بر اساس قانون جدید بیمه ثالث شرکت های بیمه ای در زمان صدور و یا تمدید بیمه ثالث باید گواهینامه را در بیمه نامه ثالث ثبت نمایند ، به این صورت شرکت های بیمه ای ملزم به انجام این کار شده اند . در زمان صدور بیمه این اطلاعات ثبت شده و نیز تمامی این داده ها به صورت مستقیم به بیمه مرکزی کشور ارسال می گردد. ما در این مقاله به صورت کامل جزییات این قانون را به شما شرح می دهیم . پس در ادامه با سایت شهر بیمه همراه باشید.

از قانون جدید ثبت اطلاعات گواهینامه در بیمه ثالث چه می دانید؟

یکی از اساسی ترین نکاتی که باید قبل از ثبت گواهینامه در بیمه های ثالث مطرح می گردد این مورد می باشد که آیا این کار اجباری می باشد ؟ قطعا پاسخ بله است ، بر طبق قوانین جدید بیمه مرکزی کشور ، شرکت های بیمه ای باید اطلاعات گواهینامه را در زمان صدور ثبت نمایند.

شما به احتمال زیاد می دانید که مجازات رانندگی شخص بدون گواهی نامه خیلی سنگین می باشد ، پس با ثبت نمون گواهی نامه در زمان صدور بیمه ثالث این مشکلات تا حدودی رفع می شود .

 نکات مهم ثبت گواهینامه در بیمه ثالث

یکی از نکته های مهمی که مطمینا در آینده نیز لحاظ می شود ، بحث راننده مجور شده بیمه های ثالث می باشد که تخفیف های بیمه روی هر گواهینامه هر راننده در آینده ثبت شود تا به این روش راننده های کم ریسک از راننده های پر ریسک جدا شوند .

نکته دیگر این است که اگر شخص گواهینامه ندارد ، شرکت های بیمه ای هیچ گونه تعهدی و مسئولیت برای خسارت های ناشی از تصادف و حادثه ها ندارد و شرکت بیمه گر ، هیچ پرداختی به بیمه گذار ندارد.

ثبت گواهینامه در زمان پرداخت خسارت

نکته بسیار مهمی که باید آن را مد نظر داشته باشید این می باشد که در صورتی که در تصادف و یا این که در حادثه ای شما مقصر شناخته بشوید و همچنین گواهینامه نیز نداشته باشید ، شرکت های بیمه ای هیچ گونه تعهدی در مورد خسارت نخواهند داشت ، و شخص حتما باید همیشه دریافت و یا تمدید گواهینامه را در الویت کاری های خود بگذارد.

وظایت دارندگان بیمه شخص ثالث

حال این سوال پیش می آید که در این قانون جدید اگر شخصی در حال حاضر بیمه ثالث فعالی داشته باشید آیا باید در بیمه نامه خود تغییری بدهد ؟ خیر نیازی نیست ، اگر بیمه گذار داری بیمه نامه فعالی می باشد نیاز به تغییر خاصی نمی باشد ، ولی در زمان تمدید حتما باید گواهینامه را در بیمه نامه جدید ثبت نمایید.

نکنه های مهم و تکمیلی ثبت گواهینامه در بیمه ثالث

در صورتی که شما قبل از قانون جدید ، بیمه ثالث خریداری و تمدید کرده اید در حال حاضر می توانید خسارت دریافت نمایید ، زیرا بیمه نامه شما معتبر می باشد.

برای صدور و نیز تمدید بیمه ثالث ، اطلاعات گواهی نامه یک نفر از اشخاصی که از اتومبیل استفاده می کنند کافی می باشد .

شما باید گواهی نامه معتبر و همچنین دارای اعتبار از لحاظ تاریخ آن را داشته باشید.

سوالات متداول

  • آیا ثبت گواهی نامه در بیمه شخص ثالث اجباری می باشد؟
  • بله ، در حقیقت بر طبق قانون جدید برای صادر شدن و همچنین تمدید بیمه نامه باید گواهینامه در سامانه بیمه ای ثبت گردد.

  • در صورتی که گواهی نامه در بیمه ثالث ثبت نگردد خسارت پرداخت می گردد ؟

بر طبق قانون جدید خسارت برای اشخاصی پرداخت می گردد که پیش از این قانون بیمه را صادر کرده باشند و یا در زمان صدور بیمه و دریافت خسارت باید اطلاعات گواهینامه ثبت کنند.

  • اطلاعات بیمه گذاران در چه سامانه ای ثبت می شود ؟
  • کلیه اطلاعات مورد نیاز در سایت سنهاب بیمه مرکزی ثبت می شود .

  • شما از طریق فرم زیر می توانید به راحتی با شهر بیمه ارتباط برقرار کرده ، و کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت .اگر سوالی در زمینه خرید انواع بیمه نامه دارید نیز می توانید فرم زیر را پر کنید.
  • [EMS_Form_Builder id=1]