با توجه به ارائه طرح های مختلف بیمه عمر توسط شرکت‌های مختلف بیمه، شرکت بیمه دانا هم  با آخرین روش‌های روز دنیا تحت عنوان جان دانا نموده است، این بیمه عمر دانا علاوه برمزیت‌های فوت، مزیت‌هایی را برای  حیات هم دارد. این طرح از سال ۱۴۰۰ ارائه شده که بتواند پوشش‌های کاملی را در کنار سرمایه گذاری به بیمه گذاران خود ارائه نماید.

پوشش‌های بیمه عمر جان دانا

  1. پوشش فوت به هر علت
  2. پوشش فوت به علت حادثه
  3. پوشش هزینه پزشکی ناشی از حادثه
  4. پوشش امراض سخت
  5. پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه به علت از کارافتادگی به هر علت
  6. پرداخت سرمایه یکجا به علت ازکارافتادگی به هر علت
  7. پرداخت هزینه های بیمارستانی و سرپایی بیماری های پاندمیک و کرونا
  8. غرامت بستری بیمارستانی به هر علت در بخش عمومی
  9. غرامت بستری بیمارستانی به هر علت در بخش مراقبت های ویژه

پوشش فوت به هر علت بیمه عمر جان دانا

هر فرد بیمه شده از سن ۱ تا ۸۵ سالگی می تواند پوشش فوت به هر علت را داشته باشد، سقف پوشش فوت به هر علت در بیمه نامه جان دانا تا سقف ۱ میلیارد تومان می‌باشد. البته امکان ارائه پوشش بالای ۱ میلیارد هم با مجوز بیمه مرکزی امکان پذیر می‌باشد.

پوشش فوت به علت حادثه بیمه عمر جان دانا

اگر فرد بیمه شده در اثر حادثه فوت نماید، سرمایه پوشش فوت به علت حادثه به همراه سرمایه فوت به هر علت به ذینفعان بیمه نامه پرداخت می‌شود. میزان سرمایه فوت به علت حادثه بیه عمر جان دانا از سن ۴ تا ۱۵ سال تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان قابل ارائه می‌باشد.

بیماری‌های تحت پوشش بیمه عمر جان دانا

د راین بیمه نامه همه بیماری‌های سخت شامل  ۵ بیماری اصلی تحت پوشش بیمه عمر به همراه سایر انواع بیمه نامه‌ها برای فرد بیمه گذار منظور می‌شود. بیماری‌های تحت پوشش بیمه عمر جان دانا به ترتیب زیر می‌باشد:

  1. سکته قلبی
  2. سکته مغزی
  3. جراحی بای پس عروق کرونر
  4. آنژیوپلاستی (بالن)
  5. استند گذاری
  6. جراحی دریچه های قلب
  7. قراردادن پیس میکر دائم
  8. نارسائی (کلیه)دیالیز
  9. هپاتیت C
  10. هپاتیت B
  11. پارکینسون
  12. ایدز(HIV)
  13. پیوند اعضای اصلی بدن
  14. انواع سرطان
  15. آلزایمر
  16. نابینایی کامل
  17. ناشنوائی کامل
  18. SMA
  19. PMA
  20. PBP
  21. PLS
  22. ALS
  23. ام اس MS
  24. جراحی آئورت
  25. کما
  26. مننژیت
  27. تومورهای خوش خیم مغزی
  28. آنمی آپلاستیک
  29. نارسائی کبد

پوشش بیماری‌های پاندمیک از جمله کرونا

تعریف بیماری پاندمیک: بروز هر بیماری قابل انتقال و یا غیر قابل انتقال که مراجع ذیصلاح وزارت بهداشت درمان  که بیش از حد انتظار باشد بیماری اپیدمیک گفته می‌شود اما اگر این بیماری مختص یک کشور نباشد و ناگهان در  همه کشورهای جهان سرایت داشته باشد و تعداد قابل توجهی از مردم را تحت پتاثیر قرار دهد بیماری پاندمیک گفته می‌شود که توسط مرجع رسمی جهانی یعنی سارمان بهداشت جهانی رسما هم اعلام می‌شود.

در بیمه نامه عمر جان دانا تمامی هزینه‌های معالجات برای درمان سرپایی و بستری مرتبط به بیماری کرونا یا هر بیماری پاندمیک دیگر تا سقف ۱۰ میلیون تومان قابل پرداخت  می‌باشد.

پوشش غرامت و بستری ناشی از بیماری یا حادثه

بر اساس شرایط بیمه نامه جان دانا فرد بیمه شده می‌تواند بر اساس شرایط درج شده در بیمه نامه از این پوشش استفاده نماید. شرایط پوشش غرامت و بستری ناشی از بیماری و حادثه به ترتیب زیر می‌باشد:

  • اگر بیمه شده کمتر از ۴ شب (۱ تا ۳ شب) بستری شود خسارتی به وی پرداخت نمی‌شود. اما در صورت بستری به مدت ۴ شب و بیشتر خسارت ۳ شب اول را هم پرداخت می‌نماید.
  • هزینه‌های بیمارستانی در صورت بستری در بخش عمومی بیمارستان به ازای هر شب معادل نیم درصد سرمایه فوت به هر علت تا سقف ۱ میلیون و پانصد هزارتومان و یا ۱ درصد سرمایه فوت به هر علت تا سقف ۳ میلیون تومان برای هر شب و حداکثر تا ۱۵ شب متوالی در هرسال بیمه ای قابل پرداخت می‌باشد.
  • هزینه های بیمارستانی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان به ازای هر شب بستری معادل ۱.۵ درصد از سرمایه فوت به هر علت تا سقف ۴ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان و یا ۳ درصد سرمیاه فوت به هر علت تا سقف ۹ میلیون تومان برای هر شب حداکثر تا ۱۵ شب متوالی در هر سال بیمه ای قابل پرداخت خواهد بود.

دوره انتظار این پوشش برای بیماری‌های بدون سابقه ی قبلی شش ماه از اولین سررسید اخذ پوشش  و ( به شرط استمرار تجدید پوشش) خواهد بود.

-استفاده از این پوشش الحاقی جهت بیماریهای قبلی بیمه شده بعد از ۲۴ ماه از شروع بیمه نامه مشروط به آنکه در این دوره هیچگونه سابقه پیگیری و درمان و مصرف دارو ناشی از آن بیماری را نداشته باشد و به شرط عدم انقطاع پرداخت حقبیمه در طول ۲۴ ماه مذکور امکانپذیر است. این شرط فاقد اعمال اضافه نرخ پزشکی است.

نکته: بستری ناشی از جراحی یا درمان مربوط به رباط جانبی و صلیبی، پارگی مینیسک، شکستگی دندان، انواع دیسک و جراحی فتق تحت پوشش نخواهد بود.

پوشش همسر بیمه شده در بیمه عمر جان دانا

یکی از جدیدترین پوشش‌های بیمه عمر که توسط شرکت بیمه دانا ارائه شده، ارائه پوشش برای همسر بیمه شده می‌باشد. همسر بیمه شده می‌تواند به میزان ۰.۲ درصد از سرمایه فوت وی و حداکثر تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان می تواند پوشش بگیرد.  ارائه پوشش فوت به همسر فرد بیمه شده به ترتیب زیر می‌باشد:

۱- پوشش فوت به هر علت همسر قانونی بیمه شده برای تمامی بیمه شدگان اصلی متاهل اعمال خواهد شد.

۲-اگر بیمه شده در زمان صدور بیمه نامه مجرد و در طی سالهای بیمه ای متاهل شود، همسر قانونی وی بشرط صحت و سلامت لازم در زمان عقد بصورت خودکار صرفا تحت این پوشش قرار خواهد گرفت  (بنابراین، نیاز به اخذ مشخصات همسر/همسران بیمه شده و درج آن در بیمه نامه و فرم پیشنهاد نخواهد بود).


پیشنهاد خواندن: بیمه عمر اندوخته دار امید کارآفرین چیست؟


پوشش ازکارافتادگی کامل و دائم ناشی از بیماری و حادثه به هر علت

– در صورتی که بیماری و یا حادثه ای برای فرد بیمه شده اتفاق بیافتد و از نظر شرکت بیمه ازکارافتاده شود سرمایه ازکارافتادگی بر اساس شرایط زیر به فرد ارائه می‌شود:
الف-پرداخت سرمایه ازکارافتادگی درج شده در بیمه نامه بصورت یکجا

ب-معافیت ازپرداخت حق بیمه پوشش عمر و پوششهای اضافی خریداری شده به مدت ۱۰ سال بدون افزایش سرمایه پوشش‌ها

ج- پرداخت مستمری قطعی سالانه با پرداخت مبلغ ثابت و به مدت ۱۰ سال که مستمری هر ماه معادل ۱% سرمایه فوت به هر علت بیمه نامه در سال وقوع خسارت تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال در ماه یا ۲% سرمایه فوت به هر علت تاسقف ۲۰۰ ریال حسب انتخاب بیمه گذارخواهد بود.

مزایای بیمه عمر جان دانا

  • ارائه پوشش های کامل برای فرد بیمه شده
  • امکان اعمال تغییرات در میزان حق بیمه به صورت افزایشی و کاهشی
  • امکان تغییر ذینفع بیمه نامه در طول مدت داشتن بیمه نامه
  • امکان ابطال و بازخرید بیمه نامه قبل از پایان مدت بیمه نامه

استثنائات بیمه عمر جان دانا

این بیمه نامه موارد زیر را تحت پوشش قرار نداده و در صورت خسارت ممکن است مشکلی برای فرد بیمه شده داشته باشد. مواردی که تحت پوشش بیمه عمر جان دانا نمی‌باشد به ترتیب زیر می‌باشد.

-مشارکت به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای در تیم‌های ورزشی و همچنین ورزش‌های افراطی نظیر بانجی جامپینگ، مسابقات سرعت،سقوط آزاد، و نظایر آنها تحت پوشش نمی‌باشد.

-خطرات ناشی از رانندگی وسایط نقلیه بیمه شده، چنانچه فاقد گواهینامه معتبر مرتبط باشد قابل پرداخت نمی‌باشد.

-هزینه های ناشی از انواع درمان سرپایی در مطب، هزینه های جراحی و درمانی مربوط به رباط جانبی و صلیبی، پارگی مینیسک، شکستگی دندان، انواع دیسک و جراحی فتق قابل پوشش نخواهد بود.

نکته: خطرات ناشی از خطرات شکار، سوارکاری، موتورسواری، زلزله، سیل و آتشفشان ، ورزش های غیر حرفه ای بصورت پیش فرض تحت پوشش می‌باشد.


بیشتر بدانید: از بیمه عمر پاسارگاد، مزایا و معایب آن چه چیزهایی باید بدانید؟


پرداخت خسارت بیمه جان دانا

اگر در طول مدت داشتن بیمه نامه عمر جان درصورت بروز هریک از خطرات تحت پوشش این بیمه نامه شرکت بیمه دانا مکللف به پرداخت وجه بیمه با رعایت شرایط عمومی وخصوصی و مندرجات بیمه نامه در وجه بیمه شده می‌باشد.

مدت زمان پرداخت خسارت بیمه عمر جان دانا

فرد بیمه شده موظف است در زمان خسارت در اسرع وقت و حداکثر ظرف مدت ۳۰ روز کتبا خسارت را به شرکت بیمه دانا اعلام نماید. حتما اصل و یا تصویر برابر اصل شده مدارک توسط مراجع ذیصلاح شرکت بیمه ارائه شود. شرکت بیمه از زمان دریافت مدارک و تایید خسارت ۳۰ روز کاری فرصت پرداخت خسارت را دارد.

مدارک مورد نیاز جهت پرداخت خسارت :

بیمه گذار، ذینفع یا نماینده قانونی آنها موظفند، اسناد و مدارک لازم را به بیمه گر ارایه نمایند. حداقل ا سناد و مدارک لازم جهت پرداخت سرمایه

فوت به شرح زیر است:

-۱ بیمه نامه و اوراق الحاقی پیوست آن؛

-۲ مدارک رسمی فوت نظیر شناسنامه و کارت ملی باطل شده بیمهشده و خلاصه رونوشت وفات؛

-۳ گواهی فوت تایید شده از سوی ادارات ثبت احوال و یا کنسولگریهای سفارت ایران در خارج از کشور؛

-۴ نظریه و مدارک پزشکی مرکز درمانی یا پزشک قانونی در مورد علت فوت؛

-۵ در صورت فوت ناشی از حادثه، گزارش مشروح حادثه که توسط مراجع قانونی ذیصلاح آماده شده باشد؛

-۶ گواهی انحصار وراثت (در مواردی که ذینفع در بیمه نامه و اوراق الحاقی مشخص نشده باشد وجه بیمه به وراث قانونی تعلق می گیرد).

توجه -جهت پرداخت سایر پوشش های تبعی بنا بر مورد مدارک لازم از سوی بیمه گر اعلام و اخذ می گردد.



خرید بیمه جان دانا

برای خرید بیمه جان بیمه دانا می توانید درخواست خریدتان را در اینجا (اینجا را کلیک کنید) ثبت نمایید. می تونید به کمک مشاوران شهر بیمه جدول را مشاهده کرده و میزان حق بیمه و مدت بیمه نامه و میزان سود بیمه عمر رو با هم مقایسه کنید تا بتوانید بهترین بیمه عمر را انتخاب و خریداری نمایید.


راهنمای خرید بیمه عمر

سامانه شهر بیمه  با توجه به ماهیت کارگزاری بیمه‌ای که دارد همواره همراه مطمئنی برای همه بیمه‌گذاران در انتخاب بهترین بیمه عمر بوده است. از آنجایی که رویکرد شهربیمه در خرید هر نوع بیمه‌نامه‌ای از جمله خرید بیمه عمر مبتنی بر ارائه مشاوره تخصصی است، می‌توانید جهت خرید بیمه عمر از طریق تکمیل فرم موجود در لینک زیر منتظر تماس مشاوران ما باشید.↓

[EMS_Form_Builder id=7]