همان طور که می دانید یکی از مهم ترین و کاربردترین رشته های بیمه ای بیمه شخص ثالث برای وسایل نقلیه موتوری می باشد و بر اساس قوانین جاری کشور خرید این بیمه نامه اجباری می باشد . اما با وجود مزایای بی نظیر این بیمه نامه و همچنین اجبار به خرید آن ، بخش بسیار زیادی از راننده ها و همچنین مالکان وسایل نقلیه ، این بیمه نامه را خریداری نمی کنند و در زمان حادثه با خسارت های بسیار سنگینی مواجه خواهند شد .بر همین اساس قانون جدیدی برای این افراد که بیمه شخص ثالث تهیه نمی کنند اعمال گردیده است . صندوق تامین خسارت های بدنی اعلام نموده است که بر طبق ماده 48 قانون بیمه ثالث ، از این به بعد تهیه و صدور کارت و همچنین سهیمه سوخت وسایل نقلیه برای آن هایی که فاقد بیمه ثالث هستند ممنوع می باشد .بر اساس این مصوبه به اشخاصی که بیمه ثالث آن ها منقضی شده است 1 ماه فرصت تمدید این بیمه را داده می شود و در صورت عدم تمدید بیمه شخص ثالث ، کارت سوخت و سهمیه کارت این اشخاص ابطال خواهد شد .

بیش از هفده هزار وسیله نقلیه سنگین در کشور بدون بیمه شخص ثالث می باشند.

زمانی که آمار های راهنمایی و رانندگی را بررسی می کنیم مشخص می شود که بیش از هفده هزار اتومبیل و ماشین سنگین فاقد بیمه ثالث در کشور تردد می کنند ، این نکته بیشتر اهمیت پیدا می کند زیرا این وسایل نقلیه نقش مهمی در جا به جایی مسافر و بار دارند . پس داشتن بیمه شخص ثالث برای این ماشین ها مهم تر می باشد .و ذکر این نکته ضرروی است این مورد فقط برای ماشین های سنگین نمی باشد و بخش قابل توجهی از راننده ها و مالک های وسایل نقلیه موتوری نظیر ، خودرو های شخصی ، موتور سیکلت تاکسی ها و… بیمه شخص ثالث ندارند ، که با توجه به قانون جدید سهیمه سوخت خودرو های سواری و موتور سیکلت هایی که بیمه ثالث ندارند بعد از یک ماه از پایان بیمه ثالث قطع خواهد شد.

در صورت نداشتن بیمه ثالث کارت سوخت ماشین های سنگین باطل می شود :

همان گونه که می دانید رانندگی با وسایل نقلیه در خیابان ها و جاده های کشورمان خطرات زیادی دارد و همچنین در صورتی که شخص بیمه ثالث نداشته باشد خسارت های جبران ناپذیری وارد می گردد . بیمه نامه شخص ثالث بخش زیادی از بار مالی و جانی حوادث و تصادف را کاهش خواهد داد . بیمه مرکزی کشور ، صندوق تامین خسارت و همچنین پلیس راهور همواره طرح های بسیار زیاد و متنوعی را برای مالک های وسایل نقلیه جهت خرید بیمه ثالث ارایه داده اند . به طور مثال ، راننده محور شدن بیمه ثالث ، حفظ تخفیف های ثالث به نام شخص مالک خودرو ، انتقال تخفیف بیمه ثالث به خودروی جدید و یا اعضای درجه یک خانواده و … مواردی است که موجب آرامش خاطر خریداران بیمه ثالث می گردد.

خرید بیمه شخص ثالث از شهر بیمه

با توجه به موارد گفته شده خرید بیمه ثالث بسیار مهم است . با قوانین جدیدی که برای باطل شدن سهیمه و همچنین کارت سوخت اعمال شده است ، به نظر می رسد افراد فاقد بیمه ثالث باید در اولین فرصت نسبت به خرید این بیمه نامه اقدام نمایند. شما در شهر بیمه می توانید در شرایط دلخواه خودتان این بیمه نامه را خریداری نمایید. در شهر بیمه نیازی به پیش پرداخت جهت خرید بیمه نامه ثالث نیست و شما می توانید در طی 12 قسط ، بدون سود و بدون پیش پرداخت و فقط با یک فقره چک ضمانت بیمه نامه خود را خریداری نمایید. جهت خرید بیمه شخص ثالث فرم زیر را پر نمایید کارشناسان شهر بیمه در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

[EMS_Form_Builder id=3]