یکی از مهم ترین رشته های بیمه ای در شرکت بیمه دانا ، بیمه عمر دانا می باشد، این بیمه نامه دارای شرایط و پوشش های گوناگونی می باشد.

این بیمه نامه به عنوان بیمه نامه عمر و بیمه نامه آتیه معرفی می باشد ، با ما همراه باشید که به صورت کامل این بیمه نامه را شرح دهیم .

شرکت معظم بیمه دانا

تاریخچه شرکت بیمه دانا با سابقه بسیار طولانی شناخته می شود ، یکی از علت هایی که بیمه دانا یکی از بهترین و بزرگترین شرکت های بیمه ای کشور است ،

شرکت بیمه دانا دارای پوشش و طرح های بسیار متنوعی در قالب ، بیمه های مسافرتی خارج کشور ، بیمه نامه شخص ثالث ، بیمه بدنه اتومبیل ، آتش سوزی ، بیمه نامه های مسئولیت و بیمه نامه حوادث و بیمه عمر دانا ارایه نموده است.

شرکت بیمه دانا همواره با استفاده از امکانات و منابع موجود همیشه در حال تلاش است که به اهداف اجتماعی خود در سریع ترین زمان ممکن خدمات عالی به عموم مردم ایران ارایه کند.

بیمه عمر دانا

بیمه نامه عمر یکی از بیمه‌نامه‌های ارزشمند شرکت بیمه دانا می باشد و بعضا با نام بیمه پس انداز هم شناخته می‌شود. بیمه‌گزار می‌تواند به عنوان بیمه شده تحت پوشش بیمه عمر و مزیت‌های آن قرار گیرد. همچنین بیمه شده می‌تواند  با سرمایه گذاری‌های بلند مدت بهترین خدمات را دریافت کند.
بیمه های عمر و زندگی، یکی از رایج‌ترین و گسترده‌ترین بیمه‌نامه‌ها در سراسر جهان می باشد و افرادی که در کشور‌های توسعه یافته زندگی می‌کنند، از مزایا این بیمه‌نامه بسیار مطلع هستند.
هدف اصلی و اساسی بیمه عمر دانا علاوه بر تامین پوشش‌های بیمه‌ای، ایجاد سرمایه گذاری و کسب سود در قبال استفاده کننده‌ها می باشد.

تعاریف بیمه عمر

بیمه عمر قراردادی بین دو طرف بیمه‌گذار و بیمه‌گر است که شرکت بیمه، فرد بیمه‌شده را در ازای پرداخت حق بیمه تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار می‌دهد و سرمایه بیمه عمر را در صورت حیات و فوت بیمه شده، به او پرداخت می‌کند.
در این قرارداد برخی اصطلاحات است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

مطلب پیشنهادی : بیمه عمر اندوخته دار امید کارآفرین چیست؟

بیمه‌گزار

بیمه‌گذار می‌تواند حقوقی یا حقیقی باشد و در زمان عقد قرارداد، این شخص موظف به پرداخت حق بیمه است.

بیمه شده

بیمه شده شخص حقیقی است که فوت یا حیات او موضوع اصلی قرارداد بیمه است. در بیمه‌نامه، عمر سن و سلامتی فرد جزو مهمترین فاکتور‌های محاسبه حق بیمه قرار می‌گیرد.

ذی نفع

ذی نفع، شخص حقیقی یا حقوقی است که قرارداد به نفع او منعقد می‌شود و از مزیت‌های بیمه‌نامه بهره‌مند می‌شود.

مزایای بیمه عمر دانا

اکنون به بررسی مزایا و معایب بیمه عمر دانا می پردازیم. اما در خصوص معایب، شرایط استفاده کننده فرد است که آن را تعیین می‌کند.

همان‌طور که اشاره شد، ذی نفع و بیمه شده از مزایای بیمه عمر دانا بهره‌مند می‌شوند. این مزایا به شرح زیر است:

  • در این بیمه‌نامه، سرمایه‌گذاری بلندمدت امکان پذیر است.
  • بیمه شده می‌تواند از پوشش‌های بیماری‌های خاص و فوت استفاده کند.
  • تبدیل سرمایه به مستمری امکان پذیر است.
  • بازخرید بیمه زندگی و سرمایه گذاری ممکن است.( شما می‌توانید راهنمای بازخرید بیمه عمر را برای آگاهی از شرایط و مزایای این اقدام بخوانید.)
  • بیمه‌نامه عمر بدون معاینات پزشکی صدور می‌شود.
  • در این بیمه‌نامه دریافت وام بعد از سال دوم قرارداد بیمه عمر دانا قابل اجرا است.
  • در صورت از کار افتادگی بیمه‌گذار، حق بیمه به صورت دائم از طرف بیمه‌گر پرداخت می‌شود.
  • بیمه عمر از پرداخت مالیات معاف است.
  • پرداخت حق بیمه به صورت ماهانه، ۳ ماهه، ۶ ماه و سالانه است.
  • پرداخت حق بیمه از مبلغ ۵۰ هزار تومان شروع می‌شود.
  • برداشت از محل اندوخته امکان پذیر است.
  • بیمه گزار می‌تواند اندوخته را به صورت یکجا یا مستمری دریافت کند.
  • شرکت بیمه در صورت حیات بیمه‌گذار مبلغ سرمایه‌گذاری را پس از پایان قرارداد، پرداخت می‌کند.
  • بیمه گزار می‌تواند سود مشارکت در منافع را دریافت کند.

البته مزایای بیمه عمر دانا خیلی بیشتر از این فهرست بالا است که می‌توان موارد زیر را هم به آن اضافه کرد:

  • پرداخت سرمایه فوت ناشی از حادثه به میزان تا چهار برابر سرمایه بیمه عمر
  • پرداخت سرمایه در صورت نقص عضو کلی، جزئی و دائم
  • پرداخت هزینه درمان بیماری‌های خاص از جمله سکته قلبی، سکته مغزی، سرطان، پیوند اعضا و عمل جراحی کرونر قلب باز معادل ۳۰ درصد سرمایه بیمه عمر
  • پرداخت مستمری در صورت ازکارافتادگی دائم و کامل
  • امکان صدور یک بیمه نامه برای همه اعضای خانواده با نام بیمه ارمغان خانواده

پوشش‌های بیمه عمر دانا

فوت، پوشش اصلی بیمه عمر است و در هر صورت به فرد بیمه‌گذار پرداخت می‌شود. هنگامی که بیمه شده فوت کند، شرکت‌های بیمه سرمایه بیمه عمر را به بازماندگان پرداخت می‌کنند.
حال اگر بیمه‌گذار بخواهد از سایر مزایای بیمه عمر دانا استفاده کند، می‌تواند پوشش‌های تکمیلی آن را تهیه کند.در ادامه پوشش‌های این بیمه را با جزییات بیشتری بررسی می‌کنیم.

مزایای بیمه عمر دانا در پوشش‌های بیمه‌ای

پوشش‌های تکمیلی بیمه عمر دانا که می‌توانید آن‌ها را تهیه کرده و از خدمات آن بهره ببرید به شرح زیر است:

 پوشش فوت در اثر حادثه

اگر بیمه شده در اثر حادثه فوت کند، بیمه دانا سرمایه بیمه عمر را به میزان ۱ تا ۴ برابر سرمایه فوت عادی و حداکثر تا مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان به بازماندگان بیمه‌گذار پرداخت می‌کند.

پوشش امراض خاص

در بیمه‌نامه عمر بیماری‌هایی مانند: سکته قلبی، سکته مغزی، عمل قلب باز، پیوند اعضای اصلی بدن و انواع سرطان‌ها جزو امراض خاص محسوب می‌شود. اگر بیمه شده در مدت زمان قرارداد به این بیماری‌ها دچار شود، حداکثر تا ۳۰ درصد از سرمایه فوت و تا سقف ۳۰ میلیون تومان را می‌تواند به عنوان غرامت از بیمه دانا دریافت کند.

پوشش نقض عضو

اگر بیمه شده در اثر وقوع حادثه‌ای دچار نقص عضو جزئی، کلی یا دائم شود، ۱۰۰ درصد سرمایه فوت با حداکثر مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کند.

پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه

اگر بیمه شده این بند از پوشش بیمه عمر دانا را انتخاب کند، در صورتی که در مدت قرارداد دچار ازکارافتادگی شود تا پایان قرارداد بیمه عمر نیازی به پرداخت حق بیمه نیست. در حقیقت از پرداخت حق بیمه عمر دانا معاف می‌شود و همچنان می‌تواند از مزیت‌های بیمه عمر استفاده کند.

پرداخت هزینه پزشکی

با انتخاب پوشش هزینه پزشکی، بیمه شده می‌تواند هزینه درمان مواردی که در اثر حادثه اتفاق افتاده را تا ۱۰ درصد سرمایه فوت دریافت کند.

پوشش درآمد از کارافتادگی

اگر بیمه شده در مدت زمان قرارداد دچار از کار افتادگی شود به راحتی می‌تواند از بیمه عمر خود به میزان ۱ تا ۳ برابر آخرین حق بیمه پرداخت شده، مستمری درخواست کند. تنها کافی است که هنگام قرارداد بیمه عمر این پوشش از بیمه‌نامه را تهیه کرده باشد تا شامل دریافت مستمری قرار بگیرد.

بیمه عمر یک راه کم ریسک و کم خطری است که بیمه دانا برای بیمه‌گذار‌های خود در نظر گرفته است. با داشتن این بیمه علاوه بر استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای، سرمایه گذاری نیز انجام می‌شود. همچنین ارزش پول افراد در سال‌های متوالی افزایش پیدا می‌کند.

بیمه عمر دانا در بازنشستگی

تهیه و خرید بیمه عمر مزیت‌های گوناگونی دارد. اما یکی از مهمترین مزیت‌های بیمه عمر و سرمایه گذاری را می‌توان دریافت مستمری دانست.
با توجه به شرایط اقتصادی جوانان برای سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف، با خرید بیمه عمر دانا می‌توان نگرانی‌های دوران بازنشستگی را کاهش داد.
این بیمه برای افرادی که در دوران بازنشستگی درآمد یا مستمری تامین اجتماعی ندارند، بسیار مناسب است. این بیمه یک پشتوانه مالی است تا در صورت بازنشستگی دغدغه‌ای برای پرداخت هزینه‌های زندگی وجود نداشته باشد.

فسخ قرارداد شرکت بیمه عمر دانا

حال اگر به هر دلیلی بیمه‌گذار تصمیم به فسخ قرارداد بیمه عمر خود داشته باشد، شرایط به چه گونه‌ای خواهد بود؟ آیا بیمه دانا برای این موارد خاص هم اندیشه‌ای دارد؟
مدت قرارداد بیمه عمر دانا بین ۵ تا ۳۰ سال است. اگر فردی که این بیمه‌نامه را تهیه کرده است از خرید خود پشیمان نشود و تا پایان قرارداد حق بیمه را پرداخت کند و از مزایا بیمه عمر می‌تواند استفاده کند.
بیمه‌گذار می‌تواند هر زمانی که بخواهد اعلام بازخرید کند و مبلغ اندوخته حساب بیمه عمر را دریافت کند.
هرچند توصیه بیمه‌گر این است که بیمه‌نامه خود را بازخرید نکند.

به جرات می توان گفت بیمه عمر شرکت بیمه دانا یک سرمایه گذاری مطمئن برای همه افراد جامعه محسوب می‌شود. این بیمه نامه با پوشش‌ها و خدماتی که ارائه ‌می‌دهد به یکی از معتبرترین بیمه‌ها تبدیل شده است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقالات مربوط به بیمه عمر را در مجله شهر مطالعه کنید. یا اینجا را کلیک کنید.

راهنمای خرید بیمه عمر جان دانا

سامانه شهر بیمه  با توجه به ماهیت کارگزاری بیمه‌ای که دارد همواره همراه مطمئنی برای همه بیمه‌گذاران در انتخاب بهترین بیمه عمر بوده است. از آنجایی که رویکرد شهربیمه در خرید هر نوع بیمه‌نامه‌ای از جمله خرید بیمه عمر مبتنی بر ارائه مشاوره تخصصی است، می‌توانید جهت خرید بیمه عمر از طریق تکمیل فرم موجود در لینک زیر منتظر تماس مشاوران ما باشید.↓

فرم وجود ندارد!!

فرم ساز آسان