انسان ها همواره از ابتدای وجود خود با خطرات بسیار زیادی رو به رو بوده اند و هر چقدر در این مسیر تمدن جلو رفته اند، برای این خطرات چاره اندیشی های مناسبی کرده اند ، و همواره توانسته اند روش های بسیار مناسبی برای حفاظت از خود انجام دهد ، اما همیشه انسان در میان خطرات زندگی می کند ، این خطرات معمولا جانی و مالی می باشد و

امروزه هم با وجود تمام پیش‌بینی‌ها و امکانات لازم باز هم وقوع برخی از حوادث که منجر به خسارت می‌شود غیر قابل اجتناب است. یکی از مهم‌ترین راه‌کارهای انسان برای جبران خسارت‌های ایجادشده سازوکار بیمه است. بیمه به بیمه‌گزار کمک می‌کند تا خسارت مالی و یا جانی واردشده را جبران کند. پیدایش و رشد صنعت بیمه در ایران به سال‌های اولیه 1300 بر می‌گردد. طی این سال‌ها به تعداد شرکت‌های بیمه افزوده شده و اکنون بیشتر از 30 شرکت بیمه در ایران فعال هستند. بیمه تعاون نیز یکی از شرکت‌های مهم بیمه‌ای است که توانسته در مسیر 10 ساله خود روند رو به رشدی را طی کند. اما بیمه تعاون از چه زمان شکل گرفت؟ اکنون در چه جایگاهی است و چه آینده‌ای پیش رو دارد؟ با ما همراه باشید تا بیشتر در خصوص این شرکت بیمه بدانیم.


تاریخچه شرکت بیمه تعاون

بیمه تعاون شرکت نوپایی است که عمر آن به 10 سال هم نمی‌رسد با این وجود و در طی این عمر کوتاه توانسته جایگاهی در بازار بیمه کشور به دست آورد. بیمه تعاون در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی ایجاد شد و با دریافت مجوز فعالیت از بیمه مرکزی در تیرماه 1392 رسماً فعالیت خود را در زمینه ارایه بیمه‌های اموال، بیمه مسئولیت و آغاز کرد و تا کنون با گسترش حیطه فعالیت‌های خود و ورود به دیگر رشته‌های بیمه‌ای توانسته حضور موفقی در میان شرکت‌های بیمه و بازار بیمه کشور داشته باشد و همچنان نیز با تمام توان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.


خدمات رشته‌های بیمه‌ای در بیمه تعاون

گفتیم که بیمه تعاون در زمینه‌های مختلف بیمه‌ای مشغول به خدمات رسانی است. می‌توان گفت که شما هر بیمه‌ای که بخواهید را می‌توانید از این شرکت تهیه کنید. از بیمه‌هی مربوط به خودرو گرفته تا بیمه‌های اشخاص و درمان! بیایید بررسی دقیق‌تری روی رشته بیمه‌های شرکت تعاون داشته باشیم.

بیمه خودرو تعاون

بیمه اتومبیل یکی از مهم‌ترین انواع بیمه است و هر کسی که خودرویی داشته باشد لازم است که بیمه‌های مربوط به خودرو را تهیه کند. بیمه‌های اتومبیل خسارت‌های جانی و مالی واردشده به دیگر افراد که توسط راننده مقصر ایجادشده را جبران می‌کند باشد. همچنین خسارت جانی واردشده به راننده و خودروی وی نیز توسط این بیمه‌ها قابل جبران است. دو نوع بیمه مهم در خصوص خودرو در ایران صادر می‌شود که در ادامه هر کدام را به صورت کامل شرح می‌دهیم.

بیمه شخص ثالث تعاون

برای همه خودروها اجباری است. یعنی هر کس که خودرویی خریداری کند باید بیمه شخص ثالث نیز بخرد! رانندگی بدون داشتن این بیمه‌نامه مجاز نبوده و در صورت تخلف پلیس خودروی راننده مقصر را توقیف می‌کند. بیمه شخص ثالث زمانی از بیمه‌گزار حمایت می‌کند که وی مقصر حادثه است. یعنی اگر بیمه‌گزار در حین رانندگی به طور غیر عمد باعث ایجاد خسارت‌های جانی و مالی برای دیگر افراد شود، این بیمه خسارت‌های واردشده را می‌پردازد. همچنین در این مواقع خسارت‌های جانی واردشده به بیمه‌گزار نیز از محل این بیمه قابل پرداخت است. اگر می‌خواهید از پوشش‌ها و قیمت بیمه شخص ثالث تعاون اطلاع پیدا کنید می‌توانید از طریق بیمیتو استعلام بیمه شخص ثالث بگیرید. همچنین در بیمیتو این امکان وجود دارد که شرایط بیمه شخص ثالث تعاون را با دیگر شرکت‌های بیمه از جمله بیمه شخص ثالث ایران ، بیمه شخص ثالث پارسیان ، بیمه شخص ثالث آسیا و دیگر شرکت‌های بیمه مقایسه کنید و خرید خود را با اطمینان کامل انجام دهید.

بیمه موتور سیکلت تعاون

بیمه موتور سیکلت همانند بیمه شخص ثالث است. اگر در حادثه‌ای موتورسوار مقصر باشد، بیمه موتور سیکلت خسارات جانی یا مالی واردشده به دیگران را می‌پردازد. خسارت‌های جانی واردشده به راننده موتور سیکلت نیز توسط این بیمه پوشش داده می‌شود.

بیمه بدنه اتومبیل تعاون

بیمه بدنه تنها مخصوص خودرو است و خسارت‌های مالی واردشده به خودروی بیمه‌گزار را می‌پردازد. اگر در حادثه‌ای بیمه‌گزار مقصر باشد و خودروی وی نیز آسیب ببیند می‌تواند از محل این بیمه خسارت واردشده را جبران کند. در حوادثی که بیمه‌گزار مقصر نیست اما میزان سقف تعهدات بیمه شخص ثالث راننده مقصر از خسارت واردشده کمتر است، نیز بیمه‌گزار می‌تواند در صورت تمایل از بیمه بدنه خود برای جبران مازاد خسارت استفاده کند. بیمه بدنه دارای پوشش‌های زیادی است که حوادث دیگری غیر از تصادفات را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد که مهم‌ترین این پوشش‌ها عبارت‌اند از:

  • تصادف با دیگر وسایل نقلیه: در یک تصادف اگر بیمه‌گزار خودش مقصر حادثه باشد و به خودروی وی نیز خسارت واردشده باشد، باید این خسارت را شخصاً بپردازد در صورتی که با داشتن بیمه بدنه می‌تواند خسارت ایجادشده را از بیمه بگیرد. حتی اگر در حادثه‌ای بیمه‌گزار مقصر نباشد اما سقف تعهدات بیمه شخص ثالث راننده مقصر کمتر از خسارت ایجادشده باشد، بیمه‌گزار می‌تواند از بیمه بدنه خود برای جبران مازاد خسارت استفاده کند.
  • سرقت خودرو: چه خودرو به سرقت برود و چه قطعات و لوازم آن دزدیده شود، همه این خسارات تحت پوشش بیمه بدنه قرار گرفته و قابل جبران است.
  • برخورد خودرو با اجسام: اگر در حین رانندگی با دیگر اجسام ثابت یا متحرک برخورد کنید مثلاً با جدول یا گاردریل کنار خیابان، این خسارات نیز تحت پوشش بیمه بدنه هستند. از طرفی اگر خودروی شما پارک باشد و جسم دیگری با آن برخورد کند نیز خسارت واردشده قابل جبران است.
  • آتش سوزی، انفجار و برخورد صاعقه: خسارت‌های ایجادشده در اثر آتش سوزی، انفجار و برخورد صاعقه با خودرو نیز توسط بیمه بدنه پوشش داده می‌شوند.
  • واژگونی و سقوط خودرو: واژگونی خودرو و یا سقوط آن از ارتفاع نیز از مواردی هستند که تحت پوشش بیمه بدنه تعاون قرار می‌گیرند. بیمه بدنه تعاون را همانند بیمه شخص ثالث می‌توانید از بیمیتو به صورت آنلاین خریداری کنید.

در ضمن بیمه بدنه پوشش‌های دیگری به عنوان پوشش‌‌های اضافی بیمه بدنه دارد که با انتخاب این پوشش‌‌ها می‌‌توان هرچه بیشتر از مزایای بیمه بدنه استفاده کرد. پوشش‌‌های اضافی خسارات ناشی از بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و…، خسارت‌‌های ناشی از کاهش ارزش خودرو، سرقت جزیی و… را تحت پوشش قرار می‌‌دهد.

بیمه آتش سوزی تعاون

بیمه آتش‌سوزی انواع مختلفی دارد و به این بستگی دارد که بیمه‌گزار بیمه را برای چه محلی می‌خواهد. زیرا بیمه آتش‌سوزی وسایل و تجهیزاتی که در آن مکان وجود دارد را تحت پوشش قرار می‌دهد و چنانچه در اثر آتش سوزی و دیگر خسارات تحت پوشش بیمه آتش سوزی به این وسایل خسارت واردشده و یا به کلی از بین بروند مطابق بیمه‌نامه به بیمه‌گزار خسارت پرداخت می‌شود. از آنجایی که در محیط‌های مختلف وسایل، ابزارآلات، ماشین‌ها و تجهیزات مختلفی وجود دارد در نتیجه نیازمند این است که هر محیط بیمه آتش سوزی مخصوص به خود را داشته باشد. در ادامه انواع بیمه‌های آتش سوزی بیمه تعاون را بررسی می‌کنیم.

  • بیمه آتش سوزی واحد‌های مسکونی: این بیمه‌نامه فقط مخصوص منازل مسکونی صادر می‌شود و بر اساس آن در صورت وقوع آتش سوزی خسارتی که به اسباب و اثاثیه منزل واردشده است محاسبه شده و به بیمه‌گزار پرداخت می‌شود.
  • بیمه آتش سوزی تجاری، اداری و واحدهای غیر صنعتی: این بیمه‌نامه مخصوص مکان‌های غیر مسکونی و غیر صنعتی مانند ادارات، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی و… صادر می‌شود.
  • بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی : برای کارخانجات و کارگاه‌های صنعتی بیمه آتش سوزی مخصوص صادر شده تا خسارت وارد شده به تجهیزات، ماشین‌آلات و ابزار صنعتی‌ای که در این محیط‌ها نگه‌داری می‌شود را تحت پوشش قرار دهد.

بیمه اشخاص بیمه تعاون

بیمه اشخاص بسیار وسیع است و شامل چندین رشته بیمه‌ای می‌شود اما چیزی که در بین این بیمه‌ها مشترک است این است که همه این بیمه‌ها زندگی بیمه‌گزار را تحت پوشش قرار می‌دهند. این رشته‌های بیمه‌ای شامل بیمه درمان تکمیلی، بیمه عمر، بیمه مسافرتی و بیمه حوادث می‌شود.

بیمه مسافرتی تعاون

بیمه مسافرتی برای افرادی صادر می‌شوند که قصد خروج از کشور را دارند. در واقع یکی از شروط سفر به خارج از کشور داشتن بیمه مسافرتی است. بیمه مسافرتی با ارایه خدمات خود در طول سفر و در کشور مقصد از بیمه‌گزار حمایت می‌کند. مهم‌ترین پوشش‌های بیمه مسافرتی، پرداخت هزینه‌های درمانی بیمه‌گزار در خارج از کشور است. به این معنی که اگر بیمه‌گزار در خارج از کشور بر اثر تصادف یا بیماری در بیمارستان بستری شود و یا نیاز به استفاده از خدمات درمانی داشته باشد، هزینه‌های ایجادشده توسط بیمه مسافرتی تا سقف تعهدات بیمه‌نامه پرداخت می‌شود. در عین حال بیمه مسافرتی دارای پوشش‌های فراوان دیگری نیز هست که دیگر خسارات واردشده در سفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیمه درمان تکمیلی تعاون

بیمه درمان تکمیلی همان‌طور که از نام آن مشخص است بیمه‌ای است که هزینه‌های درمانی بیمه‌گزار را می‌پردازد. در حالت عادی بیمه‌گزار در هر بار مراجعه به پزشک و مراکز درمانی می‌تواند از دفترچه درمان پایه خود یعنی همان دفترچه تامین اجتماعی، خدمات درمانی و… استفاده کند اما گاهی ممکن است هزینه‌های درمان بیشتر از سقف تعهدات بیمه‌های پایه شود؛ در این زمان مازاد هزینه‌های درمانی ایجادشده توسط بیمه درمان تکمیلی تا سقف تعهدات بیمه‌نامه، قابل پرداخت است. بیمه درمان تکمیلی ممکن است به صورت انفرادی و برای هر شخص صادر شود اما بیشتر شرکت‌های بیمه این بیمه نامه را به صورت بیمه درمان تکمیلی شرکتی و یا گروهی ارایه می‌کنند.

بیمه عمر و سرمایه گذاری تعاون

بیمه‌های عمر انواع مختلفی دارند ولی مهم‌ترین نوع بیمه عمر تعاون بیمه عمر و سرمایه گذاری آن است. در بیمه عمر و سرمایه گذاری که به آن بیمه زندگی تعاون نیز می‌گویند دو امکان مهم برای بیمه ‌گزار وجود دارد. اول این که می‌تواند با خرید این بیمه از مزایای بیمه عمر استفاده کرده و در صورت نیاز از این بیمه خسارت دریافت کند. دوم این که حتی اگر خوشبختانه بیمه‌گزار در طول مدت قرارداد از بیمه عمر خود استفاده نکند، می‌تواند از محل بیمه عمر خود سود بگیرد. در واقع بیمه عمر تعاون قراردادی است بلندمدت که هم امکان سرمایه‌گذاری در آن وجود دارد و هم امکان استفاده از مزایای بیمه عمر.

مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری تعاون

این بیمه، زندگی بیمه‌گزار را تضمین می‌کند یعنی اگر بیمه‌گزار در طول مدت قرارداد فوت کند مبلغی به عنوان سرمایه فوت به خانواده و یا ذی‌نفع وی پرداخت می‌شود. همچنین اگر بیمه‌گزار در طول قرارداد دچار امراض خاص شده و یا به علت حوادث نیاز به استفاده از خدمات درمانی و پزشکی داشته باشد، در این خصوص نیز هزینه‌های ایجادشده شامل هزینه‌های بستری، اعمال جراحی و درمان تا سقف تعهدات بیمه‌نامه به وی پرداخت می‌شود.

بیمه حوادث تعاون

از روی نام این بیمه هم می‌توان تشخیص داد که بیمه حوادث به چه منظور به کار می‌رود. همه ما در طول فعالیت روزانه خود کمابیش با خطراتی مواجهیم. برخی از افراد ممکن است به خاطر نوع شغل و فعالیت کاری خود با خطرات بیشتری روبرو باشند که جان آن‌ها را بیشتر تهدید می‌کند مانند کارگران ساختمان. این بیمه خطرات کاری و غیر کاری را پوشش داده و چنانچه بیمه‌گزار در طول مدت قرارداد بر اثر حوادث تحت پوشش بیمه‌نامه فوت کند به خانواده وی غرامت فوت پرداخت می‌شود و در صورت نقص عضو و یا از کارافتادگی نیز به بیمه‌گزار مبلغی به عنوان غرامت پرداخت خواهد شد. حتی اگر بیمه‌گزار به خاطر این حوادث در بیمارستان بستری شود یا به هر نحوی از امکانات پزشکی و درمانی استفاده کند، هزینه‌های ایجادشده مطابق با قوانین و تعهدات بیمه‌نامه به بیمه‌گزار پرداخت می‌شود. بیمه حوادث در شرکت‌های بیمه به صورت بیمه حوادث انفرادی و بیمه حوادث گروهی ارایه می‌شود. بیمه حوادث انفرادی را هر شخصی می‌تواند تهیه کند و اما بیمه حوادث گروهی برای گروهی از کارکنان یک مجموعه کاری صادر می‌شود و می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد.

بیمه مسئولیت تعاون

هرکسی در هر شغلی که باشد مسئولیتی را به عهده دارد اما شغل برخی از افراد مسئولیت‌پذیریِ بالایی می‌خواهد. در هر صورت همان‌طور که می‌دانیم همه ما ممکن است دچار اشتباه شویم و ناخواسته به دیگر افراد خسارت وارد کنیم. راه جبران این خسارت داشتن بیمه مسئولیت است. مهم نیست که درجه مسئولیت‌پذیری کاری که انجام می‌دهیم چقدر است، مهم این است که ما در برابر هر خسارتی که ناخواسته به دیگران وارد کنیم مسئول هستیم و باید آن را جبران کنیم. برای این کار بهترین راه‌کار خرید بیمه مسئولیت است. انواع بیمه مسئولیت تعاون را می‌توانید در ادامه مطلب ببینید.

بیمه مسئولیت عمومی بیمه تعاون

بیمه مسئولیت عمومی خسارت‌هایی که در اثر فعالیت بیمه‌گزار به دیگر افراد وارد می‌شود را تحت پوشش قرار می‌دهد. این بیمه به صورت عموم شامل فعالیت‌هایی است که ممکن است بیمه‌گزار انجام دهد و تخصص و حرفه بیمه‌گزار در تعیین شرایط آن چندان تاثیرگذار نیست. مانند خساراتی که ممکن است در اثر گسترش آتش‌سوزی از محیط فعالیت بیمه‌گزار به دیگر نقاط رخ داده و باعث خسارت به دیگران شود.

بیمه مسئولیت حرفه‌ای بیمه تعاون

بیمه مسئولیت حرفه‌ای به طور ویژه برای افرادی صادر می‌شود که دارای تخصص بوده و ممکن است در محیط کاری آن‌ها و یا بر اثر کاری که انجام می‌دهند برای دیگران خسارت ایجاد شود. تعیین شرایط این بیمه با شغل و حرفه بیمه‌گزار مرتبط است. به عنوان مثال اگر بیمه‌گزار پیمان‌کار باشد و در اثر فعالیت‌های عمرانی خود مانند احداث تونل، راه‌سازی، ساخت ساختمان‌های مسکونی و ادرای یا تجاری، برج‌سازی و… به اشخاص ثالث خسارتی وارد کند با این بیمه می‌توان خسارات واردشده را جبران کرد.

بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان

این بیمه‌نامه شامل بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان عمرانی، بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان ساختمانی و بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان بازرگانی، خدماتی، صنعتی و اداری می‌شود. یعنی اگر برای کارکنان عمرانی که در ساخت‌سازها فعال‌اند مانند ساخت تونل‌ها، سدها، جاده‌ها و… حوادثی رخ دهد که کارفرما مقصر باشد با استفاده از این بیمه می‌توان جبران خسارت کرد. همچنین برای کارکنان و کارگران ساختمانی که در ساخت‌وساز ساختمان فعال هستند اگر خسارتی رخ دهد و مقصر کارفرما شناخته شود، مطابق بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان ساختمانی این خسارت جبران می‌شود. کارکنان محیط‌های اداری و بازرگانی و… اگرچه با خطر کمتری روبرو هستند اما کارفرما می‌تواند بیمه مسئولیت برای خود تهیه کند و این بیمه در زمان خسارت از کارفرما حمایت می‌کند.

بیمه مسئولیت کارفرما در قبال اشخاص ثالث

اگر در حین فعالیت‌های کارفرما خسارت‌های جانی و مالی به دیگر افراد وارد شود به عنوان مثال اگر در نتیجه ساخت‌وساز ساختمان خسارتی به ساختمان‌های اطراف و همسایگان وارد شود، این بیمه‌نامه خسارت واردشده را پرداخت می‌کند.

بیمه مسئولیت طراح، محاسب و ناظر ساختمان

چنانچه طراح، محاسب و یا ناظر ساختمان درانجام وظایف خود به طور غیر عمد خطایی کرده باشد که در اثر آن خسارتی به دیگر افراد واردشده باشد، این بیمه پرداخت خسارت از مسئولیت این افراد حمایت می‌کند.

بیمه مسئولیت خدمات موسسات دولتی

موسسات و نهادهای دولتی در کنار خدماتی که ارایه می‌کنند ممکن است در برخی مواقع و به اشتباه خسارتی برای دیگر افراد به وجود آورند که با داشتن این بیمه‌نامه خسارت واردشده قابل جبران خواهد بود.

یمه مسئولیت پزشکان بیمه تعاون

بیمه مسئولیت پزشکان یکی از مهم‌ترین بیمه‌های مسئولیت است زیرا پزشکی، شغل بسیار مسئولیت‌پذیر و حساسی است و پزشکان که به طور مستقیم با جان افراد سروکار دارند باید در کار خود بسیار دقیق باشند. اما گاه ممکن است پزشک نیز اشتباه کند و گاه این اشتباه باعث خسارت به بیمار شود. بیمه مسئولیت پزشکان با پرداخت اینگونه خسارت‌ها به بیمار از مسئولیت پزشک حمایت می‌کند. داشتن این بیمه برای همه پزشکان اجباری است و هر پزشکی قبل از شروع فعالیت خود باید آن را تهیه کند.

بیمه مسئولیت پیراپزشکان بیمه تعاون

پیراپزشکان یعنی افرادی که در کادر درمانی خدمت می‌کنند اما پزشک نیستند مانند پرستاران، بهیارها و… شغل این افراد نیز حساس است و کسانی که در این مشاغل کار می‌کنند همانند پزشکان باید این بیمه‌نامه را برای خود دریافت کنند.

بیمه مسئولیت مدیران و مسئولان فنی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

اگر در محیط بیمارستان برای بیمار و یا افرادی که به این مراکز مراجعه کرده‌اند خسارتی وارد شود که مقصر آن مدیریت و یا مسئولان فنی بیمارستان شناخته شود، پرداخت خسارت به عهده مدیر و یا مسئول فنی این مراکز است. این بیمه با پرداخت غرامت به افراد خسارت‌دیده از مسئولیت مدیران و مسئولان فنی بیمارستان‌ها و دیگر مراکز درمانی حمایت می‌کند.

بیمه مسئولیت آسانسور بیمه تعاون

بیمه مسئولیت آسانسور بیمه‌ای است برای مالکان آسانسور و اگر بر اثر خطای این افراد حوادثی برای استفاده‌کنندگان از آسانسور رخ دهد، خسارت واردشده توسط این بیمه پرداخت می‌شود.

بیمه مسئولیت مالک در برابر مستاجر

اگر در زمان استفاده از ملکی که اجاره شده است خسارتی برای افراد استفاده کننده یعنی مستاجرین آن رخ دهد و مالک مقصر شناخته شود، خسارت‌های ایجادشده توسط بیمه مسئولیت مالک در برابر مستاجر پرداخت می‌شود.

بیمه مسئولیت مستاجر در برابر مالک

اگر استفاده‌کنندگان از یک محیط اجاره‌شده به صورت غیر عمد خسارتی به آن وارد کنند باید این خسارت را به مالک بپردازند. به همین جهت مستاجر می‌تواند با خرید این بیمه خسارات احتمالی را جبران کند.

بیمه مسئولیت همسایگان

این بیمه نوعی از بیمه‌هایی است که از حقوق اشخاص ثالث دفاع می‌کند و اگر بیمه‌گزار به نحوی غیرعمد برای همسایگان خود خسارت ایجاد کند، این بیمه با پرداخت خسارت از وی حمایت می‌کند.

بیمه مسئولیت مدیران و ماموران عالی‌رتبه سازمانی

همه کسانی که مدیریت مجموعه‌ای را بر عهده دارند یا از کارکنان عالی‌رتبه‌ای هستند که به هر شکل بر کار عده‌ای دیگر نظارت می‌کنند می‌توانند این بیمه را تهیه کنند. به عنوان مثال بیمه مسئولیت مدیران خوابگاه‌ها و مراکز آموزشی، مراکز ورزشی و… می‌توانند این بیمه را تهیه کرده و چنانچه در این محیط‌ها خسارتی به کارکنان و یا دیگر افراد مراجعه‌کننده وارد شود، از محل این بیمه خسارت واردشده را بپردازند.

بیمه مسئولیت برگزارکنندگان اردو، تورهای مسافرتی، کوهنوردی و…

برگزار کنندگان این برنامه‌ها همگی مسئول جان افراد شرکت‌کننده در این برنامه‌ها هستند. با تهیه بیمه مسئولیت چنانچه خسارتی به شرکت‌کنندگان در این گونه فعالیت‌ها وارد شود توسط بیمه پرداخت می‌شود.

بیمه مسئولیت نگهبانان مسلح بانک‌ها و سازمان‌ها و…

یکی از پرخطرترین مشاغل، شغل نگهبانان مسلح بانک‌ها و دیگر سازمان‌ها است. این افراد اگر در حین انجام وظیفه و مسئولیت خود دچار خطایی شوند که منجر به ایجاد خسارت برای افراد دیگر شود، باید خسارت واردشده را بپردازند. بیمه مسئولیت با پرداخت این خسارات از مسئولیت این افراد حمایت می‌کند.

بیمه مسئولیت دارندگان ماشین‌آلات ساختمانی و کارگاهی

پرداخت هر نوع خسارتی که در اثر خطای دارندگان این نوع ماشین‌آلات برای دیگر افراد به وجود آمده باشد به عهده دارندگان ماشین‌آلات ساختمانی و کارگاهی است. این بیمه خسارت‌های به وجود آمده را مطابق تعهدات بیمه‌نامه پرداخت و از مسئولیت بیمه‌گزار حمایت می‌کند.

بیمه مسئولیت حمل و نقل CMR بیمه تعاون

کنوانسیون CMR از مسئولیت شرکت‌هایی که از طریق جاده‌ها حمل و نقل می‌کنند حمایت می‌کند و شرایط بیمه‌نامه مطابق مفاد این کنوانسیون است و در صورتی که خسارتی به بار و کالای بیمه‌گزار وارد شود به نحوی که شرکت حمل و نقل مقصر شناخته شود، این بیمه خسارت ایجاد شده را می‌پردازد. میزان خسارت نیز بر اساس توافق بیمه‌گر و بیمه‌گزار در زمان عقد قرارداد تعیین می‌شود.

بیمه مسئولیت متصدیان حمل و نقل هوایی

خسارت‌های واردشده به کالاهایی که توسط شرکت‌های حمل و نقل هوایی جابجا می‌شوند توسط این بیمه پوشش داده می‌شود. قوانین این بیمه مطابق با کنوانسیون ورشو تعیین شده است.

بیمه مسئولیت متصدیان حمل و نقل زمینی

بیمه مسئولیت تضمین تعهدات شرکت‌های حمل و نقل بین المللی

بیمه‌های مهندسی بیمه تعاون

بیمه‌های مهندسی در اجرای پروژه‌های بزرگ ساخت‌وساز بسیار مهم هستند. زیرا در هنگام ساخت یک پروژه از ابزارآلات، دستگاه‌ها و ماشین‌های مختلف استفاده می‌شود. در طول اجرای پروژه اگر خسارتی به ماشین‌آلات و دستگاه‌های مورد استفاده وارد شود توسط بیمه‌های مهندسی قابل جبران است. همچنین اگر در اثر فعالیت بیمه‌گزار خسارتی برای اشخاص ثالث رخ دهد می‌توان از این بیمه‌ها برای جبران خسارت واردشده استفاده کرد.

بیمه تمام خطر پیمانکاران بیمه تعاون

بیمه تمام خطر بیمه‌ای جامع محسوب شده و پیمانکاران و مسئولین اجرایی پروژه با دریافت این بیمه‌نامه در مقابل بسیاری از خطرات بیمه می‌شوند. در واقع این بیمه همه خطرات مورد تعهد از زمان شروع پروژه تا پایان آن را پوشش می‌دهد. در بیمه تمام خطر علاوه بر خسارت‌های مالی واردشده می‌توان خسارت‌های جانی واردشده به اشخاص ثالث را نیز تحت پوشش قرار داد.

بیمه تمام خطر نصب بیمه تعاون

بیمه تمام خطر نصب مخصوص ماشین‌آلاتی است که در اجرای یک پروژه به کار گرفته می‌شوند. سازه‌های فلزی نیز می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند. بیمه تمام خطر نصب همه خساراتی که ناشی از برخورد اجسام با ماشین‌آلاتی که بیمه شده‌اند، آتش‌سوزی و حتی بلایای طبیعی مانند رانش زمین، سیل، زلزله و… را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیمه بدنه ماشین‌آلات راه‌سازی، ساختمانی و…

این بیمه برای ماشین‌آلاتی که در عملیات‌های عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند مانند بولدوزرها، جرثقیل‌ها و… کاربرد داشته و چنانچه در زمان استفاده از این ماشین‌آلات خسارتی به آن‌ها وارد شود مطابق با تعهدات بیمه‌نامه این خسارت جبران می‌شود.

بیمه شکست ماشین‌آلات بیمه تعاون

همه ماشین‌آلاتی که برای انجام یک پروژه استفاده می‌شوند مانند دستگاه‌های مختلفی که در کارگاه‌ها و کارخانه‌های صنعتی وجود دارند می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند و اگر به هر دلیل خسارتی به این دستگاه‌ها وارد شود و باعث خرابی یا ازبین رفتن دستگاه شود، با این بیمه قابل جبران است.

بیمه سازه‌های عمرانی تکمیل‌شده

سازه‌های عمرانی مانند تونل‌ها، جاده‌ها، پل‌ها و… ممکن است بعد از ساخت و در زمان استفاده دچار خسارت شوند. خسارت‌های واردشده در این مرحله از پروژه توسط بیمه‌های سازه‌های عمرانی تکمیل‌شده یا بیمه مهندسی سازه تحت پوشش قرار می‌گیرد و می‌تواند شامل خسارات ناشی از عیوب اساسی و پنهان ساختمان و یا ریسک‌های تکمیل‌شده ساختمانی باشد.

در ادامه بخوانید:

مراکز پرداخت خسارت بیمه تعاون

بیمه تجهیزات الکترونیک بیمه تعاون

دستگاه‌ها و تجهیزات الکترونیکی مختلفی که در کارگاه‌ها، شرکت‌ها و کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد را می‌توان تحت پوشش این بیمه قرار داد و در صورت رخ دادن خسارت می‌توان از محل این بیمه‌نامه خسارت به وجود آمده را جبران کرد.

بیمه باربری بیمه تعاون

بازرگانی یکی از مهم‌ترین ارکان اقتصاد هر کشور است. هر روزه کالاها و محصولات مختلف بین کشورها با بیشترین سرعت ممکن جابجا می‌شوند تا به دست مصرف‌کنندگان آن برسند. هیچ کشوری نمی‌تواند بدون ارتباطات بازرگانی با دیگر کشورها اقتصاد قدرتمند و کارایی داشته باشد. شاید اولین بیمه‌ای که ابداع شد بیمه باربری باشد که توسط عده‌ای از بازرگانانی که مشغول به تجارت دریایی بودند برقرار شد. زیرا غرق شدن کشتی‌ها و از بین رفتن کالاها می‌توانست منجر به ورشکسته شدن هر یک از این افراد شود. اکنون بیمه‌های باربری بسیار پیشرفته شده به طوری که بنا به مقاصد مختلف می‌توان بیمه‌های باربری متناسب با آن را تهیه کرد. با بیمه باربری اگر کالای بیمه‌گزار از زمان بارگیری تا زمان تخلیه در مقصد دچار خسارات تحت پوشش بیمه‌نامه شود، شرکت بیمه متعهد است تا مطابق تعهدات بیمه‌نامه به وی خسارت بپردازد.

بیمه حمل و نقل داخلی بیمه تعاون

این بیمه‌نامه برای کالاهایی صادر می‌شود که در داخل کشور جابجا می‌شوند. خطراتی که این کالاها را تهدید می‌کنند مانند خطر آتش سوزی، برخورد کالاها با اجسام دیگر، پرت شدن از روی وسیله نقلیه و… توسط این بیمه پوشش داده می‌شوند.

بیمه حمل و نقل بین‌المللی بیمه تعاون

شرایط بیمه‌نامه حمل و نقل بین‌المللی مطابق با انستیتوی بیمه‌گران لندن بوده و قوانین آن نیز مطابق با استانداردهای جهانی است. این بیمه‌نامه مخصوص کالاهای وارداتی، صادراتی و یا ترانزیتی صادر می‌شود و انواع مختلفی می‌تواند داشته باشد.

بیمه پول تعاون

پول‌ها نیز می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و در صورتی که در زمان نگه‌داری و یا جابجایی از بین رفته و یا دزدیده شوند، خسارت واردشده توسط این بیمه پرداخت می‌شود. انواع بیمه پول شامل بیمه پول در صندوق و بیمه پول در حمل و نقل است.

بیمه حیوانات بیمه تعاون

انواع حیوانات مانند که شامل دام‌های بزرگ مانند گوسفند، شتر، گاو و… و همچنین دام‌های کوچک مانند حیوانات خانگی که شامل گربه، سگ و… می‌شود تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند.

بیمه انرژی بیمه تعاون

بیمه‌های انرژی مخصوص خسارات واردشده به سکوهای نفت و گاز و دیگر تجهیزات مربوط به این انرژی‌ها است. این بیمه‌نامه شامل تمام سکوها چه بر روی آب و چه در خشکی می‌شود.

موقعیت بیمه تعاون در بازار بیمه کشور

بیمه تعاون عمر زیادی در صنعت بیمه کشور ندارد. اما با بررسی آماری این کشور در میزان حق بیمه‌های تولیدشده از زمان شروع فعالیت خود تا تعداد خسارت‌های پرداختی در سال‌های اخیر و دیگر داده‌های آماری می‌توان فهمید که این شرکت بیمه تا حدودی جایگاه خود را در بازار بیمه یافته و می‌توان امیدوار بود که در آینده میزان پیشرفت این شرکت بیشتر باشد. به هر حال بیایید نگاهی به عملکرد این شرکت در سال‌های گذشته داشته باشیم.

بیمه تعاون در یک نگاه

می‌توان در یک نگاه و به صورت خلاصه شرکت تعاون را شرکت بیمه‌ای رو به رشد دید. اگرچه این شرکت در میان شرکت‌های قدیمی‌تر سابقه چندانی در حضور در بازار بیمه کشور ندارد اما طی همین چند سال ثابت کرده است که برای ماندن و فعالیت در این بازار ثابت قدم است و اگر مدیران این مجموعه برنامه‌های مهمی برای رقابت با غول‌های شرکت بیمه در ایران داشته باشند باید نسبت به آینده شرکت بیمه تعاون امیدوار بود و به زودی آن را در میان شرکت‌های بزرگ بیمه کشور دید.

[EMS_Form_Builder id=1]