نکات مهم در انتخاب بهترین بیمه ثالث و حوادث راننده

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، هر سال یک بار براساس نتایج و معیارهای بسیار زیادی ، شرکت های بیمه ای را رتبه بندی می کند ، که این رتبه و

درجه بندی به مشتریان کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشند.

پوشش مالی :

این پوشش خسارات مالی وارده به اشخاص ثالث را تحت پوشش قرار می دهد.

توصیه شهر بیمه : پیشنهاد می گردد با توجه به افزایش قیمت خودرو ها  همیشه پوشش مالی بیشتری را انتخاب نمایید،

میزان رضایت مشتری:

این معیار به ما نشان می دهد ، مشتریان فعلی و حال حاضر شرکت بیمه ای ، به چه میزان از جبران خسارات وارده و همچنین پاسخگویی و پشتیانی و شبکه فروش

شرکت بیمه ای رضایت دارند.

 

توانگری مالی شرکت های بیمه ای:

این معیار سنجش به این معنی است که شرکت بیمه ای چقدر توانایی عمل به تعهدات خود را دارد ، مطمینا شرکت هایی قابل اعتماد تر هستند که

توانگری مالی بالاتری داشته باشند.

 

  • مدت زمان پاسخگویی به شکایات :

از مهم ترین عوامل در استفاده بیمه ثالث ، سرعت و سهولت جبران خسارات وارده است ، هر جقدر زمان پرداخت خسارت کوتاه تر باشد ، آن شرکت بهتر است.

  • پرداخت خسارت سیار :

    این قابلیت ویژه موجب می‌گردد  رداخت خسارت‌های پایین در محل حادثه، بدون نیاز به مراجعه به مراکز پرداخت خسارت صورت گیرد.

  • تعداد مراکز پرداخت خسارت :

    مطمینا هر چه  قدر تعداد مراکز پرداخت خسارت و رسیدگی به مشکلات بیشتر باشد، شخص بیمه شده سریعتر و با دردسر کمتر خسارت خود را دریافت می‌کند و رضایت بیشتر است.

 

اطلاعاتی درباره بیمه شخص ثالث

در میان انواع طرح‌های بیمه‌ای، بیمه شخص ثالث تنها بیمه اجباری و با بیشترین سهم از بازار، پرطرفدارترین بیمه بین ایرانیان محسوب می‌شود. این بیمه‌نامه کلیه خسارت‌های جانی و مالی وارد شده به شخص زیان دیده در حادثه یا وسیله نقلیه وی را تا سقف تعهدات بیمه جبران می‌کند. منظور از شخص ثالث در این بیمه‌نامه فرد (یا افرادی) است که توسط راننده مقصر دچار خسارت جانی و مالی شده‌اند.

تمامی شرکت‌های بیمه، ‌بيمه شخص ثالث را ارائه می‌دهند و نرخ حق بیمه آن در حداقل پوشش در تمامی شرکت‌ها تقریبا یکسان است و رقابت اصلی شرکت‌های بیمه بر روی کیفیت ارائه این بیمه است. شهر بیمه ، سعی دارد با استفاده از منابع معتبر و دقیق، شما را در انتخاب بهترین بیمه ثالث همراهی کند. در این بخش علاوه بر بررسی مباحث بیمه ثالث مانند پوشش‌های مالی و جانی قابل جبران، حداقل و حداکثر تعهد مالی و جانی و… خواهیم پرداخت.

بیمه ثالث در سال 98 تغییراتی خواهد داشت، و بیمه شخص ثالث راننده‌محور خواهد شد. بر این اساس این بیمه به جای خودرو به راننده تعلق می‌گیرد. بنابراین راننده‌هایی که بهتر رانندگی می‌کنند هزینه کمتری برای بیمه شخص ثالث پرداخت خواهند کرد و این امر باعث می‌شود رانندگان جهت دریافت تخفیف بیمه‌ای بیشتر مقررات راهنمایی و رانندگی را بهتر رعایت کنند.

بیمه کدام خسارت‌های مالی و جانی واردشده را پرداخت می‌کند؟

خسارت‌های وارده به سرنشینان خودروی مقصر به‌غیراز راننده مقصر
خسارت جانی وارده به راننده مسبب حادثه
خسارت‌های جانی وارده به عابرین پیاده، راننده و سرنشینان خودروی زیان‌دیده
خسارت‌های مالی وارده به خودروی زیان‌دیده
خسارت پس از برخورد خودرو با اشیاء ثابت

حداقل و حداکثر تعهد مالی و جانی بیمه ثالث چقدر است؟

حداقل پوشش مالی بیمه ثالث هر ساله با توجه به نرخ دیه مشخص می‌شود و در سال 1398 از حداقل 9 میلیون تا حداکثر 180 میلیون تومان خسارت را تحت پوشش قرار می‌دهد. شما می‌توانید مبلغ این پوشش‌ها را در صفحه مقایسه قیمت بیمه شخص ثالث وب‌سایت شهر بیمه مشاهده کنید. پیشنهاد ما این است که هنگام انتخاب پوشش مالی از پوشش‌های بالاتر استفاده کنید تا زمان بروز حادثه‌ای که خسارتی بالای 9میلیون دارد، دچار مشکل نشوید. سقف پوشش بیمه حوادث راننده تا 270 میلیون و سقف پوشش جانی افراد ثالث حادثه دیده 360 میلیون تومان است.

بیمه حوادث راننده چیست؟

بر اساس قانون بیمه‌ شخص ثالث برای جبران خسارت‌های جانی وارد شده به راننده مقصر بیمه حوادث راننده همراه این بیمه‌نامه ارائه می‌شود. بیمه حوادث سرنشین نیاز به خرید بیمه‌نامه جدا ندارد و همراه با بیمه‌نامه شخص ثالث عرضه می‌شود. سقف پوشش حوادث راننده در سال 98، 270 میلیون تومان است.

نحوه پرداخت غرامت به راننده مقصر در بیمه‌نامه حوادث راننده چگونه است؟ غرامت در صورتی که جزء استثنائات نباشد و راننده مقصر گواهینامه مجاز داشته باشد و یا راننده مقصر حادثه فوت کند و یا دچار نقص عضو به صورت کلی یا جزئی بشود پرداخت می‌شود.

الحاقیه بیمه ثالث به چه معناست؟

کوپن بیمه‌نامه ثالث از ابتدای سال 97 حذف شد، اما این قانون در تمامی شرکت‌ها بصورت همزمان اجرا نگردید و برخی شرکت‌ها آنرا بصورت کامل حذف نکرده‌اند. به احتمال زیاد قانون حذف کوپن از سال آینده بطور کامل از بیمه‌نامه‌ها حذف خواهد شد و بیمه‌نامه از حالت کاغذی خود خارج شده و بصورت کارت هوشمند بیمه ثالث همراه با QR-کد عرضه خواهد شد. با حذف کوپن از بیمه‌نامه، برای دریافت خسارت نیاز از است از کپی بیمه‌نامه استفاده شود.

قیمت بیمه شخص ثالث چگونه محاسبه می‌ شود؟

فرمول محاسبه بیمه شخص ثالث در محاسبه‌گر شهر بیمه ، بهترین قیمت خودرو شما را محاسبه می‌کند. هنگام محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث 98 عوامل گوناگونی را باید در نظر گرفت. این عوامل عبارتند از:

حق بیمه پایه ابلاغ شده توسط بیمه مرکزی

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث هر ساله بر اساس دیه کامل یک انسان در ماه‌ حرام است و قوه قضائیه با انتشار بخشنامه‌ای دیه کامل انسان در ماه حرام را اعلام می‌کند. بیمه مرکزی نیز بر اساس مبلغ دیه حداقل و حداکثر مبلغ حق بیمه شخص ثالث را تعیین و به شرکت‌های بیمه ابلاغ می‌کند. البته مبلغ حق بیمه می‌تواند تحت تاثیر عواملی مانند تخفیف یا تغییر برخی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت افزایش یا کاهش یابد.

نوع، مدل و سال ساخت وسیله نقلیه

وسایل نقلیه انواع گوناگونی دارند که قیمت بیمه شخص ثالث متناسب با نوع، مدل و سال ساخت آن متفاوت خواهد بود.

 کاربری خودرو

کاربری هر وسیله نقلیه متفاوت است و بر همین اساس ریسک بروز حادثه در وسایل نقلیه متفاوت خواهد بود. مثلا خودروهای تاکسی نسبت به خودروهای شخصی در معرض خطرات بیشتری قرار می‌گیرند بنابراین مبلغ حق بیمه آنها بیشتر است.

میزان پوشش بیمه‌نامه شخص‌ثالث

‌میزان پوشش مالی بیمه‌نامه، تعهد مالی شرکت بیمه را در مقابل بیمه‌گزار مشخص می‌نماید. بیمه مرکزی هر ساله حداقل و حداکثر میزان پوشش مالی را تعیین می‌کند و برای سال 98 این پوشش از مبلغ 9 میلیون تا 180 میلیون تومان تعیین شده است. بیمه‌گزار می‌تواند با انتخاب پوشش‌های بالاتر از خدمات بیشتری بهره‌مند شود.

مدت قرار داد

مدت اعتبار بیمه شخص ثالث می‌تواند از چند ماه تا یک سال متفاوت باشد. دقت داشته باشید در خرید بیمه کوتاه‌مدت، قیمت کمی بالاتر محاسبه می‌شود. بنابراین بهتر است هنگام خرید بیمه‌نامه مدت قرارداد را یک ساله انتخاب کنید. شما می‌توانید بجای خرید بیمه‌نامه یکساله، چهار بیمه سه ماهه (همانند بیمه قسطی و بدون نیاز به چک) خریداری کنید.

تخفیف شرکت بیمه

بیمه مرکزی هر ساله حداقل و حداکثر حق بیمه را به شرکت‌های بیمه ابلاغ می‌کند بر این اساس شرکت‌های بیمه می‌توانند در این بازه قیمتی، مبلغی را که برایشان مطلوب است به عنوان حق بیمه به متقاضیان بیمه شخص ثالث اعلام کنند و تخفیف دهند.

علاوه بر موارد ذکر شده عوامل دیگری همچون جریمه دیرکرد و تخفیف عدم خسارت بر قیمت این بیمه تاثیرگذارند که ادامه به بیان آن می‌پردازیم.

جریمه دیرکرد بيمه شخص ثالث چطور محاسبه می‌شود؟

از آنجایی که بیمه ثالث برای تمامی دارندگان وسایل نقلیه اجباری است، تمدید به موقع آن بسیار مهم است. چنانچه در تمدید بیمه شخص ثالث تاخیری بیفتد بابت هرروز دیرکرد مبلغی به حق بیمه اضافه خواهد شد. لازم به ذکر است که جریمه دیرکرد فقط تا یک سال( 365 روز) محاسبه و به‌حق بیمه اضافه می‌شود و جریمه‌­ای به تاخیر بیش از یک‌سال تعلق نمی­‌گیرد.

اگر جز آن دسته از افراد هستید که تاریخ انقضای بیمه ثالث خود را فراموش می‌کنید؛ حتماً همین حالا تاریخ انقضای بیمه‌نامه‌تان را در یادآور بیمه ثالث شهر بیمه ثبت کنید تا شهر بیمه مدتی قبل از رسیدن به زمان تمدید بیمه با ارسال پیامک یادآوری، موعد سررسید بیمه را به شما اطلاع دهد.

جدول تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث

از عوامل تاثیر گذار بر نرخ بیمه شخص ثالث تخفیف عدم خسارت بیمه است. در صورتی که خودروی شما در مدت ‌بیمه‌نامه دچار حادثه نشده باشد شرکت بیمه موظف است به تعداد سال‌های عدم استفاده از بیمه ثالث به بیمه گزار تخفیف دهد.

نحوه محاسبه تخفیف در جدول زیر قابل مشاهده است:

تخفیف عدم خسارت سال اول سال دوم سال سوم سال چهارم سال پنجم سال ششم سال هفتم سال هشتم سال نهم سال دهم سال یازدهم سال دوازدهم سال سیزدهم سال چهاردهم
مقدار درصد تخفیف ۵% ۱۰% ۱۵% ۲۰% ۲۵% ۳۰% ۳۵% ۴۰% ۴۵% ۵۰% ۵۵% ۶۰% ۶۵% ۷۰%

در قانون جدید بیمه شخص ثالث راننده محور (که در سال 98 اجرایی خواهد شد) علاوه بر موارد ذکر شده عوامل دیگری از جمله: پرخطر یا کم‌خطر بودن راننده، باسابقه یا تازه‌کار بودن، زن یا مرد بودن راننده و جوان یا پیر بودن راننده بر قیمت بیمه ثالث تاثیر خواهند گذاشت.

شرایط انتقال بیمه شخص ثالث در نقل ‌و انتقال خودرو

در شرایط متفاوتی فرد ممکن است قصد انتقال بیمه شخص ثالث خود را داشته باشد.

انتقال بيمه شخص ثالث به مالک جدید خودرو

در صورت انتقال مالکیت خودرو مالک جدید می‌تواند بیمه‌نامه را به نام خود تغییر دهد. برای اینکار کافیست فروشنده و مالک جدید خودرو به یکی از نمایندگی‌های صادرکننده بیمه مراجعه نمایند. در این حالت عدم انتقال رسمی بیمه‌نامه ممنوعیتی نخواهد داشت زیرا شماره شاسی خودرو در بیمه‌نامه درج شده است و کارت جدید خودرو به نام مالک جدید است.

انتقال تخفیفات بيمه شخص ثالث خودرو

در صورتی که مالک قبلی خودرو قصد انتقال بیمه‌نامه به مالک جدید خودرو را نداشته باشد و بخواهد تخفیفات بیمه را برای خود نگه دارد یا به شخص دیگری انتقال دهد می‌تواند با مراجعه به نمایندگی صادر کنند بیمه جهت انتقال تخفیفات بیمه اقدام کند.

در انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به قانون خودروهای با کاربری مشابه توجه داشته باشید. به طور مثال امکان انتقال تخفیف از خودروی سواری به خودرو بارکش وجود ندارد. همچنین انتقال تخفیف بیمه‌نامه در یک خانواده امکان پذیر است.

مدارک لازم برای انتقال تخفیف عدم خسارت

  • اصل و کپی سند خودروی جدید
  • بیمه‌نامه خودرو جدید
  • کپی سند خودروی قدیم
  • کپی بیمه‌نامه خودروی قدیم
  • اصل الحاقیه حذف سوابق خودروی قدیم

علت اختلاف نرخ بیمه ثالث شرکت‌های مختلف چیست؟

۱- امکان تخفیف ۲٫۵ درصدی بر اساس قانون بیمه‌مرکزی شرکت‌های بیمه تنها می‌توانند تخفیف ۲٫۵ درصدی را برای مشتریان خود در نظر بگیرند و برای ارائه تخفیف‌های بالاتر بایستی مجوزهای مربوطه را از بیمه مرکزی دریافت کنند، بیمه‌مرکزی نیز برای اعطای مجوز به این نوع تخفیف به شرکت‌ها باید سطح توان‌گری مالی شرکت‌ها، شرایط عمومی بازار و البته حفظ رقابت‌پذیری بین شرکت‌های بیمه را در نظر بگیرد. برعکس این موضوع هم صدق می‌کند؛ یعنی شرکت‌های بیمه برای دریافت حق‌ بیمه بیشتر از ۲٫۵ درصد نیز باید از بیمه‌مرکزی، مجوزهای لازم را دریافت کنند که معمولاً این درصد بالاتر به علت خدمات بیشتری است توسط این شرکت‌ها ارائه می‌شود.

۲- شرکت­‌های بیمه می‌­توانند تعهدات مالی بیشتر، تا سقف ۱۵۴ میلیون تومان را ارائه دهند. در­صورتی­‌که پوشش مالی بیشتر از حداقل مصوب انتخاب شود، حق­‌بیمه شرکت­‌ها با یکدیگر تفاوت خواهد کرد و شرکت­ها با توجه به توان­‌گری و مدیریت ریسک خود، حق­‌بیمه را پیشنهاد می‌­دهند.

توان‌گری مالی شرکت‌های بیمه چیست و چه کمکی به مشتریان می‌کند؟

توان‌گری مالی شرکت بیمه یکی از شاخص‌های مهمی است که می‌تواند به مشتریان کمک کند تا انتخاب بهتری از میان شرکت‌های بیمه داشته باشند، که هرسال توسطبیمه‌مرکزی اعلام می‌شود. توان‌گری مالی به زبان ساده به این معناست که چقدر یک شرکت بیمه توانایی عمل به تعهدات خود را دارد.

تعاریف سطوح توان‌گری
در وضعیت مطلوب قرار دارند، نسبت توان‌گری آن‌ها برابر ۱۰۰ درصد و یا بیشتر است. وضعیت مطلوبی دارند. سطح توان‌گری ۱
بیش از ۷۰ درصد و کمتر از ۱۰۰ درصد است. توانایی ایفای تعهدات خود را دارند ولی باید برای رسیدن به شرایط مطلوب، وضعیت مالی خود را تقویت کنند. سطح توان‌گری ۲
بیش از ۵۰ درصد و کمتر از ۷۰ درصد است. باید علاوه بر اعلام برنامه ترمیم وضعیت مالی دو ساله به تفکیک هر سال، برنامه افزایش سرمایه برای ۲ سال آتی را نیز ارائه کنند. سطح توان‌گری ۳
بیش از ۱۰ درصد و کمتر از ۵۰ درصد است. شرکت‌هایی که در سطح چهار قرار می‌گیرند باید برنامه ترمیم وضعیت مالی و برنامه افزایش سرمایه برای سال آینده ارائه و تمهیدات لازم جهت ارتقاء سطح توان‌گری خود را ارائه نمایند. سطح توان‌گری ۴
کمتر از ۱۰ درصد است. چنانچه نسبت توان‌گری موسسه بیمه در سطح پنج باشد، بیمه‌مرکزی مجاز است پروانه فعالیت موسسه بیمه را در یک یا چند رشته بیمه‌ای تعلیق یا ابطال نماید. سطح توان‌گری۵

 

چه زمانی کروکی کشیدن در تصادف لازم است؟

بسیاری از رانندگان ممکن است در حین رانندگی دچار حادثه شوند که بسته به شرایط موجود، ترسیم یا ترسیم نکردن کروکی حائز اهمیت می‌شود. در ادامه برخی از شرایطی را که کشیدن کروکی برای پرداخت خسارت الزامی است بیان شده است:

  • یکی از طرفین مدارک لازم رانندگی مانند بیمه‌نامه، گواهینامه را نداشته باشد.
  • زمانی‌که یکی از طرفین در حال حرکت دنده‌عقب باشد.
  • زمانی‌که حادثه منجر به جراحت، صدمه‌بدنی و یا فوت باشد.
  • زمانی‌که یکی از طرفین یا هردو دارنده موتورسیکلت باشند.
  • زمانی‌که یکی از طرفین راننده وسیله نقلیه سنگین باشد.
  • زمانی‌که یکی از طرفین تصادف، وسیله نقلیه نظامی باشد.
  • زمانی‌که تصادف چندمرحله‌ای باشد، یعنی وسیله نقلیه بعد از برخورد با وسیله دیگر به جدول، درخت، … برخورد کند.
  • زمانی‌که تصادف باشئ ثابت باشد.

در صورت که طی حادثه خسارت بدنی رخ ندهد و خسارت زیر 9 میلیون تومان با رضایت طرفین حادثه و در صورت توافق شرکت بیمه، نیاز به کشیدن کروکی نیست و می‌توانید خسارت خود را از شرکت بیمه دریافت کنید.

خسارت افت قیمت خودرو چطور محاسبه می‌شود؟

خسارت افت قیمت خودرو بر اثر تصادف، تحت پوشش هیچ بیمه‌نامه‌ای قرار نمی‌گیرد و زیان‌­دیده برای دریافت آن باید به شورای حل اختلاف محل زندگی خود مراجعه کند. پس از ثبت دادخواست در شورای حل اختلاف، کارشناس مربوط به تصادفات با بررسی خودرو، خسارت افت قیمت را محاسبه می‌کند. این هزینه به‌عنوان درصدی از ارزش خودرو با در نظر گرفتن سال ساخت خودرو محاسبه می‌شود.

اگر صحنه تصادف به‌هم خورد چطور خسارت بگیریم؟

زمانی که سهوا یا عمدا قبل از رسیدن کارشناسان راهور صحنه تصادف به هم بخورد؛ طرفین حادثه با مراجعه به مراجع قضایی می‌توانند درخواست بازسازی صحنه را بدهند. اگر یک یا دو طرف حادثه صحنه تصادف را ترک کنند و یا وضعیت خودروها را به شکلی تغییر دهند که افسر پلیس امکان ارزیابی کارشناسانه نداشته باشد، در این صورت تصادف صحنه به‌هم‌خورده اتفاق افتاده است. در چنین شرایطی کروکی فرضی فرم و غیرفرم با توجه به نظرات و اظهارات طرفین حادثه ترسیم می‌شود.

شرایط استفاده هم‌زمان از بیمه شخص ثالث مقصر و بیمه بدنه زیان‌دیده

بر اساس قانون بیمه ثالث در صورتی که در حادثه تصادف راننده بیمه‌گزار مقصر شناخته شود، بیمه بدنه خسارت وارد شده به خودرو وی را پرداخت خواهد کرد. همچین در صورتی که خسارت وارد شده به خودروی بیمه‌گزار بالاتر از سقف پوشش خریداری شده باشد، بیمه بدنه باقیمانده خسارت را پرداخت خواهد کرد. در شرایطی که در حادثه تصادف راننده خودرو مقصر فرار کرده باشد نیز بیمه بدنه خسارت وارد شده را پرداخت خواهد کرد. در صورتی که در حادثه تصادف خودروی زیان‌دیده در دسته خودروهای گران‌قیمت باشد نیز بیمه بدنه ما به تفاوت خسارت را پرداخت خواهد کرد.

 

از زمان وقوع تصادف تا زمان پرداخت دیه توسط شرکت بیمه یا صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، چه مراحلی طی می‌شود؟

  • تماس با پلیس ۱۱۰ یا پلیس راهور ۱۲۰
  • حضور امدادگران فوریت‌های پزشکی در محل، برای معاینه مصدومین یا حضور آمبولانس شهرداری برای انتقال جسد به سردخانه
  • حضور عوامل پلیس راهور، جهت تهیه کروکی غیرسازشی
  • حضور عوامل کلانتری یا پاسگاه انتظامی منطقه برای تهیه صورت‌جلسه جهت ارائه به مقامات قضایی
  • انتقال خودروی مقصر و یا خودروهای طرفین به نزدیک‌‌ترین پارکینگ
  • معرفی مقصر حادثه به یگان انتظامی
  • مراجعه مقصر به شرکت بیمه جهت تشکیل پرونده اولیه
  • معرفی مجروحان حادثه یا بستگان درجه‌یک آن‌ها به یگان انتظامی جهت شکایت علیه مقصر
  • معرفی مجروحین حادثه به پزشکی قانونی توسط کلانتری
  • ارسال برگ معاینه پزشک قانونی به یگان انتظامی یا مراجع قضایی
  • ارسال پرونده از یگان انتظامی به دادسرا
  • احضار مقصر و زیان‌دیده، برای تکمیل مراحل بازجویی
  • ابلاغ رای دادگاه به طرفین حادثه
  • در صورت عدم‌اعتراض به رای دادگاه، طرفین می‌توانند با در دست داشتن رای دادگاه، جهت دریافت دیه به شرکت‌بیمه یا صندوق تأمین خسارت‌های بدنی مراجعه کنند.
  • ارسال مدارک تکمیلی از دادگاه مربوطه به شرکت‌بیمه یا صندوق تأمین خسارت‌های بدنی.
  • بررسی پرونده توسط کارشناسان بیمه یا ارزیاب خسارت بیمه‌مرکزی
  • پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه یا صندوق تأمین خسارت‌های بدنی

بیمه ثالث اقساطی

خرید بیمه شخص ثالث قسطی تفاوتی با خرید نقدی این بیمه ندارد و قیمت بيمه شخص ثالث در خرید اقساطی و نقدی با هم یکسان است. کیفیت پرداخت خسارت نیز در خرید قسطی و خرید نقدی تفاوتی ندارد. در واقع می‌توان گفت تنها تفاوت در خرید اقساطی و نقدی این بیمه در مرحله پرداخت حق بیمه است که در خرید قسطی بخشی از حق بیمه به صورت نقدی و باقی مانده طی چند قسط  پرداخت می‌شود.

برای خرید بیمه شخص ثالث قسطی کافیست وارد سایت شهر بیمه شوید و هنگام ثبت سفارش گزینه قسطی را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه می‌توانید به جای پرداخت یک‌جا، حق بیمه خود را اقساطی پرداخت نمایید. در حال حاضر خرید قسطی بیمه شخص ثالث تنها در شهر تهران امکان‌پذیر است. مبلغ اقساط در زمان تحویل بیمه‌نامه به صورت چک از شما دریافت می‌شود. چک ارائه شده حتما بایستی دارای آرم صیاد باشد.

خرید بیمه شخص ثالث

برای خرید این بیمه‌نامه روش‌های گوناگونی وجود دارد. معمول‌ترین روش خرید بیمه مراجعه حضوری به نمایندگی‌های بیمه است. این روش بسیار زمانبر است ضمن اینکه در این روش نمی‌توان قیمت بیمه را در شرکت‌های دیگر مقایسه کرد و بهترین بیمه را انتخاب نمود.

روش دیگر خرید آنلاین بیمه شخص ثالث است که بر خلاف روش وقتگیر سنتی به سادگی می‌توانید قیمت این بیمه را محاسبه کنید.

فرض کنید قصد خرید بیمه ایران شخص ثالث را دارید. برای اینکار تنها کافیست اطلاعات وسیله نقلیه را در سامانه شهر بیمه  وارد کنید، پس از ثبت اطلاعات حق بیمه شما به صورت خودکار محاسبه خواهد شد و شما می‌توانید قیمت بیمه ثالث ایران را با شرکت‌های دیگر مقایسه کنید و متناسب با نیاز خود بهترین بيمه شخص ثالث را خریداری کنید.