احتمالاً تا به حال با مفهوم بیمه عمر روبرو شده‌اید و شنیده‌اید که کسانی که بیشتر با بیمه عمر آشنا هستند، درباره جدول بیمه عمر صحبت می‌کنند. اگر که با بیمه عمر آشنایی چندانی نداشته باشیم نباید از اول سراغ جدول آن برویم؛ چون که دارای اطلاعات بسیار زیادی است و در نگاه اول ممکن است گیج‌کننده به نظر برسد. بنابراین اول باید با مفاهیم بیمه عمر آشنا شد تا بتوان از جدول آن اطلاعات مفیدی کسب کرد. در اینجا قصد داریم درباره جدول محاسبه بیمه عمر کارآفرین صحبت کنیم و اطلاعات پیچیده آن را بشکافیم.

چقدر بیمه عمر را می‌شناسیم؟

بیمه عمر در نگاه نخست کمی پیچیده به نظر می‌رسد؛ چرا که خدمات متنوعی ارائه می‌دهد و جزئیات زیادی دارد؛ اما اگر شروع کنیم به کسب اطلاعات درباره آن متوجه می‌شویم که چندان هم پیچیده نیست و احتمالاً برای خرید این بیمه ترغیب شویم!

بیمه عمر انواع مختلفی دارد. جامع‌ترین نوع از انواع بیمه‌های عمر، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری است. منظور از جدول محاسبه بیمه عمر کارآفرین در واقع جدول بیمه عمر و سرمایه‌گذاری آن است. اسم بیمه عمر و سرمایه‌گذاری خیلی درست انتخاب شده است؛ چون که این بیمه هم خدمات بیمه‌ای در طول قرارداد شما دارد و هم برای سرمایه‌گذاری محل مناسبی محسوب می‌شود.

قرارداد این بیمه معمولاً بین 5 تا 30 سال است. در طول مدت قرارداد بیمه‌گزار باید حق بیمه عمر خود را پرداخت کند و در قبال آن از پوشش‌های این بیمه می‌تواند استفاده کند. در پایان قرارداد نیز اندوخته عمر که شامل حق بیمه‌های پرداختی و سودهای تعلق یافته به آن است، به بیمه‌گزار تحویل داده می‌شود.

درصورتی‌که بیمه‌گزار قبل از پایان قرارداد خود فوت کند، مبلغی تحت عنوان سرمایه فوت به ذی‌نفعانش می‌رسد.

حال که درباره کلیات این بیمه اطلاعاتی کسب کردیم بهتر است سراغ جدول محاسبه بیمه عمر کارآفرین برویم تا ببینیم این جدول شامل چه اطلاعاتی می‌شود.

بیمه عمر در دوران حیات و فوت خدماتی برای بیمه‌گزار دارد.

اطلاعات موجود در جدول محاسبه بیمه عمر کارآفرین

جدول محاسبه بیمه عمر کارآفرین دارای اطلاعات بسیار زیادی است. یکی از مهم‌ترین آن‌ها، اطلاعاتی درباره پوشش‌های این بیمه است. قبل از بررسی این موضوع باید ببینیم بیمه عمر و سرمایه‌گذاری کارآفرین چه پوشش‌هایی ارائه می‌دهد.

پوشش‌های بیمه عمر و سرمایه‌گذاری کارآفرین

پوشش‌هایی که این بیمه ارائه می‌دهد همه در جدول محاسبه بیمه عمر کارآفرین موجود است. همچنین میزان سقف تعهد هر یک از این پوشش‌ها در هرسال از قرارداد بیمه عمر در جدول مشخص است. پوشش‌هایی که بیمه عمر و سرمایه‌گذاری کارآفرین ارائه می‌دهد عبارتند از:

فوت

این پوشش تنها پوشش اجباری بیمه عمر و سرمایه‌گذاری است. درصورتی‌که بیمه‌گزار در طول قرارداد خود فوت کند، مبلغی تحت عنوان سرمایه فوت به ذی‌نفعان وی تعلق می‌گیرد. مبلغ سرمایه فوت در هرسال از قرارداد در جدول محاسبه بیمه عمر کارآفرین مشخص است.

ذی‌نفعان بیمه‌گزار ابتدای قرارداد توسط خود او انتخاب می‌شوند. اگر بیمه‌گزار ذی‌نفعان خود را انتخاب نکرده باشد، سرمایه فوت طبق قانون ارث به وراث او تعلق می‌گیرد.

با داشتن بیمه عمر، در صورت فوت بیمه‌گزار خانواده وی دچار مشکلات مالی نخواهند شد.

فوت بر اثر حادثه

درصورتی‌که بیمه‌گزار این پوشش را انتخاب کرده باشد و در طول قرارداد خود بر اثر بروز حادثه‌ای فوت کند، علاوه بر سرمایه فوت مبلغی تحت عنوان سرمایه فوت در اثر حادثه نیز به ذی‌نفعان او خواهد رسید. میزان سرمایه فوت در اثر حادثه در هر یک از سال‌های قرارداد نیز در جدول محاسبه بیمه عمر کارآفرین عنوان شده است.

در صورت فوت بر اثر حادثه، سرمایه قابل توجهی به خانواده بیمه‌گزار تعلق می‌گیرد.

امراض خاص

5 بیماری سکته قلبی، سکته مغزی، سرطان، گرفتگی رگ قلب و پیوند اعضای اصلی بدن جزو امراض خاص محسوب می‌شوند. درصورتی‌که بیمه‌گزار این پوشش را خریداری کرده باشد و در طول قرارداد خود دچار یکی از این امراض شود، مطابق بیمه‌نامه می‌تواند از بیمه عمر خود خسارت دریافت کند و از آن برای هزینه درمان خود استفاده کند. سقف تعهد این پوشش در هرسال قرارداد در جدول محاسبه بیمه عمر کارآفرین موجود است.

قبل از خرید حتماً شرایط این پوشش را در بیمه‌های عمر مختلف بررسی کنید! شرکت‌های بیمه تفاوت‌هایی در این پوشش ممکن است با یکدیگر داشته باشند.

ازکارافتادگی و معافیت از پرداخت حق بیمه

یکی دیگر از پوشش‌هایی که بیمه عمر کارآفرین ارائه می‌دهد ازکارافتادگی و به دنبال آن معافیت بیمه‌گزار از پرداخت حق بیمه است. درصورتی‌که بر اثر بروز حادثه‌ای بیمه‌گزار ازکارافتاده شود و دیگر نتواند به کار خود ادامه دهد، شرکت بیمه به جای او حق بیمه عمر را پرداخت می‌کند و قرارداد بیمه عمر وی مثل قبل پابرجا باقی می‌ماند.

درباره این پوشش در جدول محاسبه بیمه عمر کارآفرین چیزی عنوان نشده است.

اطلاعات مالی جدول محاسبه بیمه عمر کارآفرین

دسته‌ای دیگر از اطلاعاتی که در جدول محاسبه بیمه عمر کارآفرین موجود است، اطلاعات مالی یا مربوط به بخش سرمایه‌گذاری این بیمه است. با استفاده از جدول محاسبه بیمه عمر کارآفرین می‌توان فهمید که در هرسال از قرارداد بیمه عمر چه مبلغی باید پرداخت، مجموع حق بیمه‌های پرداختی تا آن سال چقدر است و اندوخته بیمه‌گزار در پایان قرارداد چقدر می‌شود.

طبق این جدول می‌توانیم ملاحظه کنیم که در پایان قرارداد با پرداخت مجموع چقدر حق بیمه، چه مقدار اندوخته نصیبمان خواهد شد.

بیمه عمر کارآفرین؛ یک بیمه برای 2 نفر!

بعضی از بیمه‌های عمر یک ویژگی منحصربه‌فرد را در اختیار بیمه‌گزاران خود قرار داده‌اند. این ویژگی را بیمه عمر کارآفرین هم دارد. بیمه عمر کارآفرین می‌تواند یک بیمه 2 نفره باشد؛ یعنی بیمه‌گزار یک بیمه‌نامه برای 2 نفر تهیه کند. در این صورت بیمه‌گزار یک حق بیمه می‌پردازد اما 2 نفر از پوشش‌های آن استفاده می‌کنند. یک اندوخته در پایان قرارداد دارد اما هر 2 نفر بیمه‌شده از پوشش فوت برخوردار هستند.
جدول محاسبه بیمه عمر کارآفرین در این حالت کمی فرق دارد. در این حالت تمام اطلاعات هر دو نفر بیمه‌شده در جدول موجود است و یکی را بیمه‌شده اصلی و دیگری را بیمه‌شده فرعی مورد خطاب قرار داده است. همچنین مقدار سقف تعهد بیمه عمر در برابر هر یک از پوشش‌ها در هرسال از قرارداد بیمه، برای هر یک مشخص شده است.
پیشنهاد می‌شود زوج‌ها از این حالت بیمه عمر استفاده کنند و برای مثال ترجیحاً کسی این حالت را مشترک با پدر یا فرزند خود استفاده نکند.

نمونه‌ای از جدول بیمه عمر کارآفرین برای 2 بیمه‌شده مانند زیر است:

همان‌طور که به‌طور مفصل توضیح داده شد بیمه عمر کارآفرین مزایای زیادی از جمله قابلیت استفاده برای 2 نفر را دارد. قبل از اینکه بخواهیم درباره خرید این بیمه یا عدم خرید این بیمه تصمیم بگیریم باید آن را با جزئیات بیشتری بشناسیم. خدماتی که بیمه عمر شرکت‌های مختلف ارائه می‌دهند تا حد زیادی یکسان‌اند اما تفاوت‌های مختصری با یکدیگر دارند که همین تفاوت‌ها می‌تواند تعیین کند کدام بیمه برای ما مناسب‌تر است. بنابراین بهترین راه برای خرید بیمه عمر می‌تواند مقایسه شرایط این بیمه‌ها باشد. اگر بخواهیم خودمان اقدام به مقایسه این شرایط کنیم باید از تمام شرکت‌های بیمه استعلام بگیریم و پس از دریافت مشاوره و مقایسه جدول‌ها، اقدام به انتخاب مناسب‌ترین بیمه عمر کنیم. این کار قطعاً بسیار زمان‌بر و دشوار است و از حوصله و توان خیلی از ماها خارج است. اما می‌توان برای این مقایسه به روش‌های ساده‌تری هم فکر کرد

تماس با کارشناسان بخش مشاوره رایگان ما

راهنمای خرید بیمه عمر

سامانه شهر بیمه  با توجه به ماهیت کارگزاری بیمه‌ای که دارد همواره همراه مطمئنی برای همه بیمه‌گذاران در انتخاب بهترین بیمه عمر بوده است. از آنجایی که رویکرد شهربیمه در خرید هر نوع بیمه‌نامه‌ای از جمله خرید بیمه عمر مبتنی بر ارائه مشاوره تخصصی است، می‌توانید جهت خرید بیمه عمر از طریق تکمیل فرم موجود در لینک زیر منتظر تماس مشاوران ما باشید.↓

[EMS_Form_Builder id=7]