با توجه به این تورم کشورمان و به طبع آن افزایش قیمت خودرو به طور مستمر باید همواره در بیمه نامه بدنه خود تغییراتی ایجاد نمایید . ما در این مقاله از سایت شهر بیمه به طور کامل با معنی الحاقیه و ضرورت دریافت الحاقیه آشنا خواهیم کرد ، پس در ادامه با ما همراه باشید.

الحاقیه در بیمه بدنه به چه معنی است ؟

همان طور که می دانید جهت هر گونه تغییر در بیمه بدنه اتومبیل باید الحاقیه صادر نمود ، در برگ ای که الحاقیه گفته می شود ، در آن سرمایه بیمه شده ، ابطال بیمه و نیز فسخ بیمه نامه و همچنین افزایش تعهد های آن را اعمال نموند .این گونه تغییرات در بیمه نامه بعضی اوقات برای شخص بیمه گذار هزینه بر خواهد بود .

نکات مهم در درخواست الحاقیه بیمه بدنه :

مهم ترین نکته در تعیین حق بیمه ، ارزش اتومبیل می باشد ، بر همین اساس در صورتی که بعد از خرید بیمه بدنه قیمت خودرو افزایش پیدا کند ، بیمه گذار در زمان بروز و دریافت خسارت دچار ضرر می شود ، به طور مثال اگر اتومبیلی به قیمت 500 میلیون تومان داشته باشید و در زمان بروز خسارت قیمت آن افزایش پیدا بکند ، شرکت بیمه تعهدی در قبال پرداخت افزایش قیمت اتومبیل شما ندارد. شما می توانید به راحتی با خرید پوشش افزایش قیمت خودرو یا همان پوشش نوسان قیمت از این بابت خیالتان راحت باشد و شرکت بیمه متعهد به پرداخت خسارت شود .

چه وقت باید الحاقیه برای بیمه خریداری نماییم ؟

در صورتی که قیمت اتومبیل افزایش یابد ، برای دریافت نمودن الحاقیه بیمه بدنه باید به نمایندگی و یا یکی از شعبه های صادر کنند بیمه نامه مراجعه کنیم .

الحاقیه در بیمه بدنه شامل چه مواردی می باشد؟

در بیمه بدنه الحاقیه های خودرو انواع متعدد و مختلفی را دارد که در ادامه این مقاله از شهر بیمه به صورت کامل به آن ها می پردازیم.

  • الحاقیه افزایش سرمایه خودرو
  • اگر اتومبیل شما کمتر از ارزش واقعی آن بیمه شده باشد ، در هنگام بروز خسارت و حادثه ، شرکت بیمه تعهدی به پرداخت خسارت به قیمت روز اتومبیل نخواهد داشت ، و بیمه گذار می تواند با خرید الحاقیه افزایش قیمت خودرو یا همان نوسان خودرو این مشکل را برطرف نماید.

  • الحاقیه جایگزینی  چیست ؟

در هنگامی که می خواهید بیمه بدنه خود را به اتومبیل جدید خود منتقل کنید ، برای این انتقال ، می بایست الحاقیه ای تحت عنوان الحاقیه جایگزین دریافت نمایید ، به این صورت که با بازدید از خودروی جدید توسط شرکت بیمه و درخواست شما ، بیمه بدنه شما به اتومبیل جدید شما انتقال می یابد.

  • الحاقیه اصلاحی چیست ؟

اگر اطلاعات بیمه گذار یا اتومبیل به هر علتی در بیمه نامه اشتباه درج گردد ، این الحاقیه صادر می گردد. این الحاقیه رایگان است و هزینه ای ندارد.

  •  الحاقیه ابطالی چیست ؟

در صورتی که شخص بیمه گذار بخواهد بیمه خود را باطل نمایید این الحاقیه برای این شخص صادر می گردد.

  • الحاقیه اضافی چیست ؟

در صورتی که بیمه گذار بخواهد تعهد های بیمه نامه و یا سرمایه اتومبیل را افزایش دهد به این مورد الحاقیه اضافی می گویند.

پوشش نوسان قیمت را چه زمانی خریداری کنیم؟

همان طور که می دانید ، پوشش نوسان قیمت به پوششی گفته می شود که بیمه گذار در زمان خرید بیمه بدنه آن را انتخاب می کند و در زمان افزایش قیمت خودرو این پوشش بسیار عالی و مهم می باشد .با توجه به شرایط تورمی کشورمان پیشنهاد می گردد حتما در زمان صدور بیمه بدنه این پوشش بیمه ای را درخواست دهید و در صورتی که این پوشش در بیمه بدنه شما خریداری نشده است در اسرع وقت درخواست صدور الحاقیه پوشش نوسان قیمت را به شرکت بیمه ای خود بدهید.

زمان اعتبار الحاقیه بیمه بدنه چقدر می باشد ؟

الحاقیه با توجه به مدت اعتبار بیمه نامه صادر می گردد ، پس مدت اعتبار این الحاقیه نیز به اندازه مدت اعتبار بیمه اصلی می باشد.

روش خرید و یا مشاوره رایگان بیمه ای :

  

جهت خرید هر گونه خدمات بیمه ای ، و یا مشاوره رایگان با کارشناسان سایت شهر بیمه می توانید فرم زیر را پر کنید.

مشاوران شهر بیمه در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت 🙂

[EMS_Form_Builder id=1]