمات به کار می‌روند بسیار مهم است و اگر در هریک از این مراحل خطایی رخ دهد و یا حادثه‌ای ایجاد شود که به این ابزار آسیب وارد شود، صاحبان آن و یا کارفرما و پیمانکاران پروژه‌های نصب را با خسارت‌های بزرگی روبرو می‌کند. به همین جهت این افراد بیمه‌نامه مهندسی تمام خطر نصب را تهیه می‌کنند. تجهیزات صنعتی و تولیدی و یا خدماتی شامل مواردی مانند دستگاه‌های چاپ، خطوط انتقال انرژی، دیگ بخار، توربین‌ها و ژنراتورها، و.. است. با این بیمه می‌توان همه خطرهای تهدید کننده تجهیزات و ماشین‌آلات نصب در زمان حمل و بارگیری تا تخلیه و نصب آن در محل را تحت پوشش قرار دهد. همچنین آسیب‌ها و خساراتی که در اثر اشتباه اپراتور‌ها و کاربران باشد نیز به همراه خساراتی که ناشی از عوامل و حوادث طبیعی است تحت پوشش این بیمه هستند. این بیمه دارای دو قسمت است که بخشی از آن به جبران خسارت در خصوص تجهیزات، ماشین‌آلات، هزینه نصب، کارهای ساختمانی و موارد دیگر می‌پردازد و بخشی دیگر خسارت‌های جانی وارد شده به اشخاص ثالث اعم از فوت و یا ازکارافتادگی افراد را پوشش می‌دهد و غرامت لازم را پرداخت می‌کند. پوشش‌های این بیمه از زمان تخلیه تجهیزات و ماشین‌آلات در محل اجرای پروژه شروع می‌شود و در طی زمان انبارداری، نصب و استفاده از آن‌ها ادامه دارد.

موقعیت بیمه آسیا در بازار بیمه کشور

بیمه آسیا که یکی از نخستین شرکت‌های بیمه ایرانی است از ابتدای فعالیت خود در کنون توانسته بخش مهم و قابل توجهی از بازار بیمه را به دست آورد. بیش از 200 نفر نیروی انسانی متخصص در این شرکت فعالیت می‌کنند. بیمه آسیا هم اکنون بیش از 100 شعبه فعال و حدود 3000 نمایندگی فعال در سراسر کشور دارد که مشغول خدمات‌دهی به بیمه‌گزاران و متقاضیان خرید بیمه هستند. این آمار نشان‌دهنده گستردگی شبکه فروش بیمه آسیا در کشور است. همچنین بیمه آسیا به کمک اگریگیتورهای بیمه در

بازار آنلاین بیمه کشور نیز فعال است به علاوه این که بیمه آسیا جزء شرکت‌هایی است که در زمینه پذیرش بیمه اتکایی نیز فعال است.

رشته
آمار فعالیت بیمه ای شرکت بیمه آسیا در سال 1395
حق بیمه تولیدی (میلیارد ریال) در سال 1395
تعداد بیمه نامه صادر شده در سال 1395
سهم از بازار به درصد
شبکه فروش
تعداد کارکنانتعداد شعبتعداد نمایندگان بیمه
تعداد خسارتی پرداختی در سال 1395
مجموع غیر زندگی
5,214,121
9/58
600,288
زندگی یا عمر
66,129
3/51
37,070
جمع کل
27,654/6
5,280,250
9/38
2569882744
637,358

بیمه آسیا در یک نگاه

اگر تاریخچه بیمه آسیا را از آغاز تاسیس آن در سال 1338 تا واگذاری آن به بخش خصوصی در سال 1388 و نهایتاً تا به امروز بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که چطور در فراز و نشیب سال‌ها این شرکت سعی کرده است در بازار بیمه ورود شود و سهم قابل توجهی از بازار بیمه کشور را به خود اختصاص دهد. بیمه آسیا هم اکنون نیز در زمینه ارایه انواع بیمه‌نامه و بیمه‌های اتکایی در حال خدمات‌رسانی به متقاضیان است. با پیشرفته شدن صنعت بیمه و ورود تکنولوژی‌های روز به این صنعت، بیمه آسیا نیز از این امکان برای فروش‌بیمه‌نامه و ارایه خدمات بیمه‌ای استفاده کرده است. استعلام آنلاین بیمه عمر و یا پرداخت اینترنتی اقساط بیمه عمر آسیا نمونه‌ای از فعالیت‌های آنلاین بیمه آسیا است. همچنین با کمک شهر بیمه می‌توانید انواع بیمه‌نامه‌های بیمه آسیا را خریداری کنید و یا شرایط بیمه عمر آسیا و دیگر بیمه‌نامه‌ها را با بیمه‌های شرکت‌های دیگر مقایسه کنید. تلاش شهر بیمه بر این است که خرید بیمه و انجام بسیاری از امور بیمه‌ای را به صورت آنلاین ارایه کند تا در وقت و هزینه بیمه‌گزار صرفه‌جویی شده و بیمه‌گزار حق انتخاب بیشتر و خریدی آگاهانه داشته باشد. به کمک خدمات آنلاین بیمه است که بیمه‌گزار می‌تواند هر اطلاعاتی که راجع به بیمه‌نامه خود می‌خواهد را انتخاب کند و با استعلام آنلاین بتواند قبل از هزینه‌کرد از نرخ بیمه‌نامه در شرکت‌های مختلف و شرایط آن مطلع شود. ورود صنعت بیمه به فضای آنلاین تحول عظیمی در این صنعت محسوب می‌شود و شهر بیمه به عنوان پیشگام اینشورتک در ایران نقش قابل توجهی در پیشبرد خدمات آنلاین بیمه‌ای در کشور دارد. هم اکنون در شهر بیمه علاوه بر اطلاعات مخصوص به بیمه آسیا می‌توانید اطلاعات بیشتری در خصوص دیگر شرکت‌های بیمه نیز به دست آورید.

معرفی شرکت بیمه آسیا و خدمات بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو
نام شرکت: بیمه آسیا مالکیت: خصوصی
تعداد شعب: ۸۴ تعداد مشاورین: ۲۶۵۴
سهم از کل صنعت بیمه: ۹.۹ رتبه از نظر رضایت مشتریان: ۱

بیمه آسیا، در تیرماه سال 1338 تاسیس شد و در سال 1388 به بخش خصوصی واگذار و تبدیل به بزرگترین بیمه خصوصی کشور شد و اکنون در رتبهی اول تولید و سهم از بازار در میان شرکت‌های خصوصی قرار دارد. این شرکت دارای بیش از 2400 نفر نیروی انسانی است و در سطح یک از نظر توانگری مالی (که توسط بیمه مرکزی تعیین می‌شود) قرار دارد.

شرکت بیمه‌ی آسیا با 59 شعبه و حدود 3000 نمایندگی حقیقی و حقوقی در سطح کشور فعالیت می‌کند.

سرمایه شرکت بالغ بر 230 میلیارد تومان می‌باشد و سهامداران عمده آن به ترتیب دولت، شرکت پویافراز کیش، شرکت سرمایه‌گذاری ای.اف.جی.اچ کیش، شرکت سرمایه‌گذاری معین ملت، موسسه صندوق بازنشستگی، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین، شرکت پرشیاجاوید پویا.

تابعیت شرکت, ایرانی است و مرکز اصلی آن واقع در تهران, خیابان آیت اله طالقانی, شماره 3100 می باشد.

http://shahrebime.net/%d9%85%d8%b1%d8%a7%da%a9%d8%b2-%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%ae%d8%b3%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%db%8c%d9%85%d9%87-%d8%a2%d8%b3%db%8c%d8%a7/

بیمه آسیا حق بیمه تولیدی سال 93 نرخ رشد تولید% سهم در شرکت تولیدی% سهم از بازار تولیدی% ضریب خسارت سال 93
آتشسوزی 756.5 10.80% 3.60% 9.10% 42.9
باربری 230.1 29.80% 1.10% 11.70% 11.40%
حوادث 156.3 32.90% 0.70% 5.30% 28.40%
حوادث راننده 1043.9 44.40% 4.90% 11.00% 68.60%
بدنه اتومبیل 2709.9 16.00% 12.80% 19.80% 57.40%
شخص ثالث و مازاد 9730.1 35.20% 46.00% 11.20% 103.00%
درمان 3433.1 75.70% 16.20% 8.50% 78.70%
کشتی 24.4 -67.00% 0.10% 1.80% 26.90%
هواپیما 5.4 29.80% 0.03% 0.40% 6.20%
مهندسی 183.4 6.70% 0.90% 7.80% 34.50%
پول 7.6 3.40% 0.04% 7.10% 43.20%
مسئولیت 1334.2 30.10% 6.30% 11.70% 53.30%
اعتبار 0 -100.00% 0.00% 0.00% 458349.70%
نفت و انرژی 226.1 -22.60% 1.10% 6.30% 1.80%
سایر انواع 10.5 32.90% 0.00% 14.40% 4.20%
جمع غیر زندگی 19851.7 34.40% 93.90% 10.80% 76.30%
زندگی (عمر) 1284.1 27.40% 6.10% 6.00% 83.50%
جمع کل 21135.7 34.00% 100.00% 10.30% 76.40%