همان طور که می دانید در بیمه بدنه خسارت های وارده به اتومبیل خودمان را پرداخت می نماید ، بر عکس بیمه ثالث که خسارت های وارده به طرف مقابل را پرداخت می کند. با توجه به این که در بیمه بدنه برای هر بار استفاده از بیمه نامه فرانشیزی (فرانشیز یعنی مبلغی از خسارت که بیمه گذار باید پرداخت کند) مشخصی اعمال می گردد ،ما در این مقاله از وب سایت شهر بیمه به صورت کامل به شما توضیح خواهیم داد که در چه شرایطی پرداخت خسارت اتومبیل با هزینه شخصی خودمان به صرفه می باشد؟

بر خلاف بیمه ثالث ، در زمان استفاده از بیمه نامه بدنه ، در صورت دریافت خسارت بیمه بدنه ، تخفیف های بعدی شما کم نمی شود و به طور کامل صفر می شود ، به طور مثال اگر بیمه نامه بدنه شما 5 سال تخفیف عدم خسارت داشته باشد در صورتی که از بیمه نامه استفاده کنید ، تمام تخفیف های عدم خسارت از بین می رود.

به همین علت در صورتی که اتومبیل شما دچار سانحه رانندگی شود و آسیب ببینید امکان دارد پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه در بیمه بدنه به جای این که برای شما نفع اقتصادی داشته باشد ، شما را دچار زیان مالی کند ، بر همین اساس اگر اتومبیل شما مثلا سه میلیون تومان خسارت وارد گردد ما به دو دلیل مهم این میزان خسارت را برای استفاده از بیمه بدنه توصیه نخواهیم کرد :

جهت تمدید بیمه بدنه ، تخفیف عدم خسارت نخواهید داشت :

همان گونه که بالاتر توضیح دادیم اگر از بیمه بدنه خود استفاده کنید و خسارت دریافت نماید در زمان تمدید تخفیف های عدم خسارت اتومبیل شما صفر خواهد شد و بیمه نامه بدون تخفیف عدم خسارت صادر می گردد.

سابقه منفی بیمه گذار در صورت خسارت

در بعضی از شرکت های بیمه این به این علت که خسارت داشته اید ، سال بعد اتومبیل شما را بیمه نمی کنند . به طور مثال اگر سال قبل تحت پوشش شرکت بیمه ای قرار داشتید و برای تمدید بیمه نامه در سال جدید نیز می خواهید از همان شرکت بیمه نامه خود را تمدید کنید ، اگر در طول مدت بیمه ای خسارت دریافت کرده باشید ممکن است آن شرکت از صدور بیمه مجدد برای شما خودداری نماید.

به طور مثال اگر بیمه ای به ارزش 3 میلیون تومان خریداری نموده اید و اتومبیل شما به مبلغ 3 میلیون تومان دچار خسارت شده است و در ماه یازدهم بیمه هستید بهتر است اگه می توناید خسارت خود را تقبل و پرداخت کنید از بیمه بدنه استفاده نکنید تا تخفیف های شما از بین نرود

 نکته مهم:  برای پوشش های مثل اسید پاشی و یا سرقت خودرو و اموال بهتر است که از بیمه بدنه خودتان استفاده نمایید.

پرداخت خسارت های بیمه بدنه بابت خودرو‌های نامتعارف چگونه است؟

اتومبیل های با قیمت بیش از ششصد میلیون تومان در سال 1402 در رده خودروهای نامتعارف قرار گرفته اند. تعهد شرکت های بیمه از حداقل سی میلیون تومان و حداکثر آن ششصد میلیون تومان می باشد. در صورتی که اتومبیل شما بیش از یک میلیارد تومان ارزش داشته باشد ، باید مابقی مابه تفاوت آن را با هزینه شخصی خودتان پرداخت نمایید. در این صورت حتما توصیه می گردد از بیمه بدنه فراموش نکنید و حتما اتومبیل خود را بیمه نمایید.

جهت مشاوره و استعلام و یا خرید بیمه می توانید فرم زیر را پر کنید:

[EMS_Form_Builder id=1]