• حادثه آتش سوزی یکی از مهم ترین خطر های حادثه ساز می باشد که می تواند خسارت های مالی و جانی زیادی را ایجاد کند ، اشتباه و یا یک حادثه بسیار کوچک نیز در ساختمان و یا مجتمع مسکونی می تواند حادثه های سنگینی را به بار آورد ، شما می توانید با خرید بیمه نامه آتش سوزی و زلزله برای جبران این حوادث چاره جویی نمایید ، ما در این مقاله از شهر بیمه درباره مزایا و خدمات و پوشش های بی نظیر بیمه نامه آتش سوزی توضیحات کاملی را ارایه داده ایم ، پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

همان طور که می دانید بیمه نامه آتش سوزی در دسته بیمه نامه های اموال قرار گرفته است و شما می توانید با تهیه این بیمه نامه کلیه اموال مثل: بنای ساختمان ، اثاثیه و تاسیسات را چه در ساختمان مسکونی و چه در ساختمان تجاری بیمه نمایید ، و شرکت بیمه تا سقف تعهدات مورد درخواست شما جبران خسارت خواهد نمود .

انواع مختلف بیمه نامه آتش سوزی

مکان و مورد بیمه شده هموارد موارد بسیار مهمی می باشند که در هنگام خرید این بیمه نامه باید بدان توجه داشت ، مکان و محل مورد بیمه جز موارد مهمی است که باید به دقت به آن توجه داشت و در بیمه نامه آتش سوزی به سه دسته تقسیم شده و به شرح زیر می باشد.

موضوع بیمه آتش سوزی مسکونی در این مقاله مورد بحث و بررسی دقیق قرار خواهد گرفت. بیمه ساختمان مسکونی، بیمه آتش سوزی آپارتمان، بیمه آتش سوزی مجتمع و بیمه آتش سوزی ویلا همگی از دیگر نام‌ها و دسته بندی‌های بیمه آتش سوزی مسکونی است.

معرفی بیمه کامل آتش سوزی :

همان گونه که مستحضر هستید در بیمه نامه های آتش سوزی مسکونی ، تمامی آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی و منازل بیمه می شوند و تحت پوشش و خدمات این بیمه قرار خواهند گرفت ، پس دقت به این نکته ضرروی که که برای خرید بیمه نامه آتش سوزی مسکونی هیچ فرقی نداره که شما مالک و یا مستاجر هستید ، فقط برای دریافت بیمه نامه شما باید حق بیمه اعلامی را پرداخت کنید تا تحت پوشش این بیمه نامه قرار بگیرید. یکی از وظایف اصلی مدیر ساختما خرید بیمه نامه آتش سوزی و زلزله است در صورت حادث شدن آتش سوزی این خسارت توسط شرکت بیمه و تا سقف تعهدات مورد درخواست جبران خسارت شود.

مشاعات ساختمان

مشاعات ساختمان چیست :

تمامی قسمت های آپارتمان ها و ساختمان ها مثل : پارکینگ و انباری و … مشاعات زیر پوشش بیمه نامه آتش سوزی می باشد ، اگر شما می خواهید پوشش های دیگر که در ساختمان می باشد به موارد بیمه نامه اضافه شود باید به صورت دقیق این موارد را به بیمه گر اعلام کنید که به تناسب آن حق بیمه محاسبه و پرداخت گردد. ، مثل: اتومبیل هایی که در پارکینگ ساختمان پارک شده است و یا آسانسور و موارد مشاعات دیگر که در صورت نیاز در بیمه نامه درج گردد تا تحت پوشش بیمه نامه قرار گیرد.

در هنگام خرید بیمه نامه باید ارزش واقعی محل مورد بیمه و اثاث و لوازم را به بیمه گر اعلام کنید که با این ارزش تحت پوشش قرار بگیرد. تا مشمول ماده ۱۰ یا قاعده نسبی نگردد.

حال سوال پیش می آید که قاعده نسبی چیست :

قاعده نسبی یعنی این که اگر مالی کمتر از قیمت واقعی آن بیمه بشود ، شرکت بیمه فقط به تناسب مبلغ بیمه شده به نسبت به قیمت واقعی آن مال ، مسئول و تعهد در پرداخت خسارت خواهد داشت.

آیا بیمه نامه آتش سوزی اجباری می باشد؟

همان طور که می دانید خسارت های سنگین ایجاد شده در سال های گذشته و جبران این گونه خسارت ها با هزینه های بسیار سنگین رو به رو می باشد ، مجلس نیز قانونی تحت عنوان خرید بیمه نامه اجباری برای ساختمان های مسکونی تصویب نموده است ، مدیران آپارتمان ها و ساختمان ها همواره باید به این قانون توجه کرده و حتما برای خرید بیمه نامه آتش سوزی ساختمان اقدام نمایند که در ساختمان در برابر این گونه حوادث بیمه شود .

مسئولیت‌های قانونی مدیر و یا هیئت مدیره ساختمان

همان گونه که در بالا توضیح دادیم ، مدیران ساختمان با توجه به قوانین تملک آپارتمان وظایف بسیار مختلفی دارند و باید به تمامی آن ها متعهد باشند . در هنگامی که حادثه ای برای ساختمان به وجود بیایید ، مدیر ساختمان می بایست خسارت های ایجادی را جبران نماید ، برای جلوگیری از بروز این مشکلات پیشنهاد می شود حتما بیمه نامه آتش سوزی خریداری نماید تا ریسک این گونه خطرات به شرکت بیمه منتقل گردد. پس مهم ترین وظیفه مدیر ساختمان تهیه بیمه نامه آتش سوزی می باشد.

بیمه آتش سوزی مشاعات ساختمان چیست؟

بیمه‌گزار در بعضی از ساختمان‌ها تمایلی به تهیه بیمه نامه برای همه ساختمان ندارد و فقط مشاعات ساختمان‌ها را بیمه می نماید. در این صورت تنها مشخصات مشاعات ساختمان را باید در بیمه آتش سوزی آپارتمان درج کرد و متناسب با آن حق بیمه پرداخت می شود.

بیمه نامه مشاعات ساختمان پشت بام

همانطور که می دانید ، پشت بام یکی از محل های می باشد که جزو مشاعات ساختمان به حساب آمده است و خرید بیمه نامه برای این مکان هم مثل مابقی مشاعات دیگر ساختمانی می باشد. پس حتما دقت کنید که اگر بیمه نامه‌ای دارید که برای مشاعات خریداری شده است ،‌ پشت بام را هم حتما تحت پوشش قرار دهد. البته برای استفاده از خسارت‌هایی مانند: ضایعات ناشی از بارش برف و باران باید این پوشش را با پرداخت حق بیمه اضافی در بیمه نامه آتش سوزی اضافه کرد.

بیمه نامه آپارتمان مسکونی و بازسازی مشاعات ساختمان چیست؟

شما در صورتی که می خواهید مشاعات آپارتمان خود را بهسازی و یا بازسازی نمایید هموارد می توانید بیمه نامه ای مجزا برای این کار تهیه نمایید ، پوشش ها و تعهدات بیمه بازسازی ساختمان ، شامل هزینه های جانی و مالی می باشد که ممکن است در حین بازسازی و مرمت ساختمان رخ بدهد.

بیمه آتش سوزی خانه اجاره‌ای چیست؟

زمانی که شما مستاجر در منزل و یا آپارتمان مسکونی و ساختمان هستید و همچنین صاحب خانه هیچ گونه تمالی به بیمه ساختمان خود را ندارد ، شما می توانید کلیه اثاث و لوازم خود را بیمه نمایید تا در صورت بروز هر گونه حادثه ای و یا ایجاد خسارت ها تحت پوشش بیمه نامه آتش سوزی قرار گیرد و تمام خسارت ها را جبران نماید.

هزینه بیمه آتش سوزی مجتمع مسکونی

همواره حق بیمه مجتمع مسکونی و یا به عبارتی هزینه بیمه نامه آتش سوزی در آپارتمان با توجه به معیار های مختلفی و بررسی خواهد شد ، همین طور که در بعضی شرکت های بیمه ای تخفیف های خاصی برای مشتریان در نظر گرفته می شود که مشتریان ترغیب به خرید این بیمه نامه بشوند ، این تخفیف ها برای اصناف مختلف ، دارندگان بیمه نامه عمر و یا حساب بانکی وابسته به همان شرکت بیمه و یا تخفیف های عیدانه و… در نظر گرفته می شود و این موارد در هر شرکت متفاوت می باشد.

موارد مهم و تاثیر گذار در نرخ حق بیمه نامه آتش سوزی:

سن و قدمت ساختمان مورد بیمه

همان طور که می دانید اگر ساختمان محل مورد بیمه نامه قدیمی ساز و یا سن بالا باشد حتما ریسک و خطرات آتش سوزی برای این ساختمان بیشتر است و قیمت حق بیمه نامه نیز بیشتر می شود.

تعداد طبقات آپارتمان یا منزل

با توجه به این که ساختمان ها یا آپارتمان های مورد نظر جهت بیمه نامه آتش سوزی ممکن است چند طبقه باشد و به همان جهت میزان ریسک های متفاوتی نیز دارند . به این معنی که ساختمان با تعداد طبقات زیاد تر مطمینا ریسک آتش سوزی و حوادث بیشتری خواهد داشت و همچنین امکان اطفا حریق در آن ها نیز مشکل تر است.

نوع جنس مصالح به کار رفته در ساخت هر ساختمان

همان گونه که از تیتر موضوع مشخص است ، نوع مصالحی که قابلیت اشتعال آن بیشتر است ، خطرات آـش سوزی را افزایش می دهند ، پس مطمینا ریسک این موارد بیشتر می باشد. و حق بیمه نیز بر همین اساس در نظر گرفته می شود

سیستم های برق‌کشی ساختمان

با عنایت به حادثه های زیادی که در طی سالیان گذشته رخ داده ست ، هر چه سیستم برق کشی ساختمان ها قدیمی و مشکل داشته باشد ، احتمال بروز حادثه آتش سوزی نیز بیشتر می شود ، پس در ساختمان های قدیمی با توجه به نوع برق کشی آن ، هموارد احتمال بروز خطرات آتش سوزی نیز بیشتر می باشد ، بنابراین ممکن است برخی از شرکت های بیمه ای ، منازل قدیمی را با سیم کشی قدیمی بیمه نکنند.

امکانات اطفاء حریق آپارتمان

بعضی از مجتمع ها ، آپارتمان ها و منازل به سیستم های اطفاء حریق مجهز می باشند و همین موضوع تا حد زیادی موضوع ریسک آتش سوزی را کاهش خواهد داد ، پس با توجه به سیاست های هر شرکت بیمه ای که قصد تهیه بیمه نامه آتش سوز را دارید ، امکان دارد که رو نرخ حق بیمه نیز تاثیر گذار باشد و حق بیمه را کاهش یا افزایش دهد.

بهترین بیمه آتش سوزی مجتمع‌های مسکونی و تجاری

هدف اصلی بیمه نامه آتش سوزی همواره حفاظت در برابر حوادث ایجاد شده و تحت پوشش قراردادن بیمه ای آن ست ، با توجه به این که طبق قوانین بیمه مرکزی کشور ، خرید بیمه نامه اجباری است و مدیر ساختمان باید به این امر توجه کرده و در اولین فرصت این بیمه نامه خریداری نماید.

همواره در اخبار و رسانه ها مشاهده می کنیم که ساختمانی طعمه حریق و یا زلزله شده است و یا با یک جرقه تمام سرمایه جانی و یا مالی شخص از بین رفته است و غم بی خانمانی را برای صاحب ملک به جا گذاشته است ، این موارد تنها نمونه های کوچکی از خطرهایی که ممکن است ساختمان ها را تهدید کنید می باشد، با خرید بیمه نامه آتش سوز آپارتمان و محل زندگی خود ، آرامش را برای خود به ارمغان آوردید.

استعلام و خرید بیمه آتش سوزی آپارتمان از بهترین شرکت بیمه

در این مقاله ما سعی کردیم که به صورت کامل توضیحاتی در مورد بیمه نامه آتش سوزی و زلزله ارایه نماییم که شما به صورت کامل با این بیمه نامه آشنا شوید ، اگر تا الان این بیمه نامه را تهیه نکرده اید ما به شما حتما توصیه می کنیم که در اولین فرصت نسبت به خرید این بیمه نامه اقدام نمایید. شما همواره از طریق پر کردن فرم زیر می توانید جهت استعلام نرخ و یا صدور و یا سوالات شما در مورد این رشته بیمه ای با شهر بیمه در ارتباط باشید ، کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت و توضیحات تکمیلی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

آماده سازی فرم
لطفا صبر کنید