زمانی که شما قصد سفر دارید مطمینا به موارد بسیار زیاد فکر خواهید کرد ، و یکی از این موارد پوشش لغو سفر می باشد ، بیمه پوشش لغو سفر یکی از بیمه های بسیار مناسب است که زیان و خسارت های وارده را بر اثر لغو کردن سفر جبران می نماید.

تصور کنید شما از چند هفته قبل از سفر ، بلیط هواپیما ، هتل ، تور و … را خریداری و برنامه ریزی نموده اید و تمامی هزینه ها را پرداخت کرده اید ، حالا فکر کنید به یکباره و ناگهان بنا به دلایلی مجبور هستید سفر خود را لغو نمایید ، و باعث ضرر و زیان های زیادی می گردد ، شما می توانید با یک اقدام به موقع و داشتن پوشش لغو سفر که یکی از پوشش های بی نظیر بیمه های مسافرتی می باشد این ضرر ها را جبران نمایید. پس با ما در ادامه این مقاله از وب سایت شهر بیمه همراه باشید.

بیمه نامه مسافرتی چیست و شامل چه پوشش هایی می شود ؟

همان طور که می دانید بیمه های مسافرتی یکی از بیمه های اشخاص می باشد . شما با تهیه این بیمه می توانید کلیه هزینه های احتمالی در سفر خود را مدیریت کنید .و همچنین اگر شرایطی پیش بیاید که شما مجبور به لغو سفر خود بشوید ، می توانید قسمتی از هزینه ها و مخارج را جبران نمایید. این خدمات یاد شده را می توانید تحت عنوان پوشش لغو سفر در بیمه های مسافرتی خریداری نمایید.

پوشش لغو سفر چیست؟

در بالاتر توضیح دادیم که شما با خرید بیمه نامه مسافرتی همواره می توانید در صورتی که لغو سفر انجام شد ، از این پوشش بیمه ای استفاده کنید ،البته در نظر داشته باشید علت لغو شدن سفر حتما باید یکی از دلایل معتبر برای شرکت بیمه ای باشد ، در بیمه نامه پوشش ها و شرایط بیمه نامه درج شده است.

در چه شرایطی در بیمه های مسافرتی خسارت های لغو سفر برای بیمه‌شده جبران می گردد ؟

به طور معمول در قرار داد های شرکت های بیمه ای شروط مشابهی وجود دارد و معمولا تفاوت ها در مورد سقف هزینه های قابل پرداخت می باشد ، ما به شما توصیه می کنیم حتما قبل از خرید بیمه نامه شرایط لغو سفر آن شرکت بیمه ای را با سایر شرکت های بیمه ای مقایسه نمایید. برای توضیحات کامل تر ما در ادامه شرایط لغو سفر شرکت بیمه سامان را اعلام خواهیم کرد.

معمولا قراردادهای شرکت بیمه شرایط مشابهی را ترسیم می‌کنند. تنها تفاوت آنها اغلب در سقف هزینه‌های قابل پوشش می‌باشد. توصیه ما این است که قبل از خرید این بیمه‌نامه شرایط لغو سفر آن را با شرکت‌های دیگر مقایسه کنید. برای روشن شدن موضوع، در بخش بعد شرایط لغو سفر بیمه سامان را بررسی می‌کنیم.

شرایط لغو سفر در شرکت بیمه سامان

با توجه به این که شرکت بیمه سامان در رتبه یک توانگری مالی بیمه در کشورمان می باشد اگر از این شرکت بیمه مسافرتی خریداری نمایید ، می توانید با شرایط زیر هزینه های لغو سفر خودتان را جبران نمایید.

دلایل و علل معتبر جهت جبران هزینه‌های لغو سفر به شرح زیر می باشد :

  • شرایط حاد اورژانسی بیمه‌شده که به طبع آن
    • منجر به بستری شدن ایشان یا همراه وی شود
  • بستری شدن یکی از اعضای بلافصل یا درجه یک بیمه‌شده در بیمارستان به علل و شرایط اورژانسی. این دلیل محدودیت زمانی حداکثر پانزده روز قبل از سفر را دارد.
  • اگر فرد بیمه‌شده به دلیل عوارض ناشی از بارداری در ۳۱ هفته اول، درخواست لغو سفر بدهد.
  • لغو سفر به علت فوت بیمه‌شده.
  • لغو سفر به دلیل فوت یکی از بستگان بلافصل. این دلیل معتبر محدودیت زمانی دارد. در صورتی‌که حداکثر یک ماه قبل از سفر فوت اتفاق بیفتد. با این شرط که متوفی بعد از خرید بیمه‌نامه فوت شده باشد.
  • اگر عزیمت افراد ایرانی (مقیم ایران) توسط اعلام رسمی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به کشور مقصد منع شود. البته این اعلامیه باید پس از خرید بیمه‌نامه ابلاغ شده باشد.
  • اگر فرد بیمه‌شده پرواز خود را در اثر تصادف یا تاخیر حمل‌و‌نقل فرودگاه محل عزیمت از دست بدهد. البته این پوشش صرفا به شرکت تاکسی طرف قرارداد با شرکت بیمه سامان اعطا می‌شود.

این شرکت، دو طرح نقره‌ای و طلایی برای این پوشش ارائه می‌دهد. تفاوت این دو طرح در مقدار سقف پوشش لغو سفر می‌باشد.

پوشش لغو سفر بیمه مسافرتی سامان

قیمت پوشش لغو سفر چقدر می باشد ؟

پوشش لغو سفر همواره به عواملی بسیار زیادی بستگی دارد به طور مثال : مدت زمان سفر ، علت و هدف سفر و علت لغو سفر . شما می توانید در این بیمه نامه دلیل معتبر و احتمالی جهت لغو سفر خود را انتخاب نمایید و همچنین در نهایت هزینه بیمه ای کمتر یا بیشتری را پرداخت نمایید.

خلاصه مقاله:

به طور معمول همواره چند هفته قبل از مسافرت برای خرید و رزرو بلیط تور ، هتل و هواپیما برنامه ریزی می کنید ، ما در این مطلب در باره روش های آمادگی برای شرایط های احتمالی کنسل شدن سفر صحبت کردیم . در واقع پوشش لغو سفر یکی از پوشش های بی نظیر بیمه های مسافرتی می باشد . شما با خرید بیمه مسافرتی می توانید بخش های زیادی از هزینه های ناشی از کنسلی سفر را جبران نمایید. جهت خرید بیمه نامه و یا هرگونه مشاوره رایگان می توانید فرم زیر را پر کنید کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت .

  • [EMS_Form_Builder id=1]